  • 121. Data: 2013-01-26 19:48:13
    Temat: Re: Problemy z SSD
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "h.w.d.p." napisał w wiadomości grup
    > jakie predkosci uzyskales?

    Tyle ile dysk wyrabiał. ;) Na pendrive z USB 3.0 wyciągam 100 MiB/s.

  • 122. Data: 2013-01-26 20:28:39
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-17 23:17, Salata pisze:

    > Dobre. HDD na wiecznosc. Chcialbym taki zobaczyc. Niestety ostatnie moje
    > doswiadczenia pokazuja, ze nie nalezy liczyc nawet na 3 lata dla HDD. Po
    > prawie 3 padl mi WD Black, ktory poszedl na gwarancje, ale dane z
    > backupu odzyskane. Wczesniej Seagate'y po 2 latach i juz bez gwarancji.
    > Niestety obecnie nic nie jest wieczne. Nie oszukujmy sie po 5 latach
    > dysk i tak jest do wymiany z wielu powodow.

    Zależy jak kto używa HDD. Mi w domowych zastosowaniach HDD do pecetów
    przez 23 lata nie padł żaden HDD mechaniczny, a przewinęło mi się ich
    pewnie ponad 20. One po prostu praktycznie nie zużywają się przez zapis
    jak ma to miejsce w przypadku NAND, a prawidłowo traktowane mogą działać
    latami - praktycznie w technologiczną "nieskończoność" bo nawet tak z
    rok temu miałem problem oddając do utylizacji dwa moje najstarsze dyski
    IDE (WD i Maxtora z przełomu lat 80 i 90 XX w). Do końca były sprawne
    mechanicznie, ale nie miałem już mobo/kontrolera MFM i musiałem się
    trochę napracować z rozebraniem tych "cegłówek" i mechanicznym
    zniszczeniem nośników (to były jeszcze "solidne" talerze z napylaniem
    warstwy magnetycznej na aluminium, a nie szkle). Oczywiście każda
    elektronika psuje się, ale chciałbym by dyski oparte o NAND flash były
    tak długowieczne i nie zużywały się od samego zapisu w coraz mniejszej
    ilości cykli - obecne już w granicach ~3000.

    P.S.
    Dużo zależy jak kto traktuje dyski. Jak wspomniałem wyżej - mi nie padł
    żaden HDD z wielu przez tyle lat, koleżance właśnie będę robił kolejnego
    laptopa po mechanicznym padzie dysków - jeden po 1,5 roku, drugi po ~5
    latach. Dla takich ludzi mających tendencję do rzucania laptopa na łóżko
    w czasie pracy SSD są wymarzone, bo dużo trudniej je uszkodzić
    mechanicznie przez takie traktowanie.

    --
    /MB

  • 123. Data: 2013-01-26 21:14:13
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Michal" <d...@d...mailexpire.com> wrote in message
    > nie znam nikogo kto miałby w domu system MS w wersji pełnej BOX - zazwyczaj
    > jest to OEM + ew. upgrade).

    watpie ze jakikolwiek domowy uzytkownik ta licencje wogole czyta, nie
    wspominajac
    o stosowaniu sie do jej zapisow

    > Druga sprawa wybitnie upierdliwa to ustawianie ponownie macierzy RAID0 na 3-4
    > współczesnych dyskach mających po 1-3 TB - trzeba mieć gdzie to upchnąć na
    > czas zmiany płyty.

    i sadze ze przecietny kowalski ma jeden dysk, ew. dodatkowo cos na usb

  • 124. Data: 2013-01-26 21:36:51
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "R.e.m.e.K" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > A co mają powiedzieć? Że są durniami i wtopili kilka stówek?

    mysle ze mozna zalozyc ze piszacy na ta grupe nie traktuja komputerow
    jako zla koniecznego na ktorym trzeba oszczedzic kazdy mozliwy grosz

    upieranie sie ze kazdy powinien patrzec na swiat z twojej perspektywy
    jest smieszne, a nazywanie osob ktore cenia sobie komfortowa prace
    z komputerem durniami tylko dlatego ze wydaja na to kilka stowek
    wyglada dziecinnie... teraz zacznij napierac ze tylko debile kupuja
    karty graficzne bo przeciez integry sa praktycznie za darmo a tobie
    integra wystarcza, potem powtorz to samo dla raid, zasilaczy 350W+
    oraz systemow z 3 i wiecej GB ramu... :)

