  • Data: 2014-03-24 23:36:35
    Temat: Re: Programista iOS - Łódź
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 24 marca 2014 21:00:17 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K.
    napisał:

    > Argument jest bardzo śliski, niejasny i nieprecyzyjny. A w PHP możesz
    > zmienić sam tylko rejestr EAX na i386? Nie, musisz się strasznie
    > napracować.

    Nigdy nie slyszalem specyfikacji "napisz program, ktory zmienia
    zawartosc rejestru EAX". I nie na tym polega tworzenie oprogramowania.
    Zawartosc rejetru to szczegol implementacyjny, a tym, co interesuje
    klienta, sa wymagania funkcjonalne.

    > Wyciągasz ogólnik, więc nie dziw się, że da się wykazać jego
    > nieprawdziwość w pewnych specyficznych warunkach.

    Zwlaszcza w takich, w ktorych dopuszcza sie bledne wnioskowanie.

    > Zresztą nawet jako ogólnik średnio jest prawdą, gdy porównać PHP
    > do jego sąsiadów (języków stosowanych do tego samego celu; assembler nie
    > jest za bardzo porównywalny do PHP).

    Sam wygrzebales tego asemblera.
    Genetycznie PHP najbardziej jest zblizony do Perla,
    ale jest od niego pod wieloma wzgledami lepszy (przede
    wszystkim pod takim, ze ma jednorodna skladnie, w zasadzie
    w calosci odziedziczona w C, co rowniez ma taka zalete,
    ze generatory kodu w C mozna stosunkowo latwo dostosowac,
    zeby produkowaly kod w PHP).

    > Na przykład ma dekoratory (funkcje owijające inne funkcje/metody). Albo
    > pozwala na manipulację drzewem wyprowadzenia (jak makra w Lispie). Albo
    > pozwala na wnioskowanie o typach. I parę innych.

    Makra w lispie istnieja znacznie dluzej, niz PHP, ale pod wzgledem
    popularnosci PHP zdecydowanie wygrywa. Od jakiegos czasu pojawila sie
    tez opcja podawania typow dla argumentow funkcji, ale niestety tylko
    dla typow zdefiniowanych w ramach systemu OOP. Haskell ma najlepszy
    system typow, jaki widzialem, ale jego zastosowania produkcyjne sa
    porownywalnie marginalne do lispu.

    > Głupio pomieszane tablice asocjacyjne ze zwykłymi tablicami. Imponujące
    > to to może być dla kogoś, kto przychodzi z C albo Javy, gdzie takie
    > rzeczy są zepchnięte do bibliotek.

    Dlaczego glupio pomieszane? Jest jeden prosty interfejs i bardzo
    potezna struktura danych, ktora daje ci to, czego od niej oczekujesz.

    Zgoda.