  • 71. Data: 2012-04-06 09:15:49
    Temat: Re: Problem, skrzyżowanie, przepisy
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    news:jljudh$dlp$3@inews.gazeta.pl...

    > niewiele powiadasz?
    > http://www.youtube.com/watch?v=T8rTJBiAWfo

    Na tym, które skomentowałem niewiele.

    Na tym, które Ty prezentujesz, nie do końca panuje bezhołowie. Na
    skrzyżowaniu w dalszym planie ktoś kieruje ruchem (tak mi się przynajmniej
    wydaje) - środkiem skrzyżowanie łazi koleś w białej czapce.

    Znaleźć parę 1,5 minutowych filmów z ruchem ulicznym, na którym nikt nie
    ginie, nie jest jakoś sczególnie trudne, nawet z naszego kraju można takie
    trafić. ;-)

  • 72. Data: 2012-04-06 09:54:16
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A co to jest?

    Co? 3-4 Samochody które usiłują wjechać na skrzyżowanie z lewej ulicy? 7-8 z
    ulicy na wprost?
    Trochę więcej wjeżdża z ulic pod kamerą, ale to i tak jest mały pikuś. W
    Warszawie taka ilość samochodów jest standardem na niedużych skrzyżowaniach.

    > Jak u nas - a takie zajebiste przepisy mamy, swiatla zsynchronizowane,
    > monitoring, paaanie, cuuda....

    Gdzieś tak napisałem? Możesz mi przypomnieć w kórym miejscu?

    > W naszych? To ja chyba w innej Polsce mieszkam.

    Najwidoczniej. Zapraszam np. do Warszawy.

    > Buuuuu-haaaaaaa-haaaaaaa-haaaaaa.
    > Takie masy, ze jak w Poznaniu na jednym z wiekszych rond wylaczyli
    > sygnalizacje swietlna (bo zlomiarze ukradli kable :) ) to ruch szedl 3-5x
    > szybciej niz jak dzialaly zaje...scie zsynchronizowane swiatla.
    > Przejezdzales w 2 min. zamiast stac w korku czekajac 15-20min.

    No i co tą informacją udowodniłeś? Że są miejsca gdzie sygnalizacja jest źle
    ustawiona? Są. Takich przypadków można mnożyć. Tak samo jak wiele innych
    udowadniających, że są miejsca gdzie światła są niezbędne.
    Dobrze rozumiem, że na tej podstawie wysnuwasz wniosek, że gdyby całkowicie
    zlikwidować sygnalizację świetlną, to nie byłoby korków i ruch byłby zawsze
    płynny?

    > Na wielu filmikach w necie widac jakie masy sie przelewaja przez
    > skrzyzowania i az dziw bierze, ze nikt tam nie ginie. Nie opieram sie na
    > dziwnych statystykach, tylko na obserwacji.

    ROTFL... Teraz mnie rozbroiłeś. Statystyki WHO są dziwne i niewiarygodne,
    ale Twoje obserwacje kilku 1,5 minutowych filmików z netu i wynikające z
    tego wnioski już bezbłędne?

    > A podali jeszcze z jakich przyczyn te wypadki (z powodu niedoskonalych
    > przepisow, nie tak dobrych jak nasze??) i jak to sie ma do ogolnej ilosci
    > pojazdow poruszajacych sie po drogach? Bo sama smiertelnosc w wypadkach ma
    > sie nijak do ogolnej jakosci przepisow.

    W jakiejkolwiek statystyce dotyczącej wypadkowości widziałeś pozycję
    "niedoskonałe przepisy"?
    Na wypadkowość składa się wiele czynników: stan infrastruktury (np.
    oznakowanie i sygnalizacja, stan dróg), kultura drogowa, znajomość
    przepisów, ich poszanowanie, stan pojazdów, itp. Każdy z nich powinno się
    analizować w kontekście pozostałych. W mojej ocenie można śmiało założyć, że
    w krajach bardziej rozwiniętych każdy z tych składników można wyżej ocenić
    niż w krajach ubogich, w których statystyki wykazują większą ilość zdarzeń i
    ofiar drogowych. Wnioski nasuwają się same.

    i ide o zaklad, ze
    > jakby jezdzili tym, co przecietny europejczyk, to spadloby to o polowe.

    Albo o połowę wzrosło. W Polsce od 8 lat jeździmy tym co europejczycy (no
    prawie ;-) i jakoś liczba ofiar o połowę nie spadła.

  • 73. Data: 2012-04-06 09:58:47
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > Mało wiesz.

    Nie tak mało, skoro to moje podejrzenia się sprawdziły...

    Pozdraiwam

  • 74. Data: 2012-04-06 10:32:32
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: v...@i...pl Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 5 kwiecień 2012, 11:56:09

    > Zeby cala machine urzednicza napedzac i obrot $$$ szedl? Poczawszy od
    > kategorii PJ, poprzez egzaminy, na kasie z mandatow konczac?

    Troszkę za wysoki poziom teorii spiskowej jak dla mnie, więc nie
    podejmuję tematu.

    > No i moze jeszcze dla tych malo rozgarnietych, co bez tego by nie
    > potrafili sie poruszac wsrod innych uczestnikow ruchu.
    > Tak na prawde, to do sprawnego poruszania sie wystarczyloby oznakowanie
    > pierwszenstwa zeby uplynnic ruch i "zasada prawej reki".

    Yhm. Już sobie wyobrażam te płynne lewoskręty w godzinach szczytu na
    drogach z pierwszeństwem. I jeszcze większą płynność przy zasadzie
    prawej ręki, o ile na drodze panowałby jakikolwiek większy ruch.

    > Popatrz na filmiki w internecie
    > (chyba z chin lub indii, np. to:
    > http://www.youtube.com/watch?v=QlJR0Jnr3g8
    > )
    > - jakie masy przez skrzyzowania tam "przeplywaja",

    Ani to masy, ani nie przepływają. Ty na serio taką "organizację" ruchu
    stawiasz za wzór?

    > korkuje sie chyba
    > nawet mniej niz w u nas. Da sie? Da sie! I jakos masowo nie gina. Po
    > prostu to jest instynkt, ktory u nas zostal zabity przepisami i
    > wyuczonymi odruchami.

    Widzisz, szkoda, że rozwiązali 36 Pułk Lotnictwa Transportowego.
    Ze swoimi instynktami, nie zabitymi przez procedury, przepisy
    bezpieczeństwa i wyuczone odruchy - byłbyś chyba dobrym rekrutem.

    --
    Llort

  • 75. Data: 2012-04-07 02:18:03
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-04-06 10:32, Lort pisze:
    > Ani to masy, ani nie przepływają. Ty na serio taką "organizację" ruchu
    > stawiasz za wzór?

    To bylo pierwsze z brzegu bo mi sie szukac nie chcialo. Jest wiele duzo
    ciekawszych.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 76. Data: 2012-04-07 02:19:02
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-04-06 09:15, Iksinski pisze:
    > Znaleźć parę 1,5 minutowych filmów z ruchem ulicznym, na którym nikt nie
    > ginie, nie jest jakoś sczególnie trudne, nawet z naszego kraju można
    > takie trafić. ;-)

    Z naszego kraju, to przez 3 minuty mozesz sie zmiany swiatel nie
    doczekac, a co dopiero przez 1,5 minuty...

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 77. Data: 2012-04-08 12:23:00
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Lort" <b...@g...w.ua> napisał w wiadomości

    > Przepis wcale nie jest idiotyczny. Sygnalizator kierunkowy ma zapewnić
    > bezkolizyjność; jak sprawę przemyślisz pod tym kątem, to pewnie uznasz
    > ten zakaz za całkiem logiczny.

    Podaj zatem przypadek komu mógłbyś zagrozić kolizją podczas zawracania na
    takim skrzyżowaniu.
    Uważam, że wprowadzenie tego zakazu jest nieuzasadnione i stwarza szereg
    problemów na drogach zmuszając kierowców do wykonywania manewrów wprew prawu
    lub w miejscach niebezpiecznych tj. na prostych odcinkach dróg poza
    skrzyżowaniami.
    Niestety stanowcza większość skrzyżowań dekorowana jest właśnie takimi
    idiotycznymi strzałkami.

  • 78. Data: 2012-04-08 13:04:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Apr 2012 12:23:00 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Podaj zatem przypadek komu mógłbyś zagrozić kolizją podczas zawracania na
    > takim skrzyżowaniu.

    Rownoczesnie ci po lewej moga miec zielone swiatlo w prawo, albo np piesi
    zielone na przejsciu.

> [...]
    > problemów na drogach zmuszając kierowców do wykonywania manewrów wprew prawu
    > lub w miejscach niebezpiecznych tj. na prostych odcinkach dróg poza

    W zasadzie sie zgadzam. No i kolejny przepis do pamietania, a przeciez
    mozna bylo postawic zakaz zawracania wyrazny

    Tym niemniej ktos to wymyslil, gdzies na zachodzie ... chyba ma jakies
    uzasadnienie ..

    > Niestety stanowcza większość skrzyżowań dekorowana jest właśnie takimi
    > idiotycznymi strzałkami.

    Juz wymyslili strzalke w lewo i w tyl. Aczkolwiek w tyl niekoniecznie masz
    wolna droge i kolejny problem.

    J.

  • 79. Data: 2012-04-08 13:39:12
    Temat: Odp: Problem, skrzyżowanie, przepisy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tym niemniej ktos to wymyslil, gdzies na zachodzie ... chyba ma jakies
    > uzasadnienie ..

    Nie założyłbym się o to....
    Zamiast przerabiać te 90% skrzyżowań na strzałkę w tył, sensowniej byłoby
    wymyślić osobny sygnał z zakazem zawracania na konkretnym skrzyżowaniu, na
    którym zawracanie może stanowić problem.

  • 80. Data: 2012-04-08 16:04:31
    Temat: Re: Odp: Problem, skrzyżowanie, przepisy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Apr 2012 13:39:12 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie założyłbym się o to....

    No, ja w sumie tez nie o grubsza sume - kto wie jakie mial pobudki

    > Zamiast przerabiać te 90% skrzyżowań na strzałkę w tył, sensowniej byłoby
    > wymyślić osobny sygnał z zakazem zawracania na konkretnym skrzyżowaniu, na
    > którym zawracanie może stanowić problem.

    Ale ja mowie o tym zeby S-3 zabranial zawracania. Ktos to musial wymyslec
    jak S-3 wprowadzal, potem i tak trzeba bylo szkla wymieniac na takie ze
    strzalka ... jakies nieporozumienie ... nie, komus to musialo byc od
    poczatku potrzebne.

    J.