  • 31. Data: 2013-02-02 02:10:24
    Temat: Re: Problem z animacją JS
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-01 21:25, Jasio pisze:

    > Może zacznijmy od tego, że wszelkie wartości poniżej 17ms są czystym
    > kretynizmem.

    Ok, dałem 16ms aby wstrzelić się w synchronizację pionową monitora i
    większy offset w pikselach aby zachować prędkość przesuwania się
    obiektu. Efekt teraz jest taki, że pod IE pogorszyła się lekko płynność
    ruchu. Chrome wizualnie zachowuje się podobnie. A FF już nie delikatnie
    przycina lecz widać bardzo wyraźnie skokowy ruch animacji. Mi to wygląda
    na brak akceleracji w tej przeglądarce.

    Marek

  • 32. Data: 2013-02-02 02:17:27
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-02 02:05, Cezary Tomczyk pisze:
    > Z ciekawości: skąd akurat 17ms? Jakieś źródło informacji o tym?

    1000/60

    wpisz w wujka google 16.7ms to będzie trochę na ten temat

  • 33. Data: 2013-02-02 02:20:42
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-02 02:10, Marek pisze:

> [...]
    > ruchu. Chrome wizualnie zachowuje się podobnie. A FF już nie delikatnie
    > przycina lecz widać bardzo wyraźnie skokowy ruch animacji. Mi to wygląda

    a mi wygląda na kiepsko napisaną animację, bo inni nie mają takich
    problemów, ale nie widząc kodu, to możemy tylko gdybać :)

  • 34. Data: 2013-02-02 02:25:24
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-02 02:05, Cezary Tomczyk pisze:
    > Z ciekawości: skąd akurat 17ms? Jakieś źródło informacji o tym?

    właśnie zauważyłem, że skoro o to pytasz, to chyba jednak nie wszedłeś
    na link, który podałem :)

    http://ie.microsoft.com/testdrive/Graphics/RequestAn
    imationFrame/Default.html

  • 35. Data: 2013-02-02 02:26:11
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-02-02 02:17, Jasio pisze:

    > 1000/60
    >
    > wpisz w wujka google 16.7ms to będzie trochę na ten temat

    Wujek google sporo wie :D

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 36. Data: 2013-02-02 02:30:10
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-02-02 02:25, Jasio pisze:

    > właśnie zauważyłem, że skoro o to pytasz, to chyba jednak nie wszedłeś
    > na link, który podałem :)
    >
    > http://ie.microsoft.com/testdrive/Graphics/RequestAn
    imationFrame/Default.html

    Cholera, późno już i musiałem go pominąć :-)

    btw można by jeszcze zaciągnąć CSS3 do animacji, ale wiadomo, że ot nie
    wszędzie zadziała :D

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 37. Data: 2013-02-02 12:24:19
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-02 02:20, Jasio pisze:

    > a mi wygląda na kiepsko napisaną animację, bo inni nie mają takich
    > problemów, ale nie widząc kodu, to możemy tylko gdybać :)

    Proszę bardzo.
    To tak na szybko uproszczona wersja obrazująca problem. Zostawiłem 10ms.
    Pod IE10 bardzo płynnie przesuwa się obiekt a pod FF ruch przysypia i
    szarpie między przyśnięciami. Przestaw sobie na 20ms a otrzymasz to samo
    lecz wolniej będzie się kwadrat przesuwał. Przy 40ms trudniej to
    dostrzec bo ruch jest bardzo wolny (jak coś się nie porusza prawie to
    trudno zobaczyć nierównomierności tego ruchu) ale można przestawić skok
    na 2px aby przysypianie i szarpanie stało się lepiej widoczne.

    Pod Chrome jest ok - najwyraźniej tej przeglądarce szkodzi specyfika
    serwisu WWW: przejrzystości, bitmapa w tle i nie wiem co jeszcze. W
    poniższym banalnym przykładzie nie widać tych efektów więc skupmy się na FF.

    <!doctype html>
    <head>
    <title>Bez tytulu</title>
    #box {
    height: 100px;
    width: 100px;
    position: absolute;
    left: 0px;
    top: 100px;
    background-color: #F60;
    }
    <script>
    var xOffset=0;
    var obj=null;

    function animate()
    {
    if (++xOffset>500) xOffset=0;
    obj.style.left=xOffset+"px";
    }

    function init()
    {
    obj=document.getElementById("box");
    setInterval(animate,10);
    }

    window.onload=init;

    </script>
    </head>

    Marek

  • 38. Data: 2013-02-02 12:51:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    > właśnie zauważyłem, że skoro o to pytasz, to chyba jednak nie wszedłeś
    > na link, który podałem :)
    >
    > http://ie.microsoft.com/testdrive/Graphics/RequestAn
    imationFrame/Default.html

    Kurcze, mam jakiś problem techniczny. Nie widzę wszystkich wypowiedzi
    ale tylko w tym wątku. Tak jakbym do killfile dodał kogoś choć tak nie
    jest.

    Zerknąłem sobie jak wygląda wpływ na CPU timera. Zmiana 15->10ms
    powoduje wzrost o 1-2% na CPU a z 15->1ms o ok 4% CPU więc nie ma o co
    kopii kruszyć. Przynajmniej na moim sprzęcie.

    Co do schodzenia poniżej limitu 17ms to nie do końca zgodzę się, że jest
    to niecelowe. Przy częstotliwościach timera zbliżonych do fps monitora
    mogą powstać "zdudnienia" szczególnie widoczne przy małych
    rozdzielczościach. Forma ruchu gąsienicy skwantyzowanego do 1 piksela.
    Raz animacja skoczy o 1px a w innym kroku 2px. Średnia prędkość będzie
    oczywiście zachowana. Efekt będzie w postaci skoku obiektu co sekundę -
    dwie. Minimalne przyspieszenie taktowania eliminuje widoczność tego
    efektu. Niestety JS nie oferuje synchronizacji z pionowym przerwaniem
    tak jak to można robić programując dla karty graficznej bezpośrednio.

    Już nie wspomnę, że fps monitorów są różne w zależności od zastosowane
    matrycy. Widywałem miedzy 59 a 65 bodajże. Być może w niektórych
    monitorach wartości są inne - nie interesowałem się tematem. W każdym
    razie 17ms nie jest żadną magiczną granicą.

    Marek

  • 39. Data: 2013-02-02 15:26:16
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

    W dniu 2013-02-01 16:15, Marek pisze:

    > Świetnie zbudowałeś napięcie. A czy po tym wstępie mógłbyś wątek
    > rozwinąć? :-D

    https://developer.mozilla.org/en-US/docs/CSS/positio

    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";
    }

  • 40. Data: 2013-02-02 21:17:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-02 15:26, Paweł Piskorz pisze:

    > https://developer.mozilla.org/en-US/docs/CSS/positio

    Świetnie, przeczytałem ten artykuł i wydaje mi się, że nie ma to nic
    wspólnego z opisanym przeze mnie problemem. W szczególności poczytałem o
    position:fixed ale żadnych hintów co do problemów z płynnością animacji
    nie znalazłem. "fixed" dotyczy pozycjonowania względem okna browsera i
    tylko tyle tam jest napisane. Jaki to ma związek? Może nie zwróciłem
    uwagi na jakiś detal. Wyjaśnij w czym rzecz.

    Marek