-
1. Data: 2015-02-28 13:15:02
Temat: Problem z SSD prośba o pomoc w diagnozie
Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Pacjent to Plextor M5M 128GB mSata służący jako dysk systemowy.
Pewnego dnia system (win7) nie wstał, zatrzymywał się po grafice startowej.
Chkdsk znajduje jakieś problemy (ale nie BB), ale nie jest w stanie ich
naprawić. Zatrzymuje się na 48% mieli, niby po kilka bloków przechodzi, ale
po kilkunastu godzinach wywala błąd, że nie może zapisać zmian i dupa.
Formatu dysku nie da się zrobić. Z linii poleceń się zatrzymuje i nie idzie.
Pod linuksem drze japę, że nie może zapisać zmian.
Programy do zabawy z partycjami (np. GParted) nie mogą zapisać zmian.
Crystal Info twierdzi, że SMART jest ok.
Co z nim mogę jeszcze zrobić przed oddaniem do serwisu?
Wiwo
-
2. Data: 2015-02-28 14:42:00
Temat: Re: Problem z SSD prośba o pomoc w diagnozie
Od: "maX" <a...@i...pl>
Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości
news:mcsbg3$es6$1@node2.news.atman.pl...
> Pacjent to Plextor M5M 128GB mSata służący jako dysk systemowy.
>
> Pewnego dnia system (win7) nie wstał, zatrzymywał się po grafice
> startowej.
>
> Chkdsk znajduje jakieś problemy (ale nie BB), ale nie jest w stanie ich
> naprawić. Zatrzymuje się na 48% mieli, niby po kilka bloków przechodzi,
> ale po kilkunastu godzinach wywala błąd, że nie może zapisać zmian i dupa.
>
> Formatu dysku nie da się zrobić. Z linii poleceń się zatrzymuje i nie
> idzie. Pod linuksem drze japę, że nie może zapisać zmian.
>
> Programy do zabawy z partycjami (np. GParted) nie mogą zapisać zmian.
>
> Crystal Info twierdzi, że SMART jest ok.
>
> Co z nim mogę jeszcze zrobić przed oddaniem do serwisu?
Użyć narzędzia diagnostycznego producenta tego SSD (Plextool). Pozatym
elektronicznie chyba jest sprawny (skoro tylko z miejscem na dane są
problemy, a sam dysk jest prawidłowo rozpoznawany, SMART też nie zgłasza
problemów), więc możesz spróbowac zaktualizować firmware (chyba że już jest
najnowszy).
-
3. Data: 2015-02-28 16:42:32
Temat: Re: Problem z SSD prośba o pomoc w diagnozie
Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
news:mcsht3$t0m$1@mx1.internetia.pl...
> Użyć narzędzia diagnostycznego producenta tego SSD (Plextool). Pozatym
> elektronicznie chyba jest sprawny (skoro tylko z miejscem na dane są
> problemy, a sam dysk jest prawidłowo rozpoznawany, SMART też nie zgłasza
> problemów), więc możesz spróbowac zaktualizować firmware (chyba że już
> jest najnowszy).
Dzięki za podpowiedź. Nowy firmware pomógł. Swoją drogą ciekawe co
spieprzyli w poprzednim, że nagle nie dało się z dysku korzystać...
Wiwo