  • 11. Data: 2009-07-22 22:42:11
    Temat: Re: Problem z formularzem w IE8
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Ale co Ci potrzeba co nie działa dla inputa?

    Nanoszenie etykiet tekstowych na grafikę z zachowaniem odrębnych wartości
    zwracanych POSTem. W inputach jest tak, że jeśli w value napiszemy "dupa" to
    zostanie to wyświetlone na etykiecie jak również ta sama wartość zostanie
    zwracana POSTEm a ja chciałbym aby POSTem poszło np "login".

    > Zobacz jak na takie coś Ci IE6 zareaguje.

    Nie wiem :-( Do dyspozycji mam jedynie tryb zgodności. Nawet wśród moich
    znajomych nie mam nikogo z IE6. Zresztą w tej chwili w/g statystyk za zeszły
    miesiąc to niecałe 5% odwiedzających i spada szybko.

    > Musisz sprawdzać czy jest ustawiona zmienna nameButtona_x, zapomnij o
    > value, chyba że masz IE6 głęboko ;)

    Już zaczynam mieć :)
    Sęk w tym, że nie da się ustawić name buttona. Jak zrobić aby:

    <input type="submit" name="mode" value="login">

    miał etykietę "dupa" a zwracał "login" ?

  • 12. Data: 2009-07-23 09:47:14
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:

    > Nie wiem :-(

    Wyśle Ci wszystkie buttony typu submit jakie są w formularzu.

    > Do dyspozycji mam jedynie tryb zgodności. Nawet wśród moich
    > znajomych nie mam nikogo z IE6. Zresztą w tej chwili w/g statystyk za
    > zeszły miesiąc to niecałe 5% odwiedzających i spada szybko.

    Jak robisz system tylko pod jeden serwis i nikt nie musi z niego
    korzystać to ok.

    > Już zaczynam mieć :)
    > Sęk w tym, że nie da się ustawić name buttona. Jak zrobić aby:
    >
    > <input type="submit" name="mode" value="login">
    >
    > miał etykietę "dupa" a zwracał "login" ?

    Po raz drugi: nie da się*, musisz odróżniać który submit został
    kliknięty tylko po jego name, a do value dajesz etykietę:

    <input type="submit" name="mode-login" value="zaloguj się">
    <input type="submit" name="mode-logout" value="wyloguj się">

    if ( isset( $_POST['mode-login'] ) ) //logowanie
    if ( isset( $_POST['mode-logout'] ) ) //wylogowanie

    * w Operze content zadziała

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 13. Data: 2009-07-23 18:36:05
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

> [...]
    >
    > if ( isset( $_POST['mode-login'] ) ) //logowanie
    > if ( isset( $_POST['mode-logout'] ) ) //wylogowanie

    Ok, widzę, że sztuczka z ukrytym za pomocą CSS polem tekstowym jest
    najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji. Sęk w tym, że mam w CMS jakiś
    moduł, który sprawdza $_POST["mode"]=="costam". Ten moduł stosowany jest we
    wszystkich projektach i musi działać spójnie w każdym z nich. Nie może być
    raz $_POST["mode"] a innym razem $_POST['mode-logout'].

    Kiedy IE padnie wreszcie? :-)
    Jako anegdotę przytoczę odpowiedź M$ jaką kiedyś uzyskałem zgłaszając
    usterkę funkcjonowania tej przeglądarki. Wykonałem skrypt w PHP, który
    wysyłał do przeglądarki jakąś stronkę HTML i w efekcie testu doszło do
    zablokowania funkcji "pokaż źródło". Działo się tak w niektórych przypadkach
    po wysłaniu POSTem formularza. Odpowiedź była następująca: Microsoft nie
    wspiera technologii PHP :-))))