    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Prośba o podpowiedź...
    Date: Wed, 19 Aug 2015 10:19:00 +0200

    news:slrnmt70i1.ml8.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Układem lokalnym, to w tym telefonie jest niemal cała reszta -- przede
    > wszystkim transformator. Odnalezienie strony w guglu czy w Wiki, to
    > jeszcze nie wszystko -- trzeba przeczytać, zrozumieć. Wtedy staje się
    > jasne, że na układ antylokalny skałdają się elementy liniowe. Ten dodany
    > układ (rzadko dodawany, dodajmy), to niemal same nieliniowości.

    Wiesz na pewno, że przeczytałeś ze zrozumieniem?
    Bo ja nie jestem pewny.
    Ostatnie zdanie na tamtej stronie:
    "Nowsze aparaty potrafią automatycznie dostosować parametry układu
    antylokalnego do impedancji linii." sugeruje, że chociaż dla danej
    konkretnej linii układ antylokalny da się zrobić z elementów liniowych to
    jednak ich parametry powinny się zmieniać w zależności od impedancji linii.
    Zmiana parametrów liniowych w funkcji impedancji wymaga według mnie
    zastosowania jakichś nieliniowości (nie wyobrażam sobie inaczej, ale nie
    zjadłem wszystkich rozumów i dopuszczam taką myśl, że może czegoś nie wiem).
    Impedancja linii przekłada się na prąd DC płynący w linii. Zatem należało by
    przełożyć ten prąd na zmianę parametrów AC układu.
    Wydaje mi się, że uzwojenie II 94 (bez tego układu automatyki nie
    podłączone) jest przez ten układ obciążane (rezystorem podłączonym do 'e'),
    a obciążenie to jest jakoś zawikłanie, nieliniowo zależne od prądu DC (te
    diody? jakoś zaczynają przewodzić, ta żarówka zmienia swoje R). Nie wiem
    jakie elementy w tym telefonie stanowią układ antylokalny, ale jeśli ten
    trafo jest w tym układzie to jego obciążanie zmienia te parametry być może
    dopasowując je do impedancji linii.
    Funkcje poszczególnych elementów układu automatyki mogą być trudne do
    wyczajenia nawet po rozrysowaniu schematu, bo może on być w większym stopniu
    wynikiem eksperymentów niż obliczeń.
    Nie wykluczałbym też, że ten układ pełni jednocześnie kilka funkcji - np.
    regulacja amplitudy prądu z mikrofonu wrzucanego w linię i dopasowanie
    układu antylokalnego do długości linii. A może przywieranie trafa gdy DC w
    linii większe reguluje też głośność w słuchawce...
    Wtedy jeszcze bardziej będzie zależny od eksperymentów i trudniej będzie go
    wyprowadzić z teorii.
    P.G.