-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "uPemek" <...@...x>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Date: Mon, 17 Dec 2012 21:05:14 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 76
Message-ID: <kantnp$bve$1@node1.news.atman.pl>
References: <kad97f$imd$1@node1.news.atman.pl> <kadtlt$r75$1@news.icpnet.pl>
<kahq57$2j4$1@node1.news.atman.pl> <kalhg3$tlf$1@news.icpnet.pl>
NNTP-Posting-Host: public-gprs175182.centertel.pl
X-Trace: node1.news.atman.pl 1355774524 12270 46.134.23.143 (17 Dec 2012 20:02:04
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 17 Dec 2012 20:02:04 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2962
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Antivirus: avast! (VPS 121125-0, 2012-11-25), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2476406
[ ukryj nagłówki ]scobowski <s...@i...pl> naskrobał(a):
> W dniu 2012-12-15 13:24, uPemek pisze:
>> scobowski <s...@i...pl> naskroba?(a):
>>> W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
>>>> Cze??,
>>>> Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
>>>> wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika.
>>>> Termostat jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy
>>>> kto? mia?by mo?e jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co
>>>> jest bol?czk? tych silnik?w?
>>>> Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C
>>>> silnik osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu
>>>> ustawionego na 18st.C, chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak
>>>> okre?li? co? Pozdr
>>> W ?yciu nie uwierzysz: masz niesprawny (i niewa?ne, ?e nowy) termostat
>>> (zak?adaj?c, ?e przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na
>>> wska?niku temp. p?ynu ch?odz?cego, a owe 5km pokonujesz w mie?cie, w
>>> korku). Chyba, ?e one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
>>> krajowk? i jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km b?dziesz mia? zimny
>>> silnik (a na pewno ch?odnic? :) )
>> Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grza?o si? po 1-1,5km w pododbnych
>> warunkach.
>> PS. Stary termostat, podobnie jak nowy s? sprawne, to pewne - potrzebuj?
>> sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami mo?e mie? tu
>> znaczenie.
> Nie ma samochodu, który po 1,5 km wolnej jazdy ma temp. roboczą, choćby z
> zamkniętym termostatem.
2.5l R6 z Bawarii przy obecnych warunkach po takim dystancie już miałby z
60-70C. I to przy wyłączonym Webasto (uszkodozna elektryka przy nim).
> Są takie, co na takim odcinku już grzeją kabinę (vel moje tico sprzed lat)
> albo seikaczento sporting, którego kiedyś miałem jako "służbowóz" , ale
> silnik nie ma prawa mieć 90stC.
Ja jestem z tych zimnolubnych więc przeważnie nie grzeję za bardzo kabiny
;-)
> Myślę sobie że, wiesz co? _Masz_niesprawny_termostat_ :)
;-)
> W pierwszym poście piszesz, że masz AEC?
> Miałem w życiu ABC, AAH, ACK, AEC, ABH, jak również AAN, KV (ech...), NG,
> 7A - jeśli chodzi o benzynowe audice. Jedne dłużej, inne krócej. Ale
> żaden, powtórzę: ŻADEN z nich (szczególnie V-ki) nie grzał po 1km w
> mieście. Nieco szybciej nagrzewały się pięciocylindrówki, ale -
> generalnie - w kabinie ciepło leciało zimą po circa 4-5 minutach pracy
> silnika.
Zainteresowało mnie to: "szczególnie V-ki"... Ja do tej pory głównie R-ki
eksploatowałem, nawet sobie niedawno porównałem ile płynu i oleju wchodzi do
tego silnika i do jednej z R6 która grzała się rekordowo mimo 12,5l
chłodziwa i 7,5l oleju. Ale delikatnie mówiąc 2x dłuższy dystans mnie
niepokoi.
> I - tak jako ciekawostka: "fabryczny" termostat OEM dla tych WSZYSTKICH
> silników :D - czyli Wahler jest na zimno "niedomknięty" albo (w zależności
> od wersji albo roku produkcji) ma w płytce dziurkę, którą odrobina płynu
> przepływa.
Gdyby nie ta dziurka to ciężko byłoby układ odpowietrzyć, swoją drogą w
Polonezie jak mi mechanik tę dziurkę dał na godzinie 6 to miałem cały czas
zapowietrzony i małowydajny układ, po poprawnym montażu problem zniknął...
tyle że mi nie doskwiera gotujący się zimą silnik jak w Poldku lata temu.
Pozdr
PS. Ile razy miałbym wymienić termostat by w końcu uznać że to jednak co
innego lub ten typ tak ma? Niedługo szykują się kolejne wydatki to może i na
zdjęcie rorządu i wymianę termostatu się skuszę, tylko że to w najlepszy
wypadku 500zł ekstra na test który robiłem pare miesięcy temu :-/
Następne wpisy z tego wątku
- 19.12.12 00:52 uPemek
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe