eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblemy z odpalaniem -- winny akumulator?Re: Problemy z odpalaniem -- winny akumulator?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.ceti.pl!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!news.internetia.pl!newsfeed.pionier
    .net.pl!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net!newsfeed.datemas.de!rt.uk.eu.org!aio
    e.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Maciek" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problemy z odpalaniem -- winny akumulator?
    Date: Fri, 26 Apr 2013 11:44:39 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 37
    Message-ID: <kldiaf$6gc$1@speranza.aioe.org>
    References: <klateh$bt9$1@speranza.aioe.org> <klautd$frn$1@speranza.aioe.org>
    <klc5e5$u3m$1@speranza.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: fW9uDNWgoJwM1qDDxdQOFg.user.speranza.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2490649
    [ ukryj nagłówki ]

    >Dzięki. Mój też na pewno szczyt formy ma już za sobą. Tylko zastanawiam
    >się, czy temperatura może mieć aż tak duży wpływ, że gdy jest mróz
    >(lekki), to akumulator nie jest w stanie w ogóle uruchomić silnika, a gdy
    >robi się raptem kilka stopni cieplej, to startuje bez problemu
    >(a akumulator nie był w międzyczasie doładowywany).

    W moim przypadku tak się zachowuje. Zauważ, że ze spadkiem temp.
    również siła wymagana na obrót silnikiem musi być większa, olej w jakimś
    stopniu jest bardziej gęsty.
    Rozrusznik pociągnie więcej prądu. Dodaj jeszcze do tego niższą sprawność
    aku i możesz mieć winowajcę.

    Czy jest też tak w Twoim przypadku? Tego nikt nie wywróży.

    Jeśli masz ochotę coś poczytać więcej np. tutaj znajdziesz trochę
    informacji:
    http://www.zapsznajder.republika.pl/poradnik.html

    >Generalnie mam do wyboru zakup nowego akumulatora albo diagnostykę
    >w warsztacie (bo własnoręcznie przy niczym innym grzebać nie będę).

    Według mnie wymieniać w ciemno nie ma sensu.
    Jeżeli masz trochę zdolności manualnych i dasz radę dostać się do cel
    akumulatora to kup w sklepie motoryzacyjnym
    areometr. Kosztuje parę zł (bodaj 6-8zł) i pewnie wyjdzie taniej niż
    diagnoza u elektryka a zostanie na przyszłość.
    Możesz zrobić trzy pomiary elektrolitu w celach:
    - po pierwsze czy tam jeszcze jest ;-)
    - przed naładowaniem
    - po naładowaniu (nie od razu tylko np. po godz.)
    Będziesz miał czarno na białym jak wygląda sytuacja z aku, czy się ładuje i
    czy warto wymieniać.
    Dla przykładu w moim dwie skrajne cele są prawie martwe i ładowanie daje
    znikomy efekt.
    Reszta cel o ile dobrze pamiętam dobija do 30% pełnej sprawności.
    Myślę jednak, że przez lato jeszcze pociągnie a wymienię na jesieni;-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: