  • 1. Data: 2009-04-08 20:35:15
    Temat: Problem z wyświetlaniem (Thinkpad/Ati X1400/Vista/starszy software) [możliwe NTG]
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Witam,

    Mam obawy, czy to napewno problem sprzętowy, więc profilaktycznie
    przypraszam. Ale na pl.c.os.ms-windows.winnt nie razie nic...

    Mam w Viście kłopot z dwoma programami, które na XP chodziły dobrze –
    Colorshop X i Monaco GamutWorks.

    Oba programy to narzędzia do koloru (skracając), profili ICC i temu
    podobnych. Kłopot polega na złym wyświetlaniu lub nie wyświetlaniu
    brył przestrzeni barwnych (gamut). Twórcami obu programów IMO były
    inne zespoły (Monaco i iccTools) mimo, że dziś „wciągnął” je X-Rite.

    W Colorshopie zamiast bryły, jak na jednym z poniższych screenshotów:
    http://www.colormanagement.com/colormgt/images/store
    1/20081124135445.jpg
    wyświetla się pudełko (prostopadłościan znaczy), zarówno w kolorach
    jak i wireframe:
    http://akapit.com.pl/_temp/01.jpg
    http://akapit.com.pl/_temp/02.jpg
    ale już gdy jako „graph type” wybierzemy 3D Distribution (zamiast jak
    poprzednio 3D Gamut) jest właściwie:
    http://akapit.com.pl/_temp/03.jpg

    W GamutWorks jest inaczej-źle. Bryła nie ma koloru wcale, ma tylko
    wireframe jeśli jest zaznaczone:
    http://akapit.com.pl/_temp/11.jpg
    http://akapit.com.pl/_temp/12.jpg
    a powinno wyglądać jak np. tutaj:
    http://e-printya.seesaa.net/image/Lambda.jpg

    Nie jestem pewien czy to problem programowy (systemowy) czy sprzętowy.
    Działało na XP Pro PL (SP2) na płytach Asusa i grafice ATI (X800 i
    innych), a nie chce działać na Lenovo T60 z ATI X1400 i Vistą 32
    Business (aktualizacje zrobione, sprawdzałem też na nowych
    Catalystach). Zdaje się, że mogę downgrade'ować tę Vistę do XP, ale
    zdecydowanie nie chcę.

    Jakby kto pytał, 14 dniowy trial Colorshopa jest tutaj:
    http://www.xrite.com/product_overview.aspx?ID=505&Ac
    tion=support&SoftwareID=288
    a GamutWorks instaluje się z oprogramowaniem ColorElite:
    http://www.xrite.com/product_overview.aspx?ID=678&Ac
    tion=support&SoftwareID=307
    i chyba z MonacoProfilerem:
    http://www.xrite.com/product_overview.aspx?ID=582&Ac
    tion=support&SoftwareID=639
    ale nie pamiętam czy działa jako trial.

    Kombinowałem już sporo, również z Compatibility Administrator (z MS
    Application Compatibility Toolkit), niestety bez sukcesu :(( Może ktoś
    ma jakiś pomysł....?

    Jeśli chodzi o sprawdzenie grafiki:

    3d Mark Vantage nie rusza, chyba wymaga DX10 (tak pisze, a X1400 jest
    zgodna z DX9)
    3d Mark 2006 zapuściłem, i tutaj (chyba) są wyniki:
    http://service.futuremark.com/home.action;jsessionid
    =6EE938E2012877D972F368D1D259866C

    Sprawdziłem pamięć karty tym:
    http://www.programosy.pl/program,video-memory-stress
    -test.html
    i wszystko OK (DX i openGL).

    W zasadzie to czy tego typu wykresy/programy korzystają z DX czy
    raczej z openGL?

    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-04-09 12:25:46
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Giecze pisze:
    > Mam obawy, czy to napewno problem sprzętowy, więc profilaktycznie
    > przypraszam. Ale na pl.c.os.ms-windows.winnt nie razie nic...

    Bo powinieneś pytać producenta programów.

    Problem jest programowy i jest w tych programach.

    > Mam w Viście kłopot z dwoma programami, które na XP chodziły dobrze
    > Colorshop X i Monaco GamutWorks.

    Co dowodzi, że sprzęt jest OK, a programy mają błędy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-04-09 12:55:26
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Radosław Sokół wrote:

    >Bo powinieneś pytać producenta programów.

    Pytałem, discontinued, nie wspierają Visty :(

    Grzegorz

  • 4. Data: 2009-04-09 14:52:34
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 09.04.2009 14:55, Giecze pisze:
    > Pytałem, discontinued, nie wspierają Visty :(

    No to masz odpowiedź. Jakkolwiek byłaby ona dla Ciebie nie-
    korzystna, jest pewnie prawdziwa.

    Pozostaje zastąpić te programy czymś innym lub uruchamiać
    je w maszynie wirtualnej działającej z XP.

    Witaj w świecie zamkniętego oprogramowania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |