  • 11. Data: 2013-02-08 11:27:25
    Temat: Re: Problem z Gigabyte HD 7850
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-02-07 21:38, deepblue pisze:

    > No i przy obrotach ustawionych na 70% nic się nie wiesza..

    Czyli karta OK.

    > Ale i tak zgłoszę jako niezgodność z umową - nie na tym to ma polegać,
    > że sam będę co chwilę ustawiał obroty wentylatora...

    Jak tam sobie chcesz, ale nie radzę. Raz że sporne jest czy stanowi to
    niezgodność z umową (co jest powodem: równie dobrze winne mogą być np:
    Catalysty - np: od wersji 12.12 i 13.01 oraz 13.02b AMD popsuło
    PowerPlay w HD7850, mimo że w BIOSIE karty jest OK (tzn. od tych
    Catalystów zawsze ustawia w 2D 300 core/1200 mem zamiast tak jak na
    wcześniejszych catalystach i w biosie karty 300c/150mem o ile jako
    aktualnie aktywny podłączony jest monitor inny niż primary (o tyle
    istotne, że primary na HD7000 to zawsze ten przez HDMI - jeśli używa się
    zazwyczaj monitora na DVI-D, a HDMI pomocniczo to problem).
    Zanim zaczniesz reklamować zgraj bios przez RBT i sprawdź jak naprawdę
    wyglądają profile wentylatorów i co jest winne.
    Dwa że o ile sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji,
    to powinieneś modlić się by tego w terminie nie zrobił - ale zazwyczaj
    sprzedawcy wiedzą co robić i po prostu piszą standardową formułkę, że
    towar jest zgodny z umową - czyt. spadaj na drzewo i pozywaj go.
    Trzy, że nawet jeśli karta nie ma w biosie prawidłowo ustawionych
    profili (w co szczerze wątpię, jeszcze nie spotkałem takiego R7850,
    ostatni to był ten wspomniany R4850 z Zalmanem od Gigabyte) to zawsze
    możesz sobie stworzyć profil z krzywą obrotów auto wg upodobań w MSI
    Afterburnerze czy Sapphire Trixx - nawet preferują takie rozwiązanie, bo
    producenci kart mają tendencję do przeginania albo ze zbyt małymi, albo
    zbyt wysokimi obrotami w zależności czy karta jest reklamowana jako "do
    OC" czy normalna.
    Zrobisz jak będziesz chciał, ale ostrzegam, że jeśli sprzedawca nie
    jest kompletnym frajerem to po 1-2 miesiącach bez karty albo z
    przerywanym z nią kontaktem wrócisz do punktu wyjścia.

    --
    /MB

  • 12. Data: 2013-02-08 12:09:21
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Michal" <s...@d...mailexpire.com> napisał w
    wiadomości news:kf2kch$nat$1@mx1.internetia.pl...

    > Czyli karta OK.

    Nie jest OK (ale rozumiem o co ci chodzi). Przeciętny user nie musi nic
    wiedzieć o regulacji obrotów karty przy pomocy zewnetrznego oprogramowania..
    Karta powinna działać bezproblemowo na sterownikach dostarczonych przez
    Gigabyte, ewentualnie najnowszych z ich strony www, a tak nie jest.

> [...]
    > podłączony jest monitor inny niż primary (o tyle istotne, że primary na
    > HD7000 to zawsze ten przez HDMI - jeśli używa się zazwyczaj monitora na

    IMO jeśli karta nie działa poprawnie ze sterownikami producenta
    ( a karta +sterowniki to jest komplet) to jest to niezgodność z umową.
    Ale też wiem jak to może interpretować sklep.

> [...]
    > mają tendencję do przeginania albo ze zbyt małymi, albo zbyt wysokimi
    > obrotami w zależności czy karta jest reklamowana jako "do OC" czy

    Nie wiedziałem o tym, dzięki, przyda się :)

    > Zrobisz jak będziesz chciał, ale ostrzegam, że jeśli sprzedawca nie jest
    > kompletnym frajerem to po 1-2 miesiącach bez karty albo z przerywanym z
    > nią kontaktem wrócisz do punktu wyjścia.

    Dałeś mi trochę do myślenia odnośnie niezgodności z umową.
    Sprawdzę profile wentyltorów w biosie i sprawdzę kartę w innym kompie.
    Jeśli problem się powtórzy to chyba jednak będę reklamował - gdym za jakiś
    czas chciał
    odsprzedać kartę to kto taką kupi? A nie należę do takich którzy ukrywają
    problemy ze
    sprzętem przy sprzedarzy.
    Dzięki za pomoc :)

    --