  • 41. Data: 2005-07-06 21:14:49
    Temat: Re: Problem z ?
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Mateusz Swatek" <m...@i...pl> napisał:

    > okolo 70% ruchu ostatnio to P2P
    > wiec to kluczowy wklad

    Ale czy to ma takie znaczenie?
    Pewnie 70% benzyny super wypala 10% użytkowników aut i nie zmienia to faktu
    opłacalności sprzedaży tejże.
    Jeśli zastosować by teorie niektórych z Was, to etylina super nie powinna
    być sprzedawana, bo jej rafinacja jest kosztowniejsza a cena wyższa o
    paręnaście groszy, więc się nie opłaca...

    --

    Rico - antysocjalizm i antynacjonalizm gwarantowane.
    "Tworzenie materialnych podstaw rozwoju rodziny to również

  • 42. Data: 2005-07-06 21:34:43
    Temat: Re: Problem z Kaaz_
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a):
    > Publiczny IP nie jest niczym specjalnym i w dzisiejszych czasach powinien
    > być w standardowej usłudze. A co do "CIR" to użytkownicy narzekają dopiero
    > gdy coś się zmienia. Zatem jeżeli cały czas ma 50KB/s to nie będzie narzekał
    > na słabe łącze. Problemy zaczynają sie dopiero gdy z tych 50KB/s robi się
    > 10KB/s.

    Jeżeli chodzi o adresy IP, mam nieco odmienne zdanie. Nie wszyscy muszą
    posiadać ten adres i nie musi być to standardowy element usługi zwanej
    dostęp do internetu. Oprócz dobrodziejstw niekiedy niesie za sobą
    problemy. Że niby, jakie usługi nie działają bez publicznego IP? ;-)

    Inna sprawa, że często ISP starają się podnieść rangę swojej oferty
    wlepiając jak wół do ulotek informacyjnych, że oferują "dostęp
    nieograniczony - z publicznym adresem IP".

    ad. CIR: ale właśnie o to chodzi - w umowie często nie mają gwarancji
    przepustowości, a krzyczą, kiedy zamiast "DO 512kbit/s" mają ~45-50kB/s.

    > 400 zł per 1Mb/s (bez TP) jak się dobrze ponegocjuje i kupi więcej !

    A brak przerw konserwacyjnych (zapisane w umowie?) nie skomentujesz?
    Co do ceny - rynkowe dla Polski w chwili obecnej są inne. A, że
    negocjuje się inne ceny, to tylko dobra wola Operatora, który liczy na
    długie lata współpracy. TAKŻE w przypadku "bez TP". Chyba, że się gdzieś
    mylę, to proszę mnie naprawić i pokazać ino palcem. Acha, "kupi więcej",
    to nic powyżej 50mbit/s mam nadzieję?

    > A czy ważna jest cena ? Ważne, że klient płaci ( i ma prawo wymagać tego
    > za co zapłacił).

    Nie wiem co to za dywagacje... przecież o tym piszę. Jeżeli nie ma tego
    w umowie (np. CIRu - stałych 64kB/s), to nie ma na co narzekać, a że
    niektórzy mali ISP wykorzystują ten fakt bardzo mocno obniżając jakość
    usługi - umowę można zerwać. W takim przypadku, raczej nie zapłacił za
    brak przerw w przypadku prac konserwacyjnych, jakiegoś SLA, czy CIR.
    Zwykle taki użytkownik płaci za dostęp do Internetu "DO X kbit/s", w tym
    wiele przerw, z uwagi na ciągłe "ulepszanie" sieci ISP. Gdzie tu miejsce
    na narzekania (o których pisał przedpiśca)?

  • 43. Data: 2005-07-06 21:38:32
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Mateusz Swatek napisał(a):

    > dajesz Frame Relaya ze klienci o CIR'a sie dopominaja ?

    O czym piszesz? Może się nie rozumiemy, ponieważ odniosłem wrażenie, że
    piszesz dokładnie o tym, o czym ja - post wcześniej.

    > powiedz mi kto zaplacil kiedys za adresy IP ?
    > myslalem ze sa za darmo

    Jednak często trzeba przebrnąć przez nędzną obsługę Operatora, która te
    IP sprowadza na Twoje routery, prawda? I chyba na ładną gębę często też
    nie dają*.

