-
31. Data: 2016-10-06 23:47:30
Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
Od: Scobowski <s...@t...pl>
W dniu 05.10.2016 o 13:09, J.F. pisze:
> Zaraz - ruszam na sniegu/blocie pod gore i mam dac gaz duzy, bo powoli
> to nie da napedu na druga os ?
Dla precyzji: niezależnie od tego, czy jest to haldex czy jakakolwiek
inna wiskoza, wielopłytki czy cokolwiek:
dopięcie drugiej osi w takim przypadku jest zawsze wynikiem róznicy
prędkości obrotowej kół pomiedzy osiami.
Stopień tego spięcia osi będzie wynikał zapewne z róznicy szybkości,
między osiami jak i poszczególnymi kołami (szpera, torsen albo eds/ebd
czy inne dohamowywanie "najszybszych" kół na "dodatkowej" osi).
Wszystko zależy od sprytnego zaprogramowania sterowników.
Całkiem niezależnie od warunków zadziała ci TYLKO układ z dwoma
(centralny i tylny - audi V8 4.2 i modyfikowane mostem z V8 mniejsze
audice, stare subaru) albo trzema (Mummer H1, H2 - na każdej osi i
międzyosiowy) torsenami - tam nie ma "dodatkowej" osi. Założeniem jest
napędzanie wszystkich kół, tak, jak powinno być!
Jeśli masz wiskozy, wielopłytki albo cokolwiek innego - tam już
elektronika decyduje, co ma się z czym kręcić. W takim wypadku sterownik
po prostu jest oprogramowany na warunki badania z jedną osią bez oporu.
Teraz jaśniejsze?
-
32. Data: 2016-10-15 02:00:47
Temat: Re: Problemy z samochodem 4WD na przeglądzie technicznym
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Scobowski s...@t...pl ...
> Gdzies na forach za mlodu czytałem, że w haldexowych audicach na hamowni
> "jednoosiowej" _profilaktycznie_odłącza się porzewody sterujące
> sprzęgłem z tyłu - "na wszelki wypadek, gdyby zgłupiało", bo samo nie
> powinno zapiąć w takich warunkach.
Ktos tu ostatnio pisał, ze na przeglądzie dla 4wd maja specjalny program,
tylko trzeba im powiedziec, ze auto to 4wd.