-
11. Data: 2014-12-31 18:40:16
Temat: Re: Programowanie piśmienne
Od: slawek <f...@f...com>
On Mon, 29 Dec 2014 19:11:29 +0100, Borneq
<b...@a...hidden.pl> wrote:
> Ale na jednym końcu są asemblery kodu maszynowego (jest jeszcze
hex;-),
> potem assemblery bajtkodu jak Javy i Net, a po drugiej stronie
pseudokod
Niżej są komputery analogowe. Wyżej jest UML.
-
12. Data: 2014-12-31 18:46:52
Temat: Re: Programowanie piśmienne
Od: slawek <f...@f...com>
On Tue, 30 Dec 2014 14:15:06 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
> Rozumiem ze to miala byc ironia?...
Ojtam, ojtam, ...
Ivonka świetnie czyta Forth.
-
13. Data: 2014-12-31 18:47:52
Temat: Re: Programowanie piśmienne
Od: Wojciech Muła <w...@g...com>
On Wednesday, December 31, 2014 6:40:47 PM UTC+1, slawek wrote:
> Niżej są komputery analogowe. Wyżej jest UML.
A ktoś w ogóle na poważnie, przemysłowo używa UML-a?
Ja się nie spotkałem.
w.
-
14. Data: 2014-12-31 20:46:58
Temat: Re: Programowanie piśmienne
Od: A.L. <a...@a...com>
On Wed, 31 Dec 2014 09:47:52 -0800 (PST), Wojciech Muła
<w...@g...com> wrote:
>On Wednesday, December 31, 2014 6:40:47 PM UTC+1, slawek wrote:
>> Niżej są komputery analogowe. Wyżej jest UML.
>
>A ktoś w ogóle na poważnie, przemysłowo używa UML-a?
>Ja się nie spotkałem.
>
>w.
Ja tez nie.
Tak na marginesie, jest ksiazeczka niejakiego Fowlera, "UML
Distilled". Fowler byl zaangazowany w tworzenie UML. W wydaniu 3 jest
dosyc sceptyczny w sprawie uzytecznosci UML, w szczegolnosci roznych
cuda-nie-widy narzedzi komputerowych do UML. Jak sam przyznaje, UMLa
uzywa do poczatkowych szkicow, ktore robi na przyslowiowych
papierowych serwetkach. Ciekawa lektura, tak w ogole, ksiazke polecam
jako odtrutke gdyby ktos bym zarazony UMLizmem
A.L.
-
15. Data: 2015-01-01 02:18:11
Temat: Re: Programowanie piśmienne
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Wednesday, December 31, 2014 8:46:59 PM UTC+1, A. L. wrote:
> On Wed, 31 Dec 2014 09:47:52 -0800 (PST), Wojciech Muła
> <> wrote:
>
> >On Wednesday, December 31, 2014 6:40:47 PM UTC+1, slawek wrote:
> >> Niżej są komputery analogowe. Wyżej jest UML.
> >
> >A ktoś w ogóle na poważnie, przemysłowo używa UML-a?
> >Ja się nie spotkałem.
> >
> >w.
>
> Ja tez nie.
>
> Tak na marginesie, jest ksiazeczka niejakiego Fowlera, "UML
> [...]
> jako odtrutke gdyby ktos bym zarazony UMLizmem
Ja tez nie uzywam, ale myslalem ze to zle.
Pozdrawiam
-
16. Data: 2015-01-01 08:56:32
Temat: Re: Programowanie piśmienne
Od: slawek <f...@f...com>
On Wed, 31 Dec 2014 13:46:58 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
> uzywa do poczatkowych szkicow, ktore robi na przyslowiowych
Dlatego UML jest wyżej.
-
17. Data: 2015-01-01 09:15:54
Temat: Re: Programowanie piśmienne
Od: slawek <f...@f...com>
On Wed, 31 Dec 2014 13:46:58 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
> Ja tez nie.
Argument "nie używam i dlatego nie jest [dla mnie] przydatne" ?! LOL.
UML nie jest dla koderów. Klepaczom do niczego się nie przyda.
