-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 14 Nov 2014 11:04:07 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Projekt 30
In-Reply-To: <545fc05d$2$11151$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1411141034160.3364@quad>
References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
<r...@4...com>
<b...@g...com>
<54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
<m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
<545a3be5$0$12627$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411051813140.1788@quad>
<545a7a29$0$12642$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411062012390.3440@quad>
<545d69ab$1$18077$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411082207160.3028@quad>
<545fc05d$2$11151$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 188
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1415961002 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 11152 83.15.167.123:62867
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2549218
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 9 Nov 2014, bartosz wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
>> Zauważ: napisałem *WYMUSZENIE*.
>>
>> Możesz sprawdzić, ile razy akcentowałem że przepis oznacza
>> "powinien" (i że w przeciwnym razie nie byłby potrzebny, bo
>> jak ktoś coś MUSI, to nie ma możliwości popełnienia przestępstwa,
>> z definicji przestępstwa).
>
> Erystyka? ;);)
Nie, stwierdzenie faktu, że przepisy działają tylko tak sobie ;)
A co do meritum, to problemem jest ich nadmierna restrykcyjność.
Przecież probleme podstawowym NIE JEST to, że SM tu i ówdzie
"kosi kasę", problemem JEST to, że PRAWO NAKAZUJE ograniczenia,
których istotna większość nie przestrzega.
Jeśli mają służyć zasadzie "przekraczający prędkość z definicji
ma być (współ)wynny wypadku" to tak należy napisać w prawie,
zdaje się Niemcy mają coś w sprawie ++130k/h na autostradzie,
jeśli zaś nie, to primo potrzebna jest kara za stawianie
nadmiernych ograniczeń :> a secundo pozwolenie na szeroką
egzekucję ich tam gdzie są.
Osobna sprawa, to kwestia "badania wpływu" - bo oczywiście
"nikt" (nie licząc JKM :P) publicznie ani formalnie nie zdejmie
ograniczeń po to, aby SPRAWDZIĆ ich wpływ na wypadkowość.
Najprostsze z możliwych - nie widać mocnego, który postanowiłby
SPRÓBOWAĆ zdjąć nakaz jazdy ze światłami w dzień, jednocześnie
pilnując aby był przestrzegany tam i wtedy kiedy trzeba
(świateł rowerów i pieszych z kamizelkami nie wyłączając),
*mimo*, że tacy odważni gdzie indziej byli (najbliżej:
Austria) i... wyszło, że skutek "poluzowania" jest zerowy.
>> Jak chodzi o *wymuszenie*, to o wymuszenie - wyrażone w ten
>> deseń, że jego obejście (zawsze jest możliwe, włącznie
>> z betonową ścianą) implikuje koszty większe niż zysk
>> z nieobchodzenia wymuszenia.
>> Działania nieopłacalne nie cieszą się estymą ;)
>>
>> I rzeczony "brak immunitetów" (politycy i inni macherzy takoż
>> "proszą" o środki przy których mandaty nie mają sensu, bo
>> po prostu nie ma chętnych).
:)
>>> Gotfrydzie, obudz sie!
>>
>> No właśnie widzę - jest próg "30", tzw. "wszyscy" jadą "10"
>> :P
>> ("wszyscy": matematycznie "prawie wszyscy ze zbioru
>> o nieograniczonej liczności" ;>)
>
> Tak to jest, niestety....
> Ale progow (na szczescie) nie zamontujesz wszedzie :)
Ja nie ;>
>>> Ale skoro wywolales temat skutkow, to Ci odpowiem zapewne w nieoczekiwany
>>> przez Ciebie sposob: w moim przypadku skutek jest taki, ze stalem sie
>>> o wiele agresywniejszy prawniczo.
>>
>> I progi się tego boją? ;)
>
> Nie robie tego dla przestraszenia kogo- i czegokolwiek,
Mi chodziło o fakt, że skutek (w postaci wypadkowości) w końcu
zmusi władze do "jakichś działań", i pewnie zamiast selekcji ZA CO
karać, metodą szerzej stosowaną staną się "fizyczne przeszkody".
Minirondka albo cóś.
> tylko dla wlasnej
> obrony i z przeswiadczenia, ze skoro "waadza" robi mnie konia, to dlaczego
> mam sie temu poddawac?
Ale ja pisałem o WYMUSZENIU przestrzegania przepisów (nawet tych
durnych), nie o ich NAKŁADANIU!
Czyli o progach, rondkach na których autobus przegubowy składa się
niby kartka świąteczna, słupkach które 'dla dobra kierujących'
mogą się trafić w skrajni i tak dalej.
Na razie najwięcej takich utrudnień robi się rowerzystom, ale
nie ma strachu, przyjdzie kolej na tych zadowolonych :P (z robienia
utrudnień)
>> No i dobrz.
>> A najbardziej chory jest układ, w którym policja NIE POZWALA na
>> prowadzenie kontroli prędkości (takim organom jak straż miejska)
>> w niektórych miejscach, tym samym przyznając publicznie, że
>> uznaje obowiązujące tam ograniczenie za durne, ale jednocześnie
>> NIKT nic nie robi aby je znieść.
>> Przecież to jest wzorcowa "choroba państwa".
>
> Choroba - owszem. Glosno bylo kiedys o weryfikacji oznakowania, cos tam
> nawet poprawiono, ale chyba poza miastami.
A tu leży sedno problemu.
I w przepisach - jakby nie wynikała z nich skuteczność karania za
"gołe" przekroczenie prędkości, to by policja za to nie karała.
Ale wcale mnie nie dziwi, że to mogłoby być za trudne dla większości
kierujących :>
>>> predkosci 30-50.
>>
>> ...bo tak samo śmiało wjedziesz przed jadącego 30 i 50.
>
> Raczej tak samo ostroznie :)
No i tu mam wątpliwości, czy to jest słuszna polityka, jeśli
brać pod uwagę odstępy (konieczne odstępy).
<Cavallino mode>
KAPELUSZNIK!
</Cavallino mode>
>>>> I pijanych.
>>>> A ze statystyki można sobie wyczytać, jaki procent ofiar powodują
>>>> pozostali.
>>>
>>> Pozostali - czyli?
>>
>> Trzeźwi.
>> A kto ma być jeszcze w "pozostałych"?
>
> Zmeczeni, chorzy, itp, czylo ogolnie rozkojarzeni i nieprzygotowani do
> jazdy. Wiem, ze takich statystyk sie nie prowadzi. Ale to byloby ciekawe.
Owszem.
Ale wyjaśnienie masz gdzieś w odpowiedzi Cavallino (do uwagi o pijanych):
tak, owszem, "jesteś śpiący - nie jedziesz" - OCZYWIŚCIE! Obowiązkowo!
Ale kara za zaśnięcie? Jaka kara, zwykły pech!
> Ile naprawde kierowcow gotowych do jazdy z kazdego punktu widzenia powoduje
> wypadki z ofiarami.
Ciekawe, ale mogłoby nie być tak różowo - bo wśród nich pewnie
jest spora część "muszę zdążyć to sobie wymuszę" tudzież
"adrenalina nie pozwala zasnąć więc lepiej jechać +50" :>
>>>> I sam wróciłeś do punktu początkowego, z tezą "co też niby egzamin
>>>> daje".
>>>
>>> Jeszcze raz powiem: nie chodzi o egzamin, ale szkolenie!
>>
>> Ale jedynym czynnikiem motywującym jest zdanie egzaminu!
>> Kursant grzecznie pokiwa na KAŻDE żądanie tudzież wzorcowo pojedzie
>> póki jest pod kontrolą. A potem... potem zależy, czy WIE że ryzyko
>> dostania punktów za zajechanie drogi jest śladowo nikłe :>
>
> No tak, ale tu piszesz o kims, kto z wyrachowaniem bedzie powodowal takie
> przypadki. Tylko dlaczego przyjmujesz, ze kierowcy dzialaja w takich
> sytuacjach z wyrachowaniem?
Z obserwacji.
Z faktu że pod tramwaj nie wystartują, ale pod rower tak.
Pod inny "lekki" samochód też.
>>>> Konieczność warunkowania wymogów - i to wcale nie "względem osoby".
>>>> Na początek modyfikacja art.1 Kodeksu Wykroczeń (do postaci zbliżonej
>>>> co najmniej do Kodeksu Karnego)
>>>
>>> Jestem za!
>>
>> No tośmy sobie pogadali :)
>
> No widzisz! :)
Widzę :)
Pytaj dlaczego SPOŁECZEŃSTWO ma to gdzieś.
Bo najwyraźniej ma.
Ja nie wiem (dlaczego).
>> Najbardziej zaś szkodliwe jest *zrównanie* kary, do czego cennik mandatów
>> doskonale się przykłada.
>
> To prawda. Kazdy "lapacz" ma tez furtke w postaci pouczenia, ale za jego
> udzielenie nie otrzyma premii od komendanta....
I to też prawda.
I wcale nie dotyczy wyłącznie przepisów drogowych.
Był kiedyś na .prawo taki wątek z naruszeniem praw autorskich, gdzie
poszkodowanym był "fizyczny" twórca, i mi z opisu z góry wynikło, że
prokuratura nie ma powodu do zainteresowania prewencją - nie ich
działka, więc działanie w kierunku umorzenia sprawy (aby nie psuć
statystyki) było do przewidzenia.
Namówili poszkodowanego do złożenia zarzutu o kradzież, dobrze
wiedząc, że kod wydał dobrowolnie ("na testy") a dopiero samo używanie
(bez zakupu) było nielegalne :>
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 14.11.14 11:38 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 14.11.14 11:48 Liwiusz
- 14.11.14 11:56 Shrek
- 14.11.14 11:58 masti
- 14.11.14 12:02 Liwiusz
- 14.11.14 12:07 masti
- 14.11.14 12:10 Liwiusz
- 14.11.14 12:16 masti
- 14.11.14 12:21 Liwiusz
- 14.11.14 12:22 masti
- 14.11.14 12:25 Liwiusz
- 14.11.14 12:30 RoMan Mandziejewicz
- 14.11.14 12:32 Liwiusz
- 14.11.14 12:42 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 14.11.14 12:49 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB