  • Data: 2014-06-20 11:57:35
    Temat: Re: Programowanie PIC-ów
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-19 01:43, Marek pisze:

    > C18 wymaga odpowiedniego prefixu przed deklaracją stałych (np. tablic),
    > nie można mieszać wskaźników do rom z wskaźnikami do ram. Ten problem
    > wyeliminowano dopiero w XC8. Sdcc podobnie jak XC8 nie "odróżnia"
    > wskaźników rom/ram więc jest wygodniejszy, ale generuje większy kod niż
    > XC8/C18

    Postawiłem jednak na XC8. Pamiętasz może jaki to prefix?
    No i jak to się obsługuje? Po prostu korzystam z takiej tablicy tak,
    jakby to była zmienna? Mogę się odwoływać do niej przez jej nazwę albo
    wskaźnik, czy trzeba korzystać z jakiegoś odpowiednika pgm_read_byte()?
    Istnieje jakiś odpowiednik PSTR("tekst"), umożliwiający umieszczenie
    tekstu w pamięci programu podczas wywoływania funkcji, bez potrzeby
    wcześniejszego deklarowania osobnej tablicy?

    > Jeśli chcesz korzystać z eth, to raczej polecam C18/XC8 bo pod nie masz
    > gotowe źródła stosu tcpip Microchipa.

    Tak swoją drogą jedna rzecz mnie zastanawia. Eksperymentowałem trochę z
    MPLABX i z tego co widzę dodawania bibliotek jest tam inaczej
    zorganizowane niż w takim Atmel Studio. Gdy dodaję pliki biblioteki
    projektu, nie są one fizycznie kopiowane do katalogu projektu, ale jakoś
    linkowane. Mogę też utworzyć katalogi logiczne, które chyba nijak się
    mają do rzeczywistego układu katalogów.

    W jaki sposób dodawać biblioteki do projektu, żeby nic się nie
    pomieszało (to znaczy, żeby program ni pogubił niczego)? Podczas pisania
    kodu która struktura katalogów ma znaczenie? Ta rzeczywista (na dysku)
    czy logiczna w oknie projektu?