  • 1. Data: 2009-07-22 10:45:05
    Temat: Problem z formularzem w IE8
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Czy ktoś z Was zna jakiś trik aby zmusić IE8 do obsługi przycisku submit w
    formularzu z jednym polem tekstowym? Kod HTML jest następujący:

    <form action="" method="post" name="loginHomeForm" id="loginHomeForm">
    <label>Twój identyfikator:<br>
    <input name="login" type="text" value="xxx" maxlength="50">
    </label>
    <button type="submit" name="mode" value="login">Zaloguj</button>
    </form>

    Enter na polu tekstowym nie submituje formularza. Gdy dostawię jakiekolwiek
    inne pole tekstowe - wszystko działa poprawnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-07-22 13:02:46
    Temat: Re: Problem z formularzem w IE8
    Od: fv <f...@c...com>

    Marek wrote:
> [...]
    >
    > Enter na polu tekstowym nie submituje formularza. Gdy dostawię
    > jakiekolwiek inne pole tekstowe - wszystko działa poprawnie.

    A zrób <input type="submit"> ? A weź ten label zamknij przed <input> ?
    A weź nie używaj label jak nie piszesz for="id pola"?

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 3. Data: 2009-07-22 13:33:56
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    fv pisze:
> [...]
    [8<]
    > A weź nie używaj label jak nie piszesz for="id pola"?

    Nie musisz używać for gdy input jest wewnątrz labela. Poza tym jakiego
    niby tagu miałby użyć dla etykiety jeżeli nie label?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 4. Data: 2009-07-22 14:55:58
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Obszedłem póki co problem w postaci kodu jak niżej. Dodałem jedno pole
    tekstowe i ukryłem je za pomocą CSS. Chore, ale działa pod IE. Może ktoś ma
    lepszy patent?

    <form action="" method="post" name="loginHomeForm" id="loginHomeForm">
    <label>Twój identyfikator:<br>
    <input name="login" type="text" value="xxx" maxlength="50">
    </label>
    <input name="iebug" type="text" value="" style="display:none">

  • 5. Data: 2009-07-22 15:06:28
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > A zrób <input type="submit"> ?

    Sprawdziłem - faktycznie pomaga. Jednakże zdany jestem na buttony ponieważ
    używam grafiki w tle, na którą nakładam opis przycisku a po naciśnięciu
    przycisku przesyłam do serwera zmienną POST o nazwie takiej jak nazwa
    przycisku i wartości jak value tego przycisku. W inpucie opis przycisku jest
    tożsamy z ze zwracaną wartością - i to już go eliminuje.

    > A weź ten label zamknij przed <input> ?

    Nic to nie daje.

    > A weź nie używaj label jak nie piszesz for="id pola"?

    Dlaczego? for stosuje się tylko dla labeli nie "oblewających" input'a.

  • 6. Data: 2009-07-22 15:27:27
    Od: fv <f...@c...com>

    Paweł Piskorz wrote:
    > Nie musisz używać for gdy input jest wewnątrz labela.

    Racja, nie wiedziałem.

  • 7. Data: 2009-07-22 16:03:51
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:

    > Sprawdziłem - faktycznie pomaga. Jednakże zdany jestem na buttony
    > ponieważ używam grafiki w tle, na którą nakładam opis przycisku

    Przecież inputowi też możesz ustawić background

> [...]
    > jak nazwa przycisku i wartości jak value tego przycisku. W inpucie opis
    > przycisku jest tożsamy z ze zwracaną wartością - i to już go eliminuje.

    Dodaj sobie hiddena z nazwą przycisku i wartością.

    > Dlaczego? for stosuje się tylko dla labeli nie "oblewających" input'a.

    Nie tylko, dla tych oblewających też można (żeby np. w badzIEwiu
    działały) ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 8. Data: 2009-07-22 16:58:30
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Przecież inputowi też możesz ustawić background

    Background to tylko jedna z funkcji buttonów a mi wszystkich na raz trzeba
    :-)

    > Dodaj sobie hiddena z nazwą przycisku i wartością.

    Nooo dobrze... a co zrobić gdy submitów będzie więcej niż jeden? Skąd będzie
    wiadomo, który naciśnięto bez użycia JS? Chodzi mi o przypadek:

    <button type="submit" name="mode" value="login">zaloguj się</button>
    <button type="submit" name="mode" value="logout">wyloguj się</button>

    Da się to jakoś "Twoim" sposobem obejść?

    > Nie tylko, dla tych oblewających też można (żeby np. w badzIEwiu
    > działały) ;)

    O, nie wiedziałem nawet :-)

  • 9. Data: 2009-07-22 22:16:43
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:

    > Background to tylko jedna z funkcji buttonów a mi wszystkich na raz
    > trzeba :-)

    Ale co Ci potrzeba co nie działa dla inputa?

> [...]
    >
    > <button type="submit" name="mode" value="login">zaloguj się</button>
    > <button type="submit" name="mode" value="logout">wyloguj się</button>

    Zobacz jak na takie coś Ci IE6 zareaguje.

    > Da się to jakoś "Twoim" sposobem obejść?

    Musisz sprawdzać czy jest ustawiona zmienna nameButtona_x, zapomnij o
    value, chyba że masz IE6 głęboko ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 10. Data: 2009-07-22 22:18:52
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Paweł Piskorz pisze:

    > Musisz sprawdzać czy jest ustawiona zmienna nameButtona_x

    Tfu, nameButtona_x sprawdzasz dla:
    <input type="image" name="nameButtona">
    zaś samo nameButtona (bez "_x") sprawdzasz dla:
    <input type="submit" name="nameButtona">

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";