  • Data: 2012-05-31 11:48:30
    Temat: Re: Projekt zasilacza laboratoryjnego
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Michoo,

    Thursday, May 31, 2012, 11:35:56 AM, you wrote:

> [...]
    czyli 30V przy pelnym obciazeniu 10 lub 5A.
    > No właśnie nie byłem pewien, czy te ~350W da radę. Ale forward wystarczy
    > z nadmiarem.
    > Żeby nie robić dwóch sterowników komunikujących się przez optoprzekaźniki.

    A jakiż to problem? To tylko soft. Poza tym - ktoś tu żądał
    komunikacji?

    Większym problemem jest buck-boost ze swoimi nadmiernymi prądami w
    dławiku i kluczu. Mając niezależne zasilacze możesz sobie pozwolić na
    odwróconego step-down i zrobić zasilacz śmiesznym kosztem. Pierwszy
    stopień na banalnym IR2153(1) a drugi na taniutkim UC3843.

    Na pierwszym stopniu wyciągasz sobie dodatkową, izolowaną gałąź do
    zasilania logiki i układów sprzężenia zwrotnego.

    Uzyskujesz miniaturowy zasilacz o potężnych możliwościach, gdzie
    ograniczeniem mocy jest tylko zdrowy rozsądek... Nie trzeba
    przekaźników, wielkich, ciężkich i drogich transformatorów i
    radiatorów.

    --
    Best regards,
    RoMan