  • Data: 2010-03-30 09:54:37
    Temat: Re: Problemy z nagrywaniem z TVP
    Od: "Remek" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > Wykazałeś się niewątpliwą znajomością tematyki, pisząc o "rozdzielczości
    > taśmy filmowej". Nigdy czegoś takiego nie ma i nie było. Pojęcie
    > rozdzielczości w najlepszym przypadku związane było z optyką, nigdy z
    > filmem

    > Ziarno na bardzo dobrych materiałach może mieć średnicę rzędu 5-10
    > mikronów.

    Chyba żaryujesz. A co to jest ziarno? To właśnie owo ziarno określa
    maksymalną, możliwą do uzyskania rozdzielczość. Teoretycznie ziarno może
    mieć wielkość pojedyńczej cząsteczki. Co w praktyce da się uzyskać zależy
    oczywiście od optyki, obróbki i paru innych rzeczy, ale jeśli mówimy o
    właściwościach taśmy to resztę pomijamy.

    Celowo przesadziłem z tymi kilkunastoma rzędami wielkości, ale tak, czy owak
    bredzenie o wyższości matrycy cyfrowej nad fotoczułym materiałem chemocznym
    jest niepoważne. Jeszcze długo matryca nie dorówna taśmie i co najwyżej może
    się do niej zbliżyć. Lepsza nie będzie nigdy. Chyba, że zastosowane zostanie
    rozwiązanie podobne do sieci radioteleskopów, z których każdy bada swój
    kawałek, a komputer składa to w całość. Gdzieniegdzie przebąkuje się już o
    takim rozwiązaniu.

    Dalsze wypowiedzi świadczą jednak o wyższości kliszy nad matrycą.
    Niezależnie od wielkości tej przewagi o jakiej twierdzą wypowiadający się,
    zawsze jednak na niekorzyść matrycy. I taka jest prawda stojąca w oczywistej
    sprzeczności z przekonaniami ludzi zdobywających wiedzę z reklam
    supermarketów.

    Remek