eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
    <og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <oga51c$70t$1@node1.news.atman.pl>
    <592ebe22$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogqaq5$dpg$1@node1.news.atman.pl>
    <59317486$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <59317c5b$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Elektrolot <e...@N...pl>
    Date: Fri, 2 Jun 2017 17:24:37 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <59317c5b$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 50
    Message-ID: <59318337$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.4.151.71
    X-Trace: 1496417079 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 650 83.4.151.71:59102
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718691
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-06-02 o 16:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Elektrolot" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:59317486$0$15207$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > W dniu 2017-06-02 o 02:17, SnCu pisze:
    >>> Gdy odwzbudzamy silnik to nie ma on większej mocy.
    >> Przecież silniki prądu stałego obejmuje zależność
    >> I = (U-SEM) / R
    >> R i U są const.
    >>
    >>> Natomiast SEM zależy od strumienia magnetycznego i prędkości obrotowej. Więc
    zmniejszając
    >>> strumień, zmniejszamy SEM i mniej "tracimy" z U.
    >
    >> Może niedokładnie to ująłem. Jeśli obniżasz strumień to silnik nie może być już
    obciążany mocą
    >> znamionową tylko niższą. Właśnie z uwagi na wzrost prądu powyżej znamionowego
    (zgodnie ze wzorem
    >> który podałeś). Pisałem już o tym w tym wątku.
    >
    > Czekaj czekaj. Bo ta moc silnika na wale to zaryzykowal bym ze wynosi I*SEM.
    > I teraz
    > a) I nie mozna zwiekszac ponad miare, bo pewnie wynika z mozliwosci chlodzenia.
    > A moc znamionowa dopasowana do Imax.
    > (ale przez krotki czas mozna)

    Zgoda.

    > b) SEM tez nie mozna zwiekszac w nieskonczonosc, bo izolacje w kiedys przebije.
    > Obrotow tez nie mozna zwiekszac, bo wirnik sie w koncu rozpadnie.
    > Ale tu zapas moze byc wiekszy.

    Zgoda.

    > Razem .. moze i uda sie wyjsc poza moc znamionowa.

    Pewnie się uda, ale na jak długo i po co ryzykować?

    >> M = k*fi*I.
    >> Jeśli fi maleje to I musi wzrosnąć aby silnik utrzymał ten sam moment na wale.
    >
    > Tylko ze mowa byla o mocy, a nie momencie :-)

    Masz rację. Popełniłem błąd, myślałem o momencie a pisałem o mocy. Powinno być:
    Jeśli obniżasz strumień to silnik nie może być już obciążany momentem znamionowym
    tylko niższym.

    Oczywiście przy odwzbudzaniu silnik może być obciążony mocą znamionową, tylko nie
    może być obciążony
    momentem znamionowym.
    Już pisałem w tym wątku, że powyżej prędkości znamionowej pracujemy ze stałą mocą.
    Ponieważ moc to
    iloczyn momentu i prędkości, to moment musi być mniejszy od znamionowego.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: