  • 21. Data: 2014-12-22 09:14:44
    Temat: Re: Projektant obudowy metalowe.
    Od: s...@g...com

    > Z doświadczenia, to najłatwiej współpracuje się z podwykonawcą który ma
    > własne biuro konstrukcyjne, a w nim ludzi którzy robią projekty z
    > uwzględnieniem własnych możliwości technologicznych.

    Ja jestem kupiec i dostarczam skrzynki dla klienta.
    Problem jest taki że w PL zawodowe produkcją takich skrzynek
    zajmuje się parę firm. Z których część odpadła i został jeden.
    I mnie aż zęby bolą jak to widzę że kontrakt na 50 mln złotych
    jest oparty na TYLKO jednym dostawcy.

    Inni producenci chętnie się podejmą produkcji ale muszą mieć
    dokumentacje techniczną.

    Po rozmowach z projektantami wychodzi że to nie jest prosty temat.

    I wpadłem na pomysł żeby zapłacić dostawcy za projekty tak żeby
    były moją własnością.
    I wtedy już mogę kombinować.
    Da się dogadać?

  • 22. Data: 2014-12-22 10:35:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    http://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=
    product_en&CatId=&SearchText=sheet+metal+cabinet

  • 23. Data: 2014-12-22 10:46:21
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-12-22 09:14, s...@g...com pisze:

    > I wpadłem na pomysł żeby zapłacić dostawcy za projekty tak żeby
    > były moją własnością.
    > I wtedy już mogę kombinować.
    > Da się dogadać?

    Dogadać się oczywiście da, wszystko kwestia ceny. Raczej nie liczyłbym
    na pełną wyłączność - wystarczy w Twoim projekcie zmienić kilka dupereli
    by powstało zupełnie coś innego ( to już udowodnią prawnicy jakby co ).
    A łatwiej jest zmienić coś co istnieje, niż rysować to od zera.

    --
    P.Jankisz

  • 24. Data: 2014-12-22 10:57:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    <s...@g...com>
    > Problem jest taki że w PL zawodowe produkcją takich skrzynek
    > zajmuje się parę firm. Z których część odpadła i został jeden.

    Może pokaż o jakie to skrzynki chodzi, bo aż dziw bierz, że z tym taki
    problem.

    Robert

  • 25. Data: 2014-12-22 12:32:03
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 grudnia 2014 10:57:46 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:
    > <s...@g...com>
    >

    > Może pokaż o jakie to skrzynki chodzi, bo aż dziw bierz, że z tym taki
    > problem.
    >
    > Robert

    Gość popisać sobie przyszedł a Ty że zaraz problem ze skrzynką.

  • 26. Data: 2014-12-22 14:28:34
    Od: Bolko <s...@g...com>

    @Konrad
    Nawet nie chce mi się tego sprawdzać.
    Kolega z pokoju obok na targach we Francji spotkał chińczyka.
    Jak chińczyka było stać na to by dotarł do Europy
    to musi być jakaś porządna firma - pomyślał kolega.

    Zostało zamówione 5000 pigtaili
    = metr przewodu światłowodowego + złączka.

    A ja że jestem nowy w firmie więc dostałem polecenie sprawdzenie
    jakości.

    50% słownie pięćdziesiąt procent było do wyrzucenia.
    Firma oczywiście się nie odzywa od tamtej pory-zapłacone z góry.

    @ Kogutek
    Dacia auto i Mercedes też auto a jednak się czymś różnią.
    Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach.

    @Robert
    Teletechnika pudełka jakie używa twój dostawca interenetu.
    Też myślałem że wpisze w google i wyskoczy mi setka.
    A tu dupa.
    Każdy zrobi tylko dokumentacje techniczną trzeba.
    A skąd ja mam mieć papiery?

  • 27. Data: 2014-12-22 14:52:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 grudnia 2014 14:28:34 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    >
    > 50% słownie pięćdziesiąt procent było do wyrzucenia.
    > Firma oczywiście się nie odzywa od tamtej pory-zapłacone z góry.

    No cóż, jak potrzebujesz skrzynkę, to musisz umieć ją sobie narysować. A jak nie
    umiesz rysować, to Alibaba Ci pomoże. Ale jak nawet kupować nie umiesz, to Alibaba
    nie pomoże. Zaczarowany ołówek by pomógł...

  • 28. Data: 2014-12-22 15:07:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Dec 2014 05:28:34 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
> [...]
    >
    > 50% słownie pięćdziesiąt procent było do wyrzucenia.
    > Firma oczywiście się nie odzywa od tamtej pory-zapłacone z góry.

    I co z tymi pigtailami ?

    Bo ja mam podejrzenie, ze spora czesc tej taniej chinszczyzny, to
    odrzuty.

> [...]
    > Też myślałem że wpisze w google i wyskoczy mi setka.
    > A tu dupa.
    > Każdy zrobi tylko dokumentacje techniczną trzeba.

    Powiem tak - albo slabo szukales, albo slabo wam zalezy, ze sie nie
    potraficie dogadac, albo Chinczycy robia to 3x taniej i u nas ten
    przemysl zanikl.

    Przeciez to jest wszedzie. Na listy, na elektryke, na apteczke, na
    klucze. Na sieci komputerowe.
    Ktos to robi, i na pewno ma czlowieka, ktory sie na produkcji zna i
    potrafi przygotowac dokumentacje wedle zyczen klienta.

    http://www.skymedia.pl/0sklep/elementy-domowych-mini
    -sieci-anten-skrzynki-obudowy-montazowe-c-60_40.html
    http://elektrocave.pl/pl/c/Szafy-Metalowe/256
    http://sklep.cseie.com.pl/c/171/obudowy-metalowe-obu
    dowy-rozdzielnie-i-obudowy.html
    http://www.eurobox.pl/produkty/obudowy-metalowe.html
    http://www.emiter.com/produkty-i-uslugi/metal.html

    J.

  • 29. Data: 2014-12-22 15:18:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Dec 2014 02:43:01 -0800 (PST), k...@g...com
    > Mogę się mylić ale wydaje mi się ze w tej chwili wycinanie laserem w
    > cienkich blachach jest najtańszą metodą jaka istnieje. Nie licząc
    > oczywiście Chińczyków którym dla 3 milionów takich samych
    > metalowych skrzynek mogą zrobić wykrojnik co w jednej operacji
    > wytnie z arkusza potrzebne elementy.

    Produkcja wykrojnikow tez chyba potaniala, wiec moze juz przy 300 tys
    sie oplaci.

    No i Chinczyk je zrobi, sprzeda na calym swiecie, i laser bedzie za
    drogi :-)

    Przy prostych cieciach sprawdzaja sie reczno-cyfrowe gilotyny.

    J.

  • 30. Data: 2014-12-22 15:23:52
    Od: s...@g...com

    > I co z tymi pigtailami ?
    >
    > Bo ja mam podejrzenie, ze spora czesc tej taniej chinszczyzny, to
    > odrzuty.

    Ale każdy był oddzielnie zapakowany i każdy miał naklejkę
    z parametrami że jest wszystko OK.

    Dobre pigtaile poszły do klienta, złe do kosza. Były na tyle tanie że nie
    dopłaciliśmy do interesu. Ale też nie zarobiliśmy.

> [...]
    >
    > http://www.skymedia.pl/0sklep/elementy-domowych-mini
    -sieci-anten-skrzynki-obudowy-montazowe-c-60_40.html

    Zauważ że część to sklepy. A do drugiej części dzwoniłem i nie jest zainteresowana