  • 1. Data: 2009-10-19 09:06:59
    Temat: Problem z odpalaniem w wilgotne dni.
    Od: muzieh <m...@t...pl>

    Cześć,

    Od kilku lat jeżdżę Banditem 600 z 2001 roku, a więc sprzętem z
    gaźnikami. W tym roku kupiłem porządne ubranie i jeżdżę niezależnie od
    pogody. Moto odpalam rano gładko w garażu niezależnie od temperatury.
    Przez 8 godzin moto stoi pod chmurką i tu zaczyna się problem.
    Wychodząc z pracy, mam problemy z odpaleniem moto, ale tylko w
    wilgotne dni (deszcz/mżawka). Zawsze muszę piłować chwilę, żeby silnik
    zaskoczył. Czy to normalne w przypadku gaźnikowych silników, czy też
    może to być oznaką czegoś gorszego?

  • 2. Data: 2009-10-19 09:12:56
    Temat: Re: Problem z odpalaniem w wilgotne dni.
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 19 Paź, 11:06, muzieh <m...@t...pl> wrote:

> [...]
    > wilgotne dni (deszcz/mżawka). Zawsze muszę piłować chwilę, żeby silnik
    > zaskoczył. Czy to normalne w przypadku gaźnikowych silników, czy też
    Silnik jak silnik, gaźniki też ale mi to wygląda na problem z
    elektryką. Może masz już słabe przewody WN (np. spękane) i gdy są
    mokre/wilgotne iskra jest słabsza i dlatego start jest trudniejszy?

    --
    Artur

  • 3. Data: 2009-10-19 14:13:22
    Od: gonzik <b...@y...com>

    On 19 Paź, 11:12, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:
    > Silnik jak silnik, gaźniki też ale mi to wygląda na problem z
    > elektryką. Może masz już słabe przewody WN (np. spękane) i gdy są
    > mokre/wilgotne iskra jest słabsza i dlatego start jest trudniejszy?

    Zdagdzam sie z kolega apropo elektryki. Mozesz sprobowac popsikac
    fajki od wenatrz WD40 czy innym specyfikiem wydalajacym wilgoc.
    Podobnie potraktuj inne zlacza elektryczne w okolicach ukladu
    zaplonowego i cewki.

    W takich newralgicznych miejscach w pociemku moga byc widoczne
    przebicia (iskry).

    Mialem podobna sytuacje w samochodzie. Wystarczylo popsikac jakies
    super cieniusenkie kabelki od modulu zaplonowego.

    Pzdr.,
    Gonzik.

  • 4. Data: 2009-10-20 13:14:14
    Od: "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl>

    muzieh <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    niezale=
    > =BFnie od
    > pogody. Moto odpalam rano g=B3adko w gara=BFu niezale=BFnie od temperatury.
    > Przez 8 godzin moto stoi pod chmurk=B1 i tu zaczyna si=EA problem.
    > Wychodz=B1c z pracy, mam problemy z odpaleniem moto, ale tylko w
    > wilgotne dni (deszcz/m=BFawka). Zawsze musz=EA pi=B3owa=E6 chwil=EA,
    =BFeby=
    > silnik
    > zaskoczy=B3. Czy to normalne w przypadku ga=BCnikowych silnik=F3w, czy te=
    > =BF
    > mo=BFe to by=E6 oznak=B1 czego=B6 gorszego?

    jedyne słabe punkty połączeń elektrycznych to fajka ze świecą (choć to mniej
    bo ciepło stygnącego silnika wysusza fajki) oraz drugi to kabel z aparatem
    zapłonowym bo to plastik
    te mikrouszkodzenia izolacji kabli to bzdury buraków którzy nie rozumieją
    jak prąd się przemieszcza
    tylko te dwa miejsca są powodem przebić a szczególnie to drugie

  • 5. Data: 2009-10-20 13:43:57
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 20 Paź, 15:14, "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > jak prąd się przemieszcza
    > tylko te dwa miejsca są powodem przebić a szczególnie to drugie

    Spękany kabel, wilgoć która wnika w te pęknięcia, mokry kabel leżący
    na czymś metalowym - iskra będzie ale będzie słaba bo część ładunku
    ujdzie sobie właśnie tym połączeniem. Weź sobie stare kable najlepiej
    w samochodzie, zlej je wodą albo spryskaj mgiełką, uruchom silnik w
    totalnej ciemności i zobacz sobie jak ładnie prąd śmiga w kierunku
    metalowych elementów.

    W jaki sposób ma być mokro w połączeniu fajka świeca skoro fajka jest
    szczelna na wysokości pokrywy zaworowej albo gdzie ma iść przebicie od
    cewki zapłonowej w przypadku gdy cewka ma plastykową obudowę? Kto to
    jest burakiem który nie ma pojęcia o czym mówi?
    --
    Artur

  • 6. Data: 2009-10-20 13:47:13
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:hbkd36$q0$1@inews.gazeta.pl...

    > te mikrouszkodzenia izolacji kabli to bzdury buraków którzy nie
    > rozumieją
    > jak prąd się przemieszcza

    Musisz to powiedzieć moim kablom WN. Cewki w suzuki są złączone na
    stałe z kablami, więc wymiana kabla nie wchodziła w rachubę.
    A _gołym okiem_ widziałem przebicia od przedniego przewodu WN do ramy.
    Po napastowaniu starym indiańskim sposobem problem zniknął, choć wiem,
    że nie dlatego, że go usunąłem na amen.

    > tylko te dwa miejsca są powodem przebić a szczególnie to drugie

    Od dziś mówię Ci "Mistrzu".
    Bo tak łatwiej, niż do reszty pl.rec.motocykle mówić "Buraki"

    --
    Jasio
    vx etz

  • 7. Data: 2009-10-20 14:06:51
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Jasio pisze:
> [...]
    >
    > Musisz to powiedzieć moim kablom WN. Cewki w suzuki są złączone na stałe
    > z kablami, więc wymiana kabla nie wchodziła w rachubę.

    cicho nie znasz sie buraku. Olo ma własną fizyke co juz nie raz
    udowodnił. I jego fizyka jest ważniejsza niż całej reszty świata

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 8. Data: 2009-10-20 14:15:19
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Arni" <a...@N...spam> wrote in message news:hbkg5t$cr5$1@inews.gazeta.pl...
    > cicho nie znasz sie buraku. Olo ma własną fizyke co juz nie raz udowodnił.
    > I jego fizyka jest ważniejsza niż całej reszty świata

    Olotywistyczna? Olobowistyczna? Jak to sie bedzie nazywac poprawnie, albo
    jaka nazwe sam autor wybral?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 9. Data: 2009-10-20 21:16:32
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > te mikrouszkodzenia izolacji kabli to bzdury buraków którzy nie rozumieją
    > jak prąd się przemieszcza

    to wyjasnij jak sie przemieszcza prad:) chetnie wyslucham:)

  • 10. Data: 2009-10-20 21:17:49
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Michał Gut pisze:

    > to wyjasnij jak sie przemieszcza prad:) chetnie wyslucham:)

    Po desce. Olo jest specjalista od desek.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition