  • 1. Data: 2014-11-03 18:54:50
    Temat: Problem z Pentagram Vanquish Volt
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    Piszę na tę grupę, bo innej zajmującej się sprzętem nie znam

    Mam od paru lat mp3-kę Pentagram Vanquish Volt 4GB.
    Używałam jej przez jakiś czas i działała bez zarzutu.
    Wszystkie funkcje były sprawne.

    Teraz, po jakimś czasie przerwy, chciałam do niej wrócić,
    ale mam problem.

    Nie dała się włączyć, więc myślałam, że to normalne,
    bo bateria się rozładowała. Podłączyłam ją do oryginalnej
    ładowarki i wtedy przez cały czas przesuwał się napis
    "ładowanie". Trwało to jednak kilka godzin, więc chciałam
    ją włączyć, ale nie dało się. Próbowałam kilkakrotnie.
    Pokazywało się znowu "ładowanie".

    Podłączyłam ją do komputera.
    Po próbie włączenia pokazał się napis Writing & Reading
    i grafika pokazująca połączenie mp3-ki z komputerem.
    Żadne przyciski nie działały. Nie mogłam jej wyłączyć inaczej
    niż przez odłączenie od komputera.
    Komputer nie widział zawartości pamięci wewnętrznej mp3-ki.

    Po włożeniu karty micro SD 8GB i próbie włączenia pojawił
    się znowu napis Writing and Reading i grafika.
    Komputer widział zawartość karty SD. Był to właściwie jedyny
    pozytywny objaw.

    Kilkakrotnie próbowałam ją zresetować, ale to niczego nie
    zmieniało. Przytrzymywałam wykałaczkę i krótko i długo.
    Po jednym takim krótkim wciśnięciu pojawił się napis
    USB Connected, grafika jak poprzednio i ikonka z paskiem
    pokazującym ładowanie się baterii.
    To ładowanie nie skończyło się, mp3-ki nie dało się włączyć.

    Teraz podczas połączenia z ładowarką lub komputerem znowu
    pojawia się napis Writing & Reading, natomiast w przypadku
    połączenia z komputerem karta micro SD już nie jest wykrywana
    przez komputer.

    Gdy mp3-ka nie jest połączona ani z ładowarką ani z komputerem
    i w tym czasie naciskam Power i przytrzymuję, to na ekranie
    wyświetla się przez cały czas "ładowanie", bez przesuwania.
    Znika dopiero gdy zwolnię przycisk Power.

    Czy można jeszcze coś zrobić żeby mp3-ka ożyła?

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 2. Data: 2014-11-03 18:57:45
    Temat: Re: Problem z Pentagram Vanquish Volt
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    > Czy można jeszcze coś zrobić żeby mp3-ka ożyła?

    Spróbuj wgrać od nowa oprogramowanie. Zwykle pomaga.
    Można je pobrać ze strony forum Pentagramu.
    S.

  • 3. Data: 2014-11-03 19:04:19
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    Użytkownik "Skylla" <s...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Spróbuj wgrać od nowa oprogramowanie. Zwykle pomaga.
    > Można je pobrać ze strony forum Pentagramu.
    > S.

    Jak, skoro mp3-ki nie mogę włączyć?
    Teraz nawet nie widzi już karty microSD, ale i tak nie wiem
    jakby takie oprogramowanie uruchomić z karty microSD.

    Ponadto na stronie www.pentagram.pl moja mp3-ka nie jest
    wymieniana.

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 4. Data: 2014-11-03 19:39:44
    Od: "Podmiot Liryczny" <u...@m...com>

    Użytkownik "Zocha" >
> [...]
    > Teraz nawet nie widzi już karty microSD, ale i tak nie wiem
    > jakby takie oprogramowanie uruchomić z karty microSD.