  • 125. Data: 2013-01-26 23:08:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > mysle ze mozna zalozyc ze piszacy na ta grupe nie traktuja komputerow
    > jako zla koniecznego na ktorym trzeba oszczedzic kazdy mozliwy grosz

    Przeczytaj jeszcze raz moją wypowiedź i się zastanów co mam na myśli.
    Spotkałeś się choć raz z osobą, która kupiła SSD i powiedziała: "wydajność
    wzrosła, ale nie tego się spodziewałem - pieniądze mogłem wydać na coś
    lepszego"?
    Ci co kupili i im nie padł to będą zachwycać SSD, bo nie potrafią przyznać się
    do błędu.

  • 126. Data: 2013-01-26 23:11:38
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "terjan" <z...@n...pl> napisał w wiadomości

    > dyskach? nikt tu nie mówił o liczbie mnogiej

    Ależ posiadanie dwóch dysków było popularne jeszcze przed erą SSD.

    > jak masz 1 HDD włącz sobie kopiowanie filmu MKV 8GB z partycji na partycję
    > i spróbuj przeglądać internet

    Prędkość kopiowania spada, ale internet przegląda się podobnie. Inna sprawa
    że przy obecnych pojemnościach SSD to zmieści się na nim system i kilka
    najpotrzebniejszych aplikacji / gier. Filmów 8 GB z reguły nie ma miejsca
    trzymać na SSD (i jesli już są kopiowane to z / na pendrive lub płytkę DVD).

  • 127. Data: 2013-01-27 00:21:06
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 26 Jan 2013 23:08:19 +0100, qwerty napisał(a):

    > Przeczytaj jeszcze raz moją wypowiedź i się zastanów co mam na myśli.

    Sam sobie poczytaj, bo masz ostre trudnosci z kumaniem.

    > Spotkałeś się choć raz z osobą, która kupiła SSD i powiedziała: "wydajność
    > wzrosła, ale nie tego się spodziewałem - pieniądze mogłem wydać na coś
    > lepszego"?

    To juz w ogole belkot. No comments.

    > Ci co kupili i im nie padł to będą zachwycać SSD, bo nie potrafią przyznać się
    > do błędu.

    Szczegolnie Ci, co po kupieniu pierwszego dokupili po pewnym czasie drugi
    SSD.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 128. Data: 2013-01-27 08:58:34
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 26 Jan 2013 23:08:19 +0100, qwerty napisał(a):

    .
    >... Spotkałeś się choć raz z osobą, która kupiła SSD i powiedziała: "wydajność
    > wzrosła, ale nie tego się spodziewałem - pieniądze mogłem wydać na coś
    > lepszego"?...
    To ja.

  • 129. Data: 2013-01-27 09:01:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Szczegolnie Ci, co po kupieniu pierwszego dokupili po pewnym czasie drugi
    > SSD.

    Nie jestem arcyprzeciwnikiem SSD. SSD są znacznie wydajniejsze od HDD w pewnych
    zastosowaniach (w niektórych już nie ma aż takiej różnicy), mają wady i
    niektórzy po pewnym czasie je dostrzegą. Jak ktoś kupił - ok, ich sprawa, ale
    nienawidzę jak ktoś zachwala je w niebogłosy (tak jak fani apple).
    Z 4 miesiące temu kupowałem dysk 2,5" i potrzebowałem najwydajniejszego jaki był
    wtedy dostępny. Zgadnij czemu nie kupiłem SSD + w miejsce napędu optycznego
    drugi dysk?

  • 130. Data: 2013-01-27 23:13:39
    Od: Filip <f...@f...pl>

    On 27-01-2013 08:58, Leszek K. wrote:
    >Dnia Sat, 26 Jan 2013 23:08:19 +0100, qwerty napisał(a):
    >
    >.
    >To ja.
    >

    >--
    >+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

    Jak ja lubię te wojenki vs to vs tamto.

    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych