  • 1. Data: 2012-03-31 09:15:52
    Temat: Procesor - obnizenie taktowania a pobor mocy
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    Witam,
    Chodzi mi o zwykla plyte glowna micro-ATX lub mini-ITX z procesorem
    intel celeron/pentium/core ix

    czy jak obnize taktowanie w biosie do np 800MHz, to podczas uruchomienia
    tez bedzie 800 czy chwilowo bedzie maksymalna czestotliwosc?

    chodzi o to ze chcialbym podlaczyc ups'a o ograniczonej wydajnosci
    pradowej i chce miec pewnosc ze podczas uruchamiania nie spali sie

    pzdr,

  • 2. Data: 2012-03-31 11:02:20
    Temat: Re: Procesor - obnizenie taktowania a pobor mocy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 09:15:52 +0200, walker napisał(a):

> [...]
    >
    > chodzi o to ze chcialbym podlaczyc ups'a o ograniczonej wydajnosci
    > pradowej i chce miec pewnosc ze podczas uruchamiania nie spali sie

    Oj, to by musiał być baaardzo precyzyjny UPS żeby nie strawił góra
    kilkunastosekundowego przeciążenia zanim ustawisz f w BIOS :)

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2012-03-31 12:11:16
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 31.03.2012 09:15, walker wrote:
> [...]
    >
    > chodzi o to ze chcialbym podlaczyc ups'a o ograniczonej wydajnosci
    > pradowej i chce miec pewnosc ze podczas uruchamiania nie spali sie

    A skąd wniosek, że procesor będzie głównym obciążeniem przy rozruchu?
    Dyski czy napęd CD mogą stanowić większy problem.

    Michoo

  • 4. Data: 2012-03-31 12:57:48
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    On 03/31/2012 12:11 PM, Michoo wrote:

    > A skąd wniosek, że procesor będzie głównym obciążeniem przy rozruchu?
    > Dyski czy napęd CD mogą stanowić większy problem.

    dysk 2.5" pobiera mniej niz 2W, napedu optycznego brak

  • 5. Data: 2012-03-31 15:16:24
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik walker napisał:

    > dysk 2.5" pobiera mniej niz 2W, napedu optycznego brak

    W trybie gotowości, a podczas startu? 5W?
    CPU zwłaszcza o tak dość niskiej częstotliwości raczej nie będzie
    krytycznym elementem, sam zasilacz podczas startu weźmie w impulsie taką
    energię że UPS na styk padnie od razu.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 6. Data: 2012-03-31 15:23:52
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    AlexY wrote:

    > W trybie gotowości, a podczas startu? 5W?
    > CPU zwłaszcza o tak dość niskiej częstotliwości raczej nie będzie
    > krytycznym elementem, sam zasilacz podczas startu weźmie w impulsie taką
    > energię że UPS na styk padnie od razu.

    Nie wiem, jakie wartości trawi normalny UPS. W każdym razie mierzyłem kiedyś
    prąd startowy naszego ustrojstwa na stację ISS, którego głównym elementem
    był PCet PIII, 650MHz, zasilany z 28V. Prąd nominalny 5.5A, prąd startowy
    85A.

    Waldek

  • 7. Data: 2012-03-31 15:38:11
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    On 03/31/2012 03:16 PM, AlexY wrote:

    > W trybie gotowości, a podczas startu? 5W?
    > CPU zwłaszcza o tak dość niskiej częstotliwości raczej nie będzie
    > krytycznym elementem, sam zasilacz podczas startu weźmie w impulsie taką
    > energię że UPS na styk padnie od razu.

    UPS ma wbudowany zasilacz, dokladnie chodzi o zasilacz buforowy MSRK2512

    http://www.pulsar.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=1&m2=14
    &m3=2

    mam w tej chwili do niego podlaczonego plyte mini-itx z procesorem atom
    n270 o TDP 2W, calosc pobiera okolo 10W

    ale potrzebuje czegos mocniejszego, zastanawiam sie po co kombinowac z
    atomami skoro mozna kupic normalny procesor i obnizyc taktowanie ...

  • 8. Data: 2012-03-31 17:48:45
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > naszego ustrojstwa na stację ISS,

    No pochwal sie co to bylo?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2012-03-31 20:59:22
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Powitanko,

    > No pochwal sie co to bylo?

    Już kiedyś pisałem. Urządzenie do pomiaru ruchów gałek ocznych.

    Waldek

  • 10. Data: 2012-04-01 00:12:41
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Już kiedyś pisałem. Urządzenie do pomiaru ruchów gałek ocznych.

    Widocznie umknelo mojej uwadze, anyway gratuluje.
    Ciekawe czy dzieki Twojemu urzadzeniu odkryli, ze szybkie ruchy galek
    ocznych pomagaja po powrocie na Ziemie w "dojsciu do siebie". A moze to
    bylo wczesniej, nie pamietam. W kazdym razie ciesza mnie naukowe sukcesy
    Polakow.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa