  • 21. Data: 2010-02-10 08:18:12
    Temat: Re: Prośba o ocenę zestawu biurowo/projektowego
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:2010021008020900@grush.one.pl...
    > Bo niewiele to daje w sensie wydajności w *typowych* zasto-
    > sowaniach, a wprowadza *poważne* ryzyko utraty danych nie
    > tylko przy problemach z dyskiem (awaria), ale też przy nie-
    > których aktualizacjach BIOSu czy przypadkowych modyfikacjach
    > zawartości pojedynczego dysku macierzy?

    To ma być komputer do pracy więc backup trzeba mieć jakoś rozwiązany.

    > O kilkanaście procent.

    Kilkanaście? Czyli ile konkretnie? 11 czy 19?
    Jak dla mnie po prostu zauważalnie szybciej! Na tyle szybciej, że cieszę się
    z tej zmiany :-)

    > A bezpieczeństwo spadło o połowę.
    > Lepiej kupić jeden szybszy dysk, a drugi wolny przeznaczyć
    > na kopie zapasowe.

    Backup to zupełnie inna kwestia. Jeśli na komputerze się pracuje to trzeba
    to mieć po prostu...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 22. Data: 2010-02-10 08:30:26
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 9 Feb 2010 23:48:12 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Z tych które macałem w tej cenie nic mi się nie podobało, chyba że
    > masz jakiś konkretny model na myśli?

    http://www.chieftec.pl/p2597,chieftec-sh-01b-b-b-b-z
    .html
    Porządna, pojemna, funkcjonalna. Estetyczna w swej prostocie z zewnątrz :)
    Waży 15kg :>

    --
    marcin

  • 23. Data: 2010-02-10 09:35:33
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Tue, 9 Feb 2010 05:16:42 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > - płyta główna
    > Gigabyte GA-MA770T-UD3, 289 zł

    > - pamięć
    > geil ddr3 3x2GB, 555 zł

    Możesz mi powiedzieć jak chcesz w tę płytę:
    http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Prod
    ucts_Overview.aspx?ProductID=3243
    wcisnąć 3x2GB?
    Jeżeli się przy tym upierasz to zostaje chyba tylko Intel...

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2010-02-10 09:40:07
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 10:35:33 +0100, MarcinCz napisał(a):

> [...]
    ucts_Overview.aspx?ProductID=3243
    > wcisnąć 3x2GB?
    > Jeżeli się przy tym upierasz to zostaje chyba tylko Intel...

    Chyba, że chodzi o 3 osobne moduły po 2GB każdy a nie Tri Chanel, ale w tym
    przypadku chyba na niewłaściwy model patrzysz...
    --
    Marcin

  • 25. Data: 2010-02-10 09:40:10
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 10 Lut, 10:35, MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to> wrote:
    > Mo esz mi powiedzie jak chcesz w t p yt
    :http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Pro
    ducts_Overview.asp...
    > wcisn 3x2GB?
    > Je eli si przy tym upierasz to zostaje chyba tylko Intel...

    Myślałem że skoro są 4 dziury na RAM, to wtykając 3 kości po 2GB
    będzie to działać?
    Przynajmniej do tej pory tak to działało jak wtykałem nawet
    najbardziej powalone konfiguracje pamięci :>

    Pzdr.
    L.

  • 26. Data: 2010-02-10 09:44:06
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    MarcinCz pisze:
    > Możesz mi powiedzieć jak chcesz w tę płytę:
    > http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Prod
    ucts_Overview.aspx?ProductID=3243
    > wcisnąć 3x2GB?

    A czemu ma nie działać? Nie będzie pełnego dual-channel, co
    oczywiście nie jest najlepszym rozwiązaniem (może jednak
    lepiej 2x2 GiB?), ale działać powinno -- ino nieco wolniej.
    A na pewno nie będzie problemu z ilością pamięci -- na tym
    samym modelu płyty mam 4x2 GiB obsadzone.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 27. Data: 2010-02-10 09:45:09
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 10:40:07 +0100, MarcinCz napisał(a):

    > Chyba, że chodzi o 3 osobne moduły po 2GB każdy a nie Tri Chanel, ale w tym
    > przypadku chyba na niewłaściwy model patrzysz...
    Dobra, zamieszałem...

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2010-02-10 09:45:35
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    quent pisze:
    > Kilkanaście? Czyli ile konkretnie? 11 czy 19?
    > Jak dla mnie po prostu zauważalnie szybciej! Na tyle szybciej, że cieszę
    > się z tej zmiany :-)

    Czyli zbyt mocno obciążasz podsystem dyskowy. Chyba, że tak
    Cię raduje nieco szybsze uruchamianie się systemu...

    > Backup to zupełnie inna kwestia. Jeśli na komputerze się pracuje to
    > trzeba to mieć po prostu...

    I jeżeli na komputerze się pracuje, to nie należy wprowadzać
    niepotrzebnego ryzyka dla małych zysków. RAID 1 bym zrozumiał,
    ale RAID 0 jest tutaj absolutnie nietrafiony.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 29. Data: 2010-02-10 10:00:55
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli zbyt mocno obciążasz podsystem dyskowy. Chyba, że tak
    > Cię raduje nieco szybsze uruchamianie się systemu...

    Raduje mnie to, że WSZYSTKO pracuje zauważalnie wydajniej ;-)
    Nie rozumiem o co Ci chodzi?
    Poza systemem, który musi się załadować jest jeszcze sporo programów, czasem
    niemałych.
    Są pliki, u mnie zwykle z programów graficznych, które obrabiam. Samym RAMem
    komouter się nie naje.

    > I jeżeli na komputerze się pracuje, to nie należy wprowadzać
    > niepotrzebnego ryzyka dla małych zysków. RAID 1 bym zrozumiał,
    > ale RAID 0 jest tutaj absolutnie nietrafiony.

    Nie robiłbym z tego "ryzyka" fetyszu.
    W pracy opiekuję się setką komputerów i przez 7 lat miałem dosłownie 1
    (sic!) awarie dysku!
    Padały zasilacze, płyty główne, napędy optyczne...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 30. Data: 2010-02-10 10:04:00
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    quent pisze:
    > Są pliki, u mnie zwykle z programów graficznych, które obrabiam. Samym
    > RAMem komouter się nie naje.

    I właśnie w programach graficznych zysk z RAID 0 jeszcze
    widać. Zauważ, że w omawianym problemie *nie ma* plików
    graficznych! Co z tego, że u Ciebie jest szybciej, skoro
    u Ciebie *ma prawo* być zauważalnie szybciej, a tutaj co
    najwyżej *ledwo zauważalnie* szybciej?

    > W pracy opiekuję się setką komputerów i przez 7 lat miałem dosłownie 1
    > (sic!) awarie dysku!
    > Padały zasilacze, płyty główne, napędy optyczne...

    A mnie również i dyski. Ostatnie trzy jeszcze w drugiej poło-
    wie zeszłego roku. A do tego mam nieco więcej doświadczenia,
    niż 7 lat.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |