  • 1. Data: 2013-11-09 21:30:23
    Temat: Prośba o identyfikację
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Jest to mechanizm regulacji fotela od terenówki
    Land Rover

    Układ sterowania może odtwarzać kilka
    zaprogramowanych ustawień.

    Kostka silnika zawiera dwa styki.
    Na wałku silnika zamontowane jest takie zielone coś:
    http://images63.fotosik.pl/360/97f47be763e2106b.jpg

    To zielone coś jest nierozbieralne i jest zalane jakimś
    tworzywem
    i ma czarne oczko:
    http://images65.fotosik.pl/361/bb60d590a31e0c85.jpg
    http://images62.fotosik.pl/361/ecc66b3ace83c961.jpg

    Oczko jest umieszczone nad kanalikiem z plastiku
    w którym nic nie ma. Nic, jest z tego samego plastiku
    co reszta i jest ślepy:
    http://images61.fotosik.pl/360/9a0a63f823de5d28.jpg

    Domyślam się, że to zielone to jakiś element foto i robi
    za czujnik impulsów obrotów wałka.
    Nie mam jednak pomysłu na wyjaśnienie jak jest
    nadawany sygnał z wałka silnika bo w tym czarnym
    kanaliku nad oczkiem nic nie ma a silnik ma tylko
    dwa styki w kostce.
    Ktoś coś wie?

  • 2. Data: 2013-11-09 22:02:23
    Temat: Re: Prośba o identyfikację
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czujnik Halla lub kontaktron.

    Robert

  • 3. Data: 2013-11-09 22:16:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2013 21:30:23 +0100, Grzegorz napisał(a):
> [...]
    > http://images63.fotosik.pl/360/97f47be763e2106b.jpg
    >
    > Domyślam się, że to zielone to jakiś element foto i robi

    Foto nie jest mile widziane, bo kiedys sie zabrudzi.

    > Nie mam jednak pomysłu na wyjaśnienie jak jest
    > nadawany sygnał z wałka silnika bo w tym czarnym
    > kanaliku nad oczkiem nic nie ma a silnik ma tylko
    > dwa styki w kostce.

    To zielone ma tylko dwa druty ?
    Czy dwa kabelki, a drutow moze wiecej ?

    Dwa druty ... pojedynczy czujnik. Jesli nie widac oswietlacza, to
    kontaktron, cewka lub gaustron.

    J.

  • 4. Data: 2013-11-09 23:12:33
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Foto nie jest mile widziane, bo kiedys sie zabrudzi.

    I faktycznie, na obrzeżach oczka jest trochę kurzu.

    Na foto slabo widać.
    W zielonej kosteczce jest okragłe wycięcie a w tym wycięciu
    czarne oczko tak jak w czujnikach podczerwieni.

    > To zielone ma tylko dwa druty ?
    > Czy dwa kabelki, a drutow moze wiecej ?
    >
    > Dwa druty ... pojedynczy czujnik. Jesli nie widac oswietlacza, to
    > kontaktron, cewka lub gaustron.

    A wzmacniacz sygnału? Do ewentualnej elektroniki od tego jest
    trochę kabla. To coś jest w mechanizmie regulacji w fotelu.
    Do zielonego wchodzą dwa kabelki i giną w szklistej zalewie.

    Jest pomysł, żeby to to wykorzystać do czegoś innego.

  • 5. Data: 2013-11-09 23:27:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Grzegorz"
    > Jest pomysł, żeby to to wykorzystać do czegoś innego.

    A w czym problem? Bo nie napisałeś. Nie działa? Czy to tylko ciekawość? :-)

    Robert

  • 6. Data: 2013-11-10 21:44:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-09 23:27, Robert Wańkowski pisze:

    > "Grzegorz"
    >
    > A w czym problem? Bo nie napisałeś. Nie działa? Czy to tylko ciekawość? :-)
    >
    > Robert

    No właśnie - o co chodzi pytającemu?

    Nie napisane, w jakim to modelu LR. A tego było trochę, jak choćby:
    LR/RR, RR Classic, RR P38, RR III, itd;

    LR/Disco I (ver. 2000 i 3000), Disco II (chyba 3 wersje elektroniki),
    Disco III, itd;

    Freelander 1 (2 wersje elektroniki), Freelander II

    W podręcznikach Ravena szukałeś?

    Niektóre wersje LR sprawdzały też prąd silnika - metoda często
    wykorzystywana zamiast "krańcówek" w elektrycznych siłownikach szyb
    samochodowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 7. Data: 2013-11-10 22:43:09
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    >
    > Niektóre wersje LR sprawdzały też prąd silnika - metoda często
    > wykorzystywana zamiast "krańcówek" w elektrycznych siłownikach szyb

    Z ciekawości bo to interesująca przekładnia i będzie miała
    najprawdopodobniej zupełnie inne zastosowanie.

    Z reszty pojazdu niewiele zostało i nie wiem jaki to był model.
    Tyle wiem, że silnik kręci.
    Co do reszty to nie mam pojęcia co się w takich mechanizmach
    stosuje.
    g.

  • 8. Data: 2013-11-10 23:58:01
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 09.11.2013 21:30, Grzegorz wrote:

> [...]
    > Nie mam jednak pomysłu na wyjaśnienie jak jest
    > nadawany sygnał z wałka silnika bo w tym czarnym
    > kanaliku nad oczkiem nic nie ma a silnik ma tylko

    A pokręć po prostu silnikiem i zobacz czy na tych dwóch kabelkach
    wychodzących z zielonej kostki masz jakieś napięcie albo zmianę rezystancji.

    Jakub Rakus