-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!fee
der.eternal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z zapłonem diesla...
Date: Sun, 26 Jan 2014 14:33:09 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 30
Message-ID: <lc32qt$br3$1@dont-email.me>
References: <lbrhfl$ffo$1@news.task.gda.pl> <lbt7s9$pp0$1@mx1.internetia.pl>
<lbt8al$gha$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<lbush6$62m$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<c...@g...com>
<lc15a6$rpa$1@usenet.news.interia.pl>
<52e44864$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 26 Jan 2014 13:33:17 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="b47e6f47f8ab61d665d2e3ab985fc047";
logging-data="12131";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/WOEyk8BNrMfGYs/sKMusH"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
In-Reply-To: <52e44864$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
Cancel-Lock: sha1:usI4Icf6uGldnC20svgCU2KSoRI=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2521146
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-01-26 00:21, yabba pisze:
> Podejrzewam, że cylindry miały powłączane odprężniki. Jak zaskoczył
> pierwszy cylinder, to po kolei wyłączali odprężniki w pozostałych, ale
> nie przestając kręcić korbą.
dokładnie tak to się robiło. Nie wiem jak w tej chwili, ale na początku
lat '90 polski jacht "Korsarz" (o bardzo ciekawej historii skądinąd)
miał dwucylindrowy silnik o nazwie "Puck" (stosowany głównie na łodziach
rybackich). Do jego odpalenia potrzebne były trzy osoby - dwie kręciły
korbami (były dwie), trzecia obsługiwała odprężniki (po "rozbujaniu"
silnika korbami zamykała najpierw jeden, gdy on "odpalił" to wtedy drugi).
Z innych ciekawostek:
- głowica była chłodzona wodą morską, więc trzeba było bardzo mocno
pilnować temperatury wody.
- smarowanie silnika było olejem ze zbiornika zawieszonego nad
silnikiem, pompa oleju też miała korbkę. I przed rozruchem trzeba było
tą korbką zakręcić określoną liczbę obrotów w określonym kierunku. Za
mało razy - silnik pracował przy rozruchu "na sucho", co się odbijało na
trwałości. Za dużo razy - były problemy z rozruchem. Po rozruchu już
sobie sam olej smarujący pompował. No i trzeba było pilnować poziomu
oleju w tym zbiorniczku.
Volvo-Pentę na innym jachcie też zdarzyło mi się odpalać na korbę z
użyciem odprężników.
--
Pozdr.
Michał
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.14 14:35 Michał Baszyński
- 26.01.14 17:43 yabba
- 26.01.14 21:21 gobo
- 27.01.14 10:55 Andrzej Lawa
- 27.01.14 15:33 k...@g...com
- 27.01.14 16:04 jerzu
- 27.01.14 16:09 k...@g...com
- 27.01.14 17:27 k...@g...com
- 27.01.14 15:29 Marek
- 27.01.14 16:35 Marek
- 28.01.14 23:38 Kamikazee
- 29.01.14 00:03 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=