    From: Dziadek <d...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Projektor Optoma EP758 się grzeje
    Date: Mon, 09 Jul 2012 18:27:40 +0200
    To: Robert R <c...@g...pl>

    Użytkownik Robert R napisał:

    > - ni

    > Po odłączeniu żółtego przewodu któregokolwiek z wentylatorów błąd temperatury
    > powinien wystąpić prawie natychmiast (po paru sekundach). Sprawdzaliście
    > opory ruchu wentylatora głównego (turbiny) - można go podłączyć pod
    > zewnętrzny zasilacz (12V) - i przy wyłączonym projektorze potestować -
    > zobaczyć czy po 10 minutach nie bierze większego prądu. Zółty przewód
    > pozostawiasz niepodłączony. Ze wszystkich wentylatorów właśnie główny często
    > się uszkadza w różnych modelach projektorów.

    Otóż po odłączeniu żółtego przewodu wydawało się , że praca Projektora
    nie uległa żadnej zmianie! Czyli jak było żle tak i pozostało. Wydaje
    się, że wentylator chodził z podobnymi obrotami [przed odcięciem, jak i
    w połączeniu żółtym]..

    Acha ...nie napisałem najważnieszego. Ten człowiek który kombinował przy
    moim projektorze podyktował mi coś takiego"Wentylator główny.Napięcie 7V
    przy rozgrzanym rzutniku. Przecięty przewód żółty, też 7 V na wentylatorze."

    Czy to coś wyjaśnia?

    Dziadek