  • Data: 2011-06-04 08:44:29
    Temat: Re: Problem z programowaniem ATmega32A
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robbo" <y...@m...com> napisał w wiadomości
    news:4de95493$0$2490$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ok, spaliłem się ze wstydu. Niezła wtopa z tą pułką, ale mogę się
    > wtyłumaczyć tak, że być może to wpływ ojca narodu 'Bula' Komorowskiego :)
    > A co do meritum sprawy, to czy ktoś coś podpowie?
    > R.

    Coś w tym musi być. Być może układ prosto z półki ;) nie ma
    zainicjowanych wszystkich struktur i coś go boli. Układ to był DIP, czy
    TQFP? W tym programatorze masz podpięte napięcie do AVCC? Nie tak dawno
    potrzebowałem zaprogramować praktycznie na pająka układ ATMEGA32U4 i cholera
    mnie brała, bo układ za cholerę nie był widziany przez programator. Co się
    okazało - że zaczął być widziany dopiero po podpięciu (zgodnie z
    przeznaczeniem) wszystkich pinów VCC, AVCC, GND (a że to TQFP to miał tego
    trochę), co w wersji na pająka było dość upierdliwe. Bardzo mnie to
    zdziwiło, bo jakiś miesiąc wcześniej programowałem w ten sposób ATMEGA2560 i
    układ bez problemu działał (dał się zaprogramować) po podpięciu GND i VCC
    tylko po jednej nóżce. Być może tajemnica tkwi, aby wpiąć się do
    odpowiedniej nóżki VCC... nie wiem. Wiem, że trochę czasu wtedy straciłem,
    zanim nawiązałem kontakt z uC. Objaw był taki jak u Ciebie - zero kontaktu z
    "bazą".