    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem lekko OT, ale w WinAVR ;-)
    Date: Sun, 14 Jun 2009 14:20:34 -0400
    <h0ud45$219$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h0udur$2j2d$1@news.mm.pl>
    <h0v0bq$jmg$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h0vhtr$i32$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h0voto$eke$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h0vvnn$q5t$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <8...@4...com>
    <h101gv$s44$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <7...@4...com>
    <h103jc$1c4$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <6...@4...com>
    <h11av0$ivi$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h12dpj$5vq$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h12j6a$hve$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    > No dokładnie taki był mój tok rozumowania. Ponieważ pobranie zmiennej
    > int wymaga dwóch rozkazów blokuję możliwość przerwania tej operacji
    > przez inny wątek poprzedzając je rozkazem cli wstawionym "z palca". W
    > momencie gry program staje się jednowątkowy trudno mówić o ulotności
    > zmiennych.

    Teoretycznie tak. Problem w tym, ze skad kompilator ma wiedziec, ze
    wartosc zmiennej moze sie zmieniac poza glownym ciagiem instrukcji? Do
    tego wlasnie sluzy volatile. Bez tego kompilator nic nie wie, ze cos
    moze zmienic twoja zmienna np. w przerwaniu, w efekcie optymalizuje to
    sobie jak uwaza za stosowne i z tego punktu widzenia umiejscowienie cli
    w stosunu do pobrania zmiennej jest bez znaczenia.

    > P.S. Choroba... w WinAVR_20071221 program wynikowy zajmował 15023 bajty,
    > a po skompilowaniu w WinAVR_20090313 wyszło już 16154. Całe szczęście,
    > że to nie ATmega16 ;-)

    Zapewne problem z bardziej agresywnym inlinowaniem funkcji. Mozna to
    wylaczyc.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.