-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: Jan <j...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem motocyklistów względem samochodów
Date: Fri, 06 Aug 2010 21:56:11 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 47
Message-ID: <i3hpcq$flv$1@news.task.gda.pl>
References: <i364jl$cru$1@news.task.gda.pl>
<4c57eb3d$0$19181$65785112@news.neostrada.pl>
<i3c3us$e1m$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 193-34-0-1.chelmnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1281124570 16063 193.34.0.1 (6 Aug 2010 19:56:10 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Aug 2010 19:56:10 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <i3c3us$e1m$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2302090
[ ukryj nagłówki ]m...@W...gazeta.pl pisze:
>>> Jednak uważam, że kierowcy samochodów
>>> nie mają obowiązku śledzenia zjawisk tego typu.
>>
>> Jak to nie maja obowiazku?
>> Ty jako kierowca samochodu masz przewidziec wszystkie nieprzewidywalne :)
> <ciach>
Dobrze, że się tu uśmiechasz. Ja też bym chciał mieć
ponadnormalną zdolność postrzegania i przewidywania.
Jednak wymaganie tegoż od każdego kierowcy jest tylko
modlitwą o to, żeby takich potrzeb nie było. Czyli żeby
zapanował wieczny ład i porządek.
Przypomina mi się historia XIX-wiecznych zbrojeń.
Odbywał się wtedy wyścig o przewagę. Rósł kaliber
armat, czyli ich siła rażenia, a z przeciwnej strony
rosła grubość wszelkich pancerzy i murów twierdz.
To było zrozumiałe, bo siły były wyrównane.
Ale dziś mamy asymetrię. Rosnąca prędkość samochodów
i motocykli nie zawsze idzie w parze z możliwością
zapewnienia bezpieczeństwa ludzi. Napotykamy na
sprawy dość luźno związane z samymi pojazdami.
Poduszki i pasy nie wystarczą, a na dodatek w motocyklach
tego nie ma... Tłok na drogach wyzwala takie emocje,
jakich się nie spodziewaliśmy. Ale nie tylko tłok.
Niedawno widziałem scenę tak dołującą, że spodnie
opadają. Dojeżdżam ja do skrzyżowania z zamiarem
skrętu w lewo. Jest do tego specjalny pas, choć dość
krótki, na może 4-5 samochodów osobowych. To takie rondo
ze światłami. Jestem trzeci w kolejce, więc sie cieszę.
Ale - przedwcześnie. Bo oto z samochodu pierwszego
wysiada starszy pan, nieco kulejący, i rusza w moim
kierunku. Staje przy pierwszym samochodzie i coś
gada. Potem idzie do mnie i pyta: Czy ja tędy dojadę
do ulicy Hallera? Samochód miał tzw. wypasiony,
chyba jakieś duże BMW. Może uznał, że taka marka
upoważnia go do bycia idiotą? Zanim wrócił do siebie,
światła znów się zmieniły i kolejka urosła. Tyle że
za mną, na moje kulawe szczęście.
Za dużo nas - i tyle. Chyba jakaś wojna się szykuje...
Jan
Następne wpisy z tego wątku
- 06.08.10 22:09 Jan
- 06.08.10 22:28 Sylwester Łazar
- 08.08.10 22:13 Jan
- 08.08.10 22:24 Jan
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=