  • Data: 2005-07-07 09:21:10
    Temat: Re: Problem z Kaaz_
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <dahj39$13e$1@nemesis.news.tpi.pl> Rafal.Doroszkiewicz napisał(a):

    > Jeżeli chodzi o adresy IP, mam nieco odmienne zdanie. Nie wszyscy muszą
    > posiadać ten adres i nie musi być to standardowy element usługi zwanej
    > dostęp do internetu. Oprócz dobrodziejstw niekiedy niesie za sobą
    > problemy. Że niby, jakie usługi nie działają bez publicznego IP? ;-)

    A co powiesz abonentowi na prywatnym IP, który jest poblokowanych na różnego
    typu forach czy serwera grup dyskusyjnych, bo jego sąsiad zatrudnił się w
    tele2 i rozsyłał wszędzie oferty na prefix ? No i dodatkowo bez
    publicznego IP nie działa cama gamma aplikacji p2p (i to nie koniecznie
    tych od zassysania filmów).

    > Inna sprawa, że często ISP starają się podnieść rangę swojej oferty
    > wlepiając jak wół do ulotek informacyjnych, że oferują "dostęp
    > nieograniczony - z publicznym adresem IP".

    czemu nie pokazywać swojej przewagi nad konkurencją ?

    > ad. CIR: ale właśnie o to chodzi - w umowie często nie mają gwarancji
    > przepustowości, a krzyczą, kiedy zamiast "DO 512kbit/s" mają ~45-50kB/s.

    nie

    > A brak przerw konserwacyjnych (zapisane w umowie?) nie skomentujesz?

    jak raz na tydzień (np: w sobote rano) zrobisz sobie okienko techniczne nikt
    nie będzie narzekał !

    > Co do ceny - rynkowe dla Polski w chwili obecnej są inne. A, że
    > negocjuje się inne ceny, to tylko dobra wola Operatora, który liczy na

    takie są ceny rynkowe. I to nie jeden operartor tylko cała ich plejada.

    > długie lata współpracy. TAKŻE w przypadku "bez TP". Chyba, że się gdzieś
    > mylę, to proszę mnie naprawić i pokazać ino palcem. Acha, "kupi więcej",
    > to nic powyżej 50mbit/s mam nadzieję?
    okolice 30Mb/s

    > Nie wiem co to za dywagacje... przecież o tym piszę. Jeżeli nie ma tego
    > w umowie (np. CIRu - stałych 64kB/s), to nie ma na co narzekać, a że

    Ma na co narzekać. Normalna usługa powinna zawsze oscylować w okolicach
    najlepszych dostępnych parametrów. Jak tak nie jest to ISP jest do bani !

    TP