  • 21. Data: 2012-10-03 16:07:20
    Temat: Re: Problem z formatowaniem karty SD
    Od: "Adam" <jestem_przeciw_spamowaniu@pl>

    > http://www.kingston.com/us/flash/readers

    Bardzo dziękuję. Co mnie zdziwiło, to to, że nie ma tam
    informacji o pojemności obsługiwanych kart.
    To nie jest istotne?

    Na moim czytniku na USB jest napisane microSDHC.
    Jeśli więc pojemność nie ma znaczenia i czyta karty 8GB,
    to powinien także czytać 32GB. A może nie powinien?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 22. Data: 2012-10-03 16:22:29
    Od: "Adam" <jestem_przeciw_spamowaniu@pl>

    Zrobiłem próby z czytnikiem w laptopie (4-letnim)
    i wyniki są następujące:
    - współpracuje z kartą microSDHC 8GB umieszczoną
    w dowolnym z 2 posiadanych przeze mnie adapterów
    - nie współpracuje (nie widać zawartości, nie można
    sformatować) z kartą microSDHC 32GB umieszczoną
    w dowolnym z tych adapterów.
    Wygląda na to, że nie przeszkadza mu, że karty są SDHC,
    natomiast przeszkadza to, że karta ma pojemność 32GB.

    Właściwie moje doświadczenia z czytnikiem kart microSDHC
    na USB dają takie same wyniki i to zarówno na komputerze
    stacjonarnym (Win XP Pro SP3) jak i na Viście Business.

    Czy zatem jest tak, że pomimo, że zarówno czytnik na USB
    jak i czytnik w laptopie akceptują to, że karta jest microSDHC,
    to nie akceptują (dużej) pojemności 32GB?
    Czy Wasze doświadczenia wskazują, że jest to możliwe?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 23. Data: 2012-10-03 16:46:54
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Adam" <jestem_przeciw_spamowaniu@pl> wrote in message
    > Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Dużo pracy przede mną. :-)
    > Chciałbym jeszcze zapytać czy jest możliwe, że włożenie
    > takiej karty do tabletu może spowodować jej uszkodzenie?
    > Na tablecie tym bez problemu czytają się inne karty,
    > ale o mnieszej pojemności.

    uszkodzenie systemu plikow jak najbardziej
    sporo chinskich tabletow nie radzi sobie z kartami 32GB
    nawet niedawno mialem taki przypadek w rekach - karty 32GB
    mialy uwalany system plikow po probie zapisu czegokolwiek
    a wszystkie mniejsze dzialaja na tym tablecie bez problemow

    warto tez upewnic sie ze masz na niej zalozony wlasciwy system
    plikow

  • 24. Data: 2012-10-03 17:06:31
    Od: "Adam" <jestem_przeciw_spamowaniu@pl>

> [...]
    > mialy uwalany system plikow po probie zapisu czegokolwiek
    > a wszystkie mniejsze dzialaja na tym tablecie bez problemow

    Ale czy może tak uszkodzić, że potem nawet na komputerze
    nie da się takiej karty sformatować?
    Ponadto nie było mowy o zapisie na karcie włożonej do tabletu,
    tylko o obejrzeniu zawartości i próbie otwarcia plików.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 25. Data: 2012-10-03 17:08:54
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Co mnie zdziwiło, to to, że nie ma tam
    > informacji o pojemności obsługiwanych kart.
    > To nie jest istotne?

    nie, co do zasady kazda karta powinna byc obsluzona prawidlowo
    przez dowolny czytnik sdxc, czytnik sdhc obsluzy karty sdhc i sd,
    czytnik sd tylko karty sd

    jezeli masz zamiar czesciej go uzywac wydaj 45 pln na
    czytnik sdxc usb 3.0 np Kingston MobileLite G3 bedziesz mial
    spokoj na lata

    > Jeśli więc pojemność nie ma znaczenia i czyta karty 8GB,
    > to powinien także czytać 32GB. A może nie powinien?

    powinien, zostaje kwestia jego sprawnosci, ew. sterownikow itd.

  • 26. Data: 2012-10-03 17:23:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > nie, co do zasady kazda karta powinna byc obsluzona prawidlowo
    > przez dowolny czytnik sdxc, czytnik sdhc obsluzy karty sdhc i sd,
    > czytnik sd tylko karty sd

    Jakieś dowody?
    Mam w domu kilka lat czytnik Hama 35 in 1 kupiony jakoś w 2006 roku. Wtedy
    chyba nie było SDHC. Mimo to bez problemu obsługuje karty SDHC 16 GiB i SD 4
    GiB.

  • 27. Data: 2012-10-03 17:42:09
    Od: "Adam" <jestem_przeciw_spamowaniu@pl>

> [...]

    > chyba nie było SDHC. Mimo to bez problemu obsługuje karty SDHC 16 GiB i SD

    To ilustruje coś, co już dawno podejrzewałem - albo coś działa
    albo nie. Loteria.
    Fajnie, gdy dotyczy czegoś, co kosztowało kilkanaście zł, gorzej,
    gdy, jak w przypadku mojej karty, kosztowało sto kilkadziesiąt zł. :-(

    Pozdrawiam
    Adam

  • 28. Data: 2012-10-03 19:20:00
    Od: "Adam" <jestem_przeciw_spamowaniu@pl>

    > jezeli masz zamiar czesciej go uzywac wydaj 45 pln na
    > czytnik sdxc usb 3.0 np Kingston MobileLite G3 bedziesz mial
    > spokoj na lata

    Trochę drogo, biorąc pod uwagę, że wydałem już sporo na kartę
    i nie wiem czy nie będę musiał jej wyrzucić.
    Ponadto USB 3.0, jak i SDXC na razie i tak nie wykorzystam.
    A kupowanie sprzętu na lata nie ma chyba sensu. Zbyt szybko
    się wszystko zmienia.

    Mam zatem prośbę o wskazanie tańszego sprawdzonego czytnika na USB,
    który na pewno czyta karty microSDHC (do 32GB klasy 10 włącznie,
    jeśli ma to znaczenie).

    Pozdrawiam
    Adam

  • 29. Data: 2012-10-04 08:39:01
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Adam nabazgrał(a):

    > Trochę drogo, biorąc pod uwagę, że wydałem już sporo na kartę
    > i nie wiem czy nie będę musiał jej wyrzucić.

    To nie masz gwarancji na nią ?? ja jestem przekonany na 95% że uszkodzona
    jest karta lub przelotka bo zdaża się to często.
    Jaki producent jest tej karty ??

  • 30. Data: 2012-10-04 13:34:11
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    "Adam" <jestem_przeciw_spamowaniu@pl> napisał(a):

    >Ale czy może tak uszkodzić, że potem nawet na komputerze
    >nie da się takiej karty sformatować?
    >Ponadto nie było mowy o zapisie na karcie włożonej do tabletu,
    >tylko o obejrzeniu zawartości i próbie otwarcia plików.

    Moze, moze tez i w notebooku uszkodzic, moze sie uszkodzic w komorce, tablecie,
    wszedzie,
    moze tez pasc lezac na biurku. Nie ma rzeczy nie psujacych sie i sd nie jest tu
    wyjatkiem.
    Wez ta karte i sprawdz u kogos innego, jak dalej bedzie problem wywal ja
    chyba ze lubisz uzywac niepewnych kart i tracic dane w najgorszym momencie.