  • 11. Data: 2012-05-25 23:25:45
    Temat: Re: Próba ciśnieniowa zbiornika: bezpieczeństwo
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik <l...@g...pl>
    >czasem wystarczy ciśnienie atmosferyczne.

    No a jakie tu było, jak nie atmosferyczne.

    Robert

  • 12. Data: 2012-05-26 00:44:33
    Od: "lukaszPK" <l...@g...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <l...@g...pl>
    >
    > No a jakie tu było, jak nie atmosferyczne.
    >
    > Robert

    Odtwarzałem film bez dźwięku, więc nie wiem jakie... A Ty wiesz?

    Dla sprecyzowania wcześniejszego wpisu: w przypadku braku zabezpieczenia przed
    przekroczeniem podciśnienia wartość ciśnienia obliczeniowego tego podciśnienia
    należy przyjąć jako równą 0,1 MPa.

  • 13. Data: 2012-05-26 10:46:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 25 May 2012 19:34:48 UTC+1, J.F wrote:
    > A propos .... to chyba nie bylo naprawde ?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=2WJVHtF8GwI
    >

    > Tzn implozja jak najbardziej mozliwa, ale ja bym sie chyba nie odwazyl
    > podpuscic publiki blisko ... no chyba ze wcale nie tak blisko stali ..

    Rozdali kaski, okularów nie widzę ale domyślam się że też, co tam mogło się wydarzyć
    oprócz odprysku jakiejś farby i brudu? Nikogo nie wessało :-)
    Konrad

  • 14. Data: 2012-05-26 10:53:44
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 25 May 2012 13:11:28 UTC+1, PeJot wrote:
    > Czołem.
    >
    > Jak oszacować środki bezpieczeństwa przy przeprowadzaniu próby
    > ciśnieniowej stalowego zbiornika pojemności 1.5 litra, przy ciśnieniu 2
    > MPa ?

    Środków bezpieczeństwa się nie szacuje, ale możesz oszacować energię. Będzie zależała
    od elastyczności (sztywności) układu: zbiornika, przewodów, manaometru, pompy itd.
    Zacznij pompować powoli i kontroluj w jakiś sposób ile wody musisz wtłoczyć żeby
    podnieść ciśnienie powiedzmy o 1 bar. Poszukaj sobie wzorków na energię
    zmagazynowaną, u nas to liczą na kilogramy TNT. Jak wyjdzie powiedzmy 10 gram, to
    mniej więcej wiesz co trzeba zrobić żeby bezpiecznie zdetonować 10 gram TNT. A jak
    wyjdzie kilogram- no to poligon, bunkier itd.
    Konrad
    PS 1.5 litra i 2 MPa to możesz w rękach trzymać, nic się nie wydarzy.

  • 15. Data: 2012-05-26 11:11:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 May 2012 01:46:35 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Rozdali kaski, okularów nie widzę ale domyślam się że też, co tam mogło
    > się wydarzyć oprócz odprysku jakiejś farby i brudu? Nikogo nie wessało :-)

    Ale zagwarantujesz ze po takiej akcji nie beda lataly np kola od wagonu ?

    J.

  • 16. Data: 2012-05-26 11:46:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 26 May 2012 10:11:17 UTC+1, J.F. wrote:
    > Ale zagwarantujesz ze po takiej akcji nie beda lataly np kola od wagonu ?

    Oczywiście. Takie implozje zdarzają się, nawet nie jest potrzebna pompa. Zostaw
    zakręcony na górze odpowietrznik, otwórz na dole spust, poczekaj aż się wyleje woda,
    zassie tak samo.
    Konrad

  • 17. Data: 2012-05-27 12:08:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "lukaszPK"

    Odebrałem to (mój błąd :-( ), że sugerujesz, że tam nie było ciśnienia
    atmosferycznego.
    Księżyc? :-)

    Robert

  • 18. Data: 2012-06-22 11:49:37
    Od: GIRAFFA <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-26 10:53, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    > Konrad
    > PS 1.5 litra i 2 MPa to możesz w rękach trzymać, nic się nie wydarzy.

    TAAAA aleś chłopie walnął babola
    nie życzę Ci aby 2MPa rozpadło Ci się w rękach
    1.5 litra do 30 MPA ro mogą spokojnie zrobić na Straży pożarnej lub
    ratownictwie chemicznym
    maja układy do nabijania butli i prób ciśnieniowych
    z doświadczenia wiem iż stare butle z premedytacją "rwą" aby sprawdzić
    ile są w stanie wytrzymać

  • 19. Data: 2012-06-24 03:17:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 22 June 2012 10:49:37 UTC+1, GIRAFFA wrote:

> [...]
    mniej więcej wiesz co trzeba zrobić żeby bezpiecznie zdetonować 10 gram TNT. A jak
    wyjdzie kilogram- no to poligon, bunkier itd.

    Coś bardziej rzeczowo poproszę...

  • 20. Data: 2012-06-24 21:19:37
    Od: Padre <P...@n...net>

    > TAAAA aleś chłopie walnął babola
    > nie życzę Ci aby 2MPa rozpadło Ci się w rękach

    Jakoś w zeszłym tygodniu pękło mi w rekach złącze wody pod ciśnieniem
    10MPa i żyję, nawet się nie przebierałem bo był upał i prysznic dobrze
    mi zrobił...