    From: Piotr Pietrasik <s...@g...usunto.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Prośba o pomoc, łańcuszek rozrządu
    Date: Fri, 12 Mar 2010 01:58:04 +0000 (UTC)

    Paweł <p...@o...pl> wrote in
    news:hnafnf$4ab$1@atlantis.news.neostrada.pl:

> [...]
    > w jesieni zostałem szczęśliwym posiadaczem motocykla
    > Honda CB 550 CS Nighthawk '83
    > motocykl wymagał przeglądu więc oddałem go do znajomego serwisu
    > wszystko było ok do momentu wymiany łańcuszka rozrządu
    > (łańcuszek musiał być wymieniony, "dzwonił" o pokrywę zaworów, po
    > demontażu okazało się,
    > że jest rozciągnięty do granic możliwości)
    > i tutaj zaczynają się schody
    > we wszelkich katalogach części ten motocykl poprostu NIE ISTNIEJE :(
    > nie można dobrać zamiennika bo nie wiadomo jaki
    >
    > opracowane zostały dwa rozwiązania problemu

    Czesc.

    Lancuszek nie jest problemem do tego motocykla, IMO jest to
    standardowy lancuszek DID SCA0412ASDH, prawdopodobnie
    134 ogniwa, ale najlepiej policzyc je dokladnie.
    Teoretycznie istnieje mozliwosc zakupu tego lancuszka w Hondzie,
    oryginal DAIDO kosztowalby 500,20 PLN brutto, ale nie chcesz
    oryginalu, bo one sa zakute fabrycznie i do wymiany trzeba
    rozebrac silnik w drobiazgi.

    Problemem za to bedzie napinacz, bo w tym motocyklu
    jest dosc paskudny typ napinacza, ktory moze byc juz mocno zuzyty.
    Na pewno do wymiany bedzie sie kwalifikowala sprezyna, a
    jej zakup jest problematyczny, bo o ile kosztuje nieduzo (17,08 PLN) to
    dawno nie jest juz produkowana, Honda jednak oferuje mozliwosc
    jej zakupu, ale nie podaje czasu oczekiwania na czesc, czyli
    mozna na nia czekac tydzien albo i pol roku.
    Do tego do prawidlowego fukcjonowania napinacza moze sie okazac, ze
    trzeba wymienic slizg, ale co dziwne z tym akurat nie ma problemu-
    nawet wydaje mi sie, ze mam taki na polce w magazynie, a nawet jesli
    nie, to dostepnosc jest 3 do 5 dni.

    Motocykl ten nie jest jakims dziwactwem, tu znajdziesz katalog czesci
    do tego motocykla:
    http://www.hondapartshouse.net/pages/parts/viewbybra
    nd/7/Honda.aspx
    Ogolnie do tego motocykla silnikowo pasuje duzo czesci od CBX650
    z lat 83-85, osobiscie nie lubie tego silnika.
    Zawsze bedzie w nim cos stukalo, bo jak nie lancuszek, to napinacz,
    jak nie napinacz, to naped alternatora albo kasatory hudrauliczne
    luzow, ktore tez maja swoja zywotnosc.

    --
    pozdrawiam ?!

    Piotr Pietrasik, Honda Motorista.
    --------\
    - ST1100A EXC450 ItalJet Formula 125 Jawa350 Sarenka... ??? -
    --------/
    'nie masz nic do powiedzenia, to nie pisz'