-
18. Data: 2015-01-03 19:50:21
Temat: Re: Programowanie piśmienne
Od: firr <p...@g...com>
jedna z moich skinek do jezyka c
(ostatnio opracowywane (jako 'opcja'))
static
((dbl) summ value taken for controll)
calculate mandelbrot for test (
(int) CLIENT SIZE X,
(int) CLIENT SIZE Y,
(dbl) paint map centre x,
(dbl) paint map centre y,
(dbl) paint map size x ,
(int) max number of iterations)
{
setup variables:
(dbl) paint map size y = paint map size x * CLIENT SIZE Y / CLIENT SIZE X
(dbl) per pixel delta x = paint map size x / CLIENT SIZE X
(dbl) per pixel delta y = paint map size y / CLIENT SIZE Y
(dbl) left top point x = paint map centre x - paint map size x * 0.5 + per pixel
delta x * 0.5
(dbl) left top point y = paint map centre y - paint map size x * 0.5 + per pixel
delta y * 0.5 ;
loop thru pixels:
for (CLIENT SIZE Y) j:
(dbl) c point imaginary = left top point y + j * per pixel delta y
for (CLIENT SIZE X) i:
(dbl) c point real = left top point x + i * per pixel delta x
fire point calculation:
(int) n = calculate n for mandelbrot escape ( c point real, c point
imaginary, max number of iterations )
summ value taken for controll += n
set pixel in client area (i ,j, palette [n]) ;
;
;
return summ value taken for controll
}
-
19. Data: 2015-01-03 19:57:32
Temat: Re: Programowanie piśmienne
Od: firr <p...@g...com>
W dniu sobota, 3 stycznia 2015 19:50:22 UTC+1 użytkownik firr napisał:
> jedna z moich skinek do jezyka c
> (ostatnio opracowywane (jako 'opcja'))
>
>
>
> static
>
> ((dbl) summ value taken for controll)
>
> calculate mandelbrot for test (
>
> (int) CLIENT SIZE X,
> (int) CLIENT SIZE Y,
> (dbl) paint map centre x,
> (dbl) paint map centre y,
> (dbl) paint map size x ,
> (int) max number of iterations)
> {
>
> setup variables:
>
> (dbl) paint map size y = paint map size x * CLIENT SIZE Y / CLIENT SIZE X
>
> (dbl) per pixel delta x = paint map size x / CLIENT SIZE X
> (dbl) per pixel delta y = paint map size y / CLIENT SIZE Y
>
> (dbl) left top point x = paint map centre x - paint map size x * 0.5 + per
pixel delta x * 0.5
> (dbl) left top point y = paint map centre y - paint map size x * 0.5 + per
pixel delta y * 0.5 ;
>
>
> loop thru pixels:
>
> for (CLIENT SIZE Y) j:
> (dbl) c point imaginary = left top point y + j * per pixel delta y
>
> for (CLIENT SIZE X) i:
> (dbl) c point real = left top point x + i * per pixel delta x
>
> fire point calculation:
> (int) n = calculate n for mandelbrot escape ( c point real, c point
imaginary, max number of iterations )
>
> summ value taken for controll += n
>
> set pixel in client area (i ,j, palette [n]) ;
> ;
> ;
>
> return summ value taken for controll
> }
ps moje czesciowe wnisoki zwiazane z tym przykladem i czytelnoscia byly np takie ze
dlugie nazwy sa brdziej informacyjne ale zarazem wolniej czytelne (czyli bardziej ale
wolnie ;/ natomiast krotkie na odwrót : mniej ale szybciej ;/) (y a w n)
-
20. Data: 2015-01-06 21:04:27
Temat: Re: Programowanie piśmienne
Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
On 29/12/2014 19:19, g...@g...com wrote:
> Również wokół języków funkcjonują pewne kultury, które w różnym
> stopniu przywiązują wagę do czytelności programów. Na przykład
> perl jest językiem, który w samym swoim projekcie przemyca założenie,
> że można używać tajemniczych sekwencji, których znaczenie jest
> znane tylko dla wtajemniczonych.
>
> Jeżeli idzie o języki, których kultury w dużym stopniu wspierają
> piśmienność (czyli ideę, że kod ma nie tylko być wykonywany, ale
> przede wszystkim czytany), to należą do nich Python (określany
> niekiedy mianem "wykonywalnego pseudokodu"), Haskell oraz Scheme,
O Haskellu można dużo ciekawych rzeczy powiedzieć, ale żeby jako język,
albo przez swoją kulturę wspierał/wymuszał czytelność programu, to czy
ja wiem? Dla ciebie czytelna jest np. nazwa funkcji liftM2 albo operator
<*>?