  • Data: 2023-01-19 21:18:03
    Temat: Re: Problem z uruchomieniem stosu TCP/IP na PIC32MZ2048EFM100
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19.01.2023 20:49, Marek wrote:

    > To trochę wyglada na transmisję z uszkodzonym (nieprawidłowe crc)
    > payloadem w IP/MAC. Liczniki się zwiększają, pakiety wychodzą ale
    > komputer je po prostu ignoruje dlatego "nie widzisz" komunikacji.

    Tylko co mogłoby być powodem takiego stanu rzeczy?
    Najprościej oczywiście byłoby zwalić winę na interfejs RMII. Płytka jest
    robiona domowa metodą, wiec nie mogłem prowadzić linii w najbardziej
    własciwy sposób (meandry, wyrównywanie długości ścieżek).
    Jednak ten sam projekt płytki przetestowałem już w kilku projektach na
    PIC32 i STM32. W każdym działało bez najmniejszego problemu.

    Ta konkretna płytka jest modyfikacją starszego projektu na
    PIC32MX795F512L. Niektóre ścieżki RMII mogły się symbolicznie wydłużyć w
    związku z tym, że nowy układ ma niektóre linie w trochę innych miejscach
    oraz jest w obudowie 14x14 (zamiast 12x12).

    Wcześniejsze projekty działały perfekcyjnie - nie było żadnych
    widocznych błedów transmisji, żadnych zgubionych pingów itp. Cość ciężko
    mi sobie wyobrazić, żeby minimalne wydłużenie albo przesunięcie płytki
    spowodowało sytuację kiedy nie działa nic i nie dochodzą żadne pingi.

    Z drugiej strony jednak coś do tej płytki dolatuje, bo tabela ARP
    zostaje uzupełniona właściwymi adresami IP i MAC...