  • Data: 2011-11-12 20:27:38
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Tak mi cos chodzi po glowie ze byl jakis program, ktory sam sie przesylal,
    > wystarczylo mu jedno czy dwa polecenia z klawiatury wpisac.
    > NC moze ?

    Nie, nie NC -- to był element DOS-a w jego ostatnich wersjach,
    poczynając od wersji chyba 5.0. Chociaż był opublikowany wcześniej
    osobno. Podłączało się drugi komputer kablem nullmodem, odpalało
    program (na tym drugim też coś trzeba było napisać) i już się
    odpowiedni plik instalował. A później jeden komputer widział drugi
    jako kolejny dysk. Ja z tego wynalazku bardzo często korzysałem na
    moim proto-netbooku Olivetti Quaderno:
    http://it.wikipedia.org/wiki/Olivetti_Quaderno

    Prawie 20 lat temu to było, a komputer ważył kilogram, działał na
    akumulatorach coś koło 6 godzin i jeszcze dźwięk z mikrofonu nagrywał
    na twardym dysku. Był tak fajny jak dzisiejsze netbooki (jeśli fajność
    odnieść do aktualnego poziomu dużych komputerów).

    --
    Jarek