    > a to ze ktos dostaje 5 IPkow kupujac usluge nieopratorska celem
    > swiadczenia uslug dostepowych ...
    >
    > potem sie dziwisz ze klient woli neostrade
    > a tam dziala mu caly czas, ma zewnetrzny adres bez proszenia, dziala
    > Skype itp.

    Mhm, a reszta mojego posta to pies? Publiczny IP to temat numer 1 na
    Twojej liście top10?

    * - oczywiście mam na myśli adresy IP; w przypadku niektórych znanych
    Operatorów, klientom, którzy biorą około 20mbit/s

  • 44. Data: 2005-07-06 21:40:49
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a):
    [ciut]
    > A łamią dlatego bo jacyś wspaniali 'admini' wpadli na pomysł by te standardowe
    > metody komunikacji blokować albo klastfikować jako ruch drugiej kategorii.
    > Klient kupuje dostęp do Internet i tak długo jak nie łamie prawa może robić
    > cokolwiek chce z dostępnym dla niego pasmem !

    Chyba, że w umowie ma inaczej, prawda (odnośnie klasyfikacji ruchu,
    blokowanie niektórych portów i tym podobne)?

  • 45. Data: 2005-07-06 21:42:33
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Neas napisał(a):

    > Bo?

    Żartujesz, prawda?

  • 46. Data: 2005-07-06 21:46:28
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a):
    [ciut]
    > Dodatkowo gdyby nie P2P dalej byśmi tkwili w epoce dialupów czy ISDNów.

    Naprawdę? A co masz na myśli pod 'P2P'? Jak zacznę pisać, że P2P nie
    były żadnym wykładnikiem, otrzymam komentarze w stylu 'a czy wiesz, że
    P2P to nie tylko KaZaA?'.

  • 47. Data: 2005-07-06 21:48:37
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Mateusz Swatek napisał(a):
    > no to jestem jakis dziwny bo sprzedajac dostep osiedlowce zakladam pod
    > 100% i rzadko sie myle

    Chcesz powiedzieć, że sprzedajesz użytkownikowi osiedlówki megabit za
    około 400-600zł?

  • 48. Data: 2005-07-06 22:11:29
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 6 Jul 2005 23:09:51 +0200, użyszkodnik Ryszard Rączkowski
    <w...@p...pl> napisał:

    > Czyli tym samym skupisz się jedynie na mniej wymagających klientach.

    <zydowski akcent on>
    ja nie mam nic przeciwko wymagajacym klientom, wymagajacy klienci sa
    mile widziani, wymagajacy klienci sa motorem rozwoju naszej sieci,
    wymagajacy klienci powinni byc otoczeni szczegolna opieka o ile
    wymagajacy klienci beda placic proporcjonalnie do swoich wymagań
    <zydowski akcent off>

    --
    futszaK
    do roboty dzisiaj nie poszedłem bo mi sie nie chciało,

  • 49. Data: 2005-07-07 00:16:57
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Mateusz Swatek pisze:

    > jesli swiadczysz uslugi dostepu to powiedz ile z tego co sprzedajesz to
    > P2P ?

    Nie świadczę. Zresztą Twoje pytanie jest bezsensu i ew. odpowiedź na nie nie
    wnosi nic do tematu.

    > no to jestem jakis dziwny bo sprzedajac dostep osiedlowce zakladam pod
    > 100% i rzadko sie myle

    Masz firmę, płacisz podatki? Jesteś w stanie się chociaz z tego utrzymać?

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl
    Nie widzisz polskich znaków? Zajrzyj na http://strony.biz/h/utf-8

  • 50. Data: 2005-07-07 00:20:46
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Rafal.Doroszkiewicz pisze:

    > Żartujesz, prawda?

    Nie. Gdybym świadczył tego typu usługi to skonstruowałbym ofertę w ten
    sposób, żeby ssacze po prostu łącz nie kupowali. Bo ssacze nijak nie mogą
    być opłacalni -- chyba, ze ktoś ma łączę za darmo.