    Miałem tego syfa ( w wersji 8gb) i bardzo podobne problemy. Zgłaszałem to do
    serwisu, ale to ciołki jakich mało. Zamiast naprawiać, wciskali mi go do
    innej obudowy. W końcu machnąłem ręką, cisnąłem na dno szuflandii i wróciłem
    do Creativa.
    Fakt, ma mniej bajerów (deklarowanych, bo i tak większość to mit -
    transmiter po chwili używania pierdział, eqalizer miał dwa razy więcej
    suwaków niż faktycznych możliwości regulacji, a dżwięk sztucznie podbity
    drażnił uszy - nie wspominam o baterii, bo deklarowali kilka dni
    nieprzerwanej pracy (chyba cztery - to mnie do niego przekonało) a w
    rzeczywistości wysiadał po kilku (max kilkunastu) godzinach.
    Daruj sobie reanimacje tego trupa, tym bardziej, że większośc telefonów ma
    dziś lepsze mp 3;)

    --
    LP

  • 5. Data: 2014-11-03 19:48:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Zocha pisze tak:

    > Komputer nie widział zawartości pamięci wewnętrznej mp3-ki.

    Niektóre mp3 niestety potrzebują do działania żeby wewnętrzny
    akumulator był sprawny i naładowany. Jeśli akumulator padł i nie ładuje
    sie już to nie dostaniesz się do mp3 komputerem po usb pomimo że usb
    dostarcza zasilanie +5v z kompa.

    Trzeba rozebrać mp3 i sprawdzić voltomierzem napięcie na akumulatorze.
    Na próbę można odlutować akumulator i podać obce +3.7v zamiast
    akumulatora. Jeśli mp3 odżyje to warto kupić nowy akumulator.

    Jeśli nie odżyje to warto dobrze rozgrzać staw barkowy i celnym rzutem
    posłać mp3 do Remondisu.

    --
    Piter

  • 6. Data: 2014-11-03 19:53:32
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    > Daruj sobie reanimacje tego trupa,
    U mnie całkiem dobrze się spisywała, a transmiter
    działał bez zarzutu.
    Teraz znowu po połączeniu do komputera karta microSD
    jest na komputerze widoczna, mogę na nią przeciągać pliki
    i z niej pliki usuwać. Czyli mam pendrive'a :-)

    Co do ładowania, to odbywało się ono chyba tylko wtedy,
    gdy mp3-kę podłączyłam do komputera i po krótkim resecie
    pokazało się USB Connected i ikonka pokazująca ładowanie
    baterii. Niestety, nie udaje mi się tej sytuacji powtórzyć.
    Chociaż do końca nie wiem czy tak naprawdę w tym czasie
    mp3-ka się ładowała.

    Natomiast ładowania z oryginalnej ładowarki tak naprawdę
    nie było, bo zielona dioda na niej nie zmieniła się na czerwoną.
    Sprawdziłam to także na innej ładowarce przeznaczonej do
    tego rodzaju sprzętu i także oznaki ładowania na niej nie było.

    PiteR napisał:
    > Trzeba rozebrać mp3 i sprawdzić voltomierzem napięcie
    > na akumulatorze.
    Na pewno sama tego nie zrobię, nie mówiąc już o tym, że nie mam
    voltomierza. :-(

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 7. Data: 2014-11-03 20:04:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Zocha pisze tak:

    > Na pewno sama tego nie zrobię, nie mówiąc już o tym, że nie mam
    > voltomierza. :-(

    w kerfurze 9.99zł śrubokręcik wiha w casto 16zł :)

    --
    Piter

  • 8. Data: 2014-11-03 20:09:22
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    > Jak, skoro mp3-ki nie mogę włączyć?
    Można wgrać soft nawet wtedy.
    Byle program ją zobaczył.
    Ratowałem tak już Volta.
    Mogę ci wysłać pliki na priv.
    S.

  • 9. Data: 2014-11-03 22:55:24
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    > Można wgrać soft nawet wtedy.
    > Byle program ją zobaczył.
    > Ratowałem tak już Volta.
    > Mogę ci wysłać pliki na priv.
    > S.

    Odpowiadam także na grupie, żeby wszyscy dowiedzieli się,
    że po wgraniu oprogramowania moja mp3-ka działa !!!
    Bardzo się cieszę i jestem bardzo wdzięczna.

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 10. Data: 2014-11-04 01:39:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Zocha pisze tak:

    > Odpowiadam także na grupie, żeby wszyscy dowiedzieli się,
    > że po wgraniu oprogramowania moja mp3-ka działa !!!
    > Bardzo się cieszę i jestem bardzo wdzięczna.

    Należy omijać z daleka tę dziadowską markę. Kiedyś popełniłem ten błąd
    i kupiłem router.

    --
    Piter