eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z zapłonem diesla... › Re: Problem z zapłonem diesla...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!fee
    der.eternal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z zapłonem diesla...
    Date: Sun, 26 Jan 2014 14:33:09 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 30
    Message-ID: <lc32qt$br3$1@dont-email.me>
    References: <lbrhfl$ffo$1@news.task.gda.pl> <lbt7s9$pp0$1@mx1.internetia.pl>
    <lbt8al$gha$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lbush6$62m$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <c...@g...com>
    <lc15a6$rpa$1@usenet.news.interia.pl>
    <52e44864$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 26 Jan 2014 13:33:17 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="b47e6f47f8ab61d665d2e3ab985fc047";
    logging-data="12131";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/WOEyk8BNrMfGYs/sKMusH"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <52e44864$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    Cancel-Lock: sha1:usI4Icf6uGldnC20svgCU2KSoRI=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2521146
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-01-26 00:21, yabba pisze:

    > Podejrzewam, że cylindry miały powłączane odprężniki. Jak zaskoczył
    > pierwszy cylinder, to po kolei wyłączali odprężniki w pozostałych, ale
    > nie przestając kręcić korbą.

    dokładnie tak to się robiło. Nie wiem jak w tej chwili, ale na początku
    lat '90 polski jacht "Korsarz" (o bardzo ciekawej historii skądinąd)
    miał dwucylindrowy silnik o nazwie "Puck" (stosowany głównie na łodziach
    rybackich). Do jego odpalenia potrzebne były trzy osoby - dwie kręciły
    korbami (były dwie), trzecia obsługiwała odprężniki (po "rozbujaniu"
    silnika korbami zamykała najpierw jeden, gdy on "odpalił" to wtedy drugi).
    Z innych ciekawostek:
    - głowica była chłodzona wodą morską, więc trzeba było bardzo mocno
    pilnować temperatury wody.
    - smarowanie silnika było olejem ze zbiornika zawieszonego nad
    silnikiem, pompa oleju też miała korbkę. I przed rozruchem trzeba było
    tą korbką zakręcić określoną liczbę obrotów w określonym kierunku. Za
    mało razy - silnik pracował przy rozruchu "na sucho", co się odbijało na
    trwałości. Za dużo razy - były problemy z rozruchem. Po rozruchu już
    sobie sam olej smarujący pompował. No i trzeba było pilnować poziomu
    oleju w tym zbiorniczku.
    Volvo-Pentę na innym jachcie też zdarzyło mi się odpalać na korbę z
    użyciem odprężników.

    --
    Pozdr.
    Michał


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: