  • 11. Data: 2023-10-24 07:29:02
    Temat: Re: Print serwer problemy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/10/2023 02:59, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > [muszę bronić swoich!]
    > W zegarku mam przycisk -- wolałbym go nie mieć i budzić ów
    > zegarek stuknięciem w e_kran.

    Czyli masz nieskończenie wiele przycisków. To się nazywa touchscreen. To
    nie ma związku z *brakiem* sterowania w typowej drukarce dla suwerena.

    > Wolałbym całą instalację przenieść z drukarki do PeCeta.

    Właśnie wymyśliłeś porządną drukarkęz ethernetem. Po prostu zamiast
    najtańszego guano z wifi, kup nastepnym razem jakiś normalny laser
    przewidziany do pracy, a nie dicking around.

  • 12. Data: 2023-10-24 09:50:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Oct 2023 03:14:30 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > W życiu miałem (i mam nadal) tylko jedną drukarkę z WiFi.

    Więc doświadczenie masz ogrooooomne ;)

    > Moja kosztowała 649 pln brutto 23 września 2021 roku.

    A drukarki biurowe, o których piszę, to w zasadzie zaczynają się powyżej 10
    tys. zł.

    > Moja drukarka traciła łączność z padającym TPlinkiem;
    > z Tendą jest OK pod tym względem;
    > ów TPlink stracił WiF w ogóle...
    > (teraz jest tylko quasi-zarządzalnym switchem)

    > Co to AD?

    Active Directory.

    > Via WiFi? ;)

    Niektóre tak.

    > Pytałem o problemy z WiFi.

    Właśnie o tym piszę.
    Nawet OKI i niektóre Bizhuby miewały błędy w oprogramowaniu WiFi.
    Natomiast marketowe drukareczki to w zasadzie bywają poza konkurencją. W
    negatywnym znaczeniu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2023-10-24 09:55:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Oct 2023 07:29:02 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > najtańszego guano z wifi, kup nastepnym razem jakiś normalny laser
    > przewidziany do pracy, a nie dicking around.

    Jeszcze wymyśłił duplex:

    "Na razie jednostronnie mogę drukować bezprzyciskowo, natomiast
    dwustronne wymaga przyciśnięcia OK po przewróceniu kartki.
    (być może dałoby się i tutaj ominąć sprzętowy przycisk)".

    U mnie w domu każda drukarka ma sprzętowy duplex, a największa (Lexmark
    C762) ma dwutorowy duplex, dzięki czemu na jednej kartce drukuje, a drugą w
    tym samym czasie obraca, więc nie traci czasu na bieg wsteczny, a kartki
    wychodzą do podajnika jedna bezpośrednio za drugą, jak w simplexie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2023-10-24 10:22:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/10/2023 09:50, Adam wrote:
    > A drukarki biurowe, o których piszę, to w zasadzie zaczynają się powyżej 10
    > tys. zł.

    Moja HP 1320n, którą użytkuję w domu, ethernet z dupleksem, kupiłem za
    20zł na olx lokalnie, wymieniłem w niej, w cenie bodaj 100zł,
    folię+wałek (samodzielnie) i dorzuciłem toner za jakieś grosze.

    Zakładanie, że dobra drukarka musi być drogą jest błędne. Trzeba się
    tylko pozbyć iditycznego słowa "nowa".

    Na olxie jest masa drukarek sprawnych, laserowych, z bajerami typu
    duplex, w śmiesznych cenach. Sam mam w domu 6 drukarek laserowych (w tym
    2 kolorowe) których sumeryczny koszt zakupu (nie eksplatacji) był rzędu
    ~1000zł na przestrzeni 10 lat. Jak ktoś pyta po co tyle: jest nas 4
    osoby, każdy ma drukarkę cz-b i mam dodatkowo dwie kolorowe dzielone w
    sieci (różnią się zastosowaniem, dlatego dwie).

  • 15. Data: 2023-10-25 03:15:44
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 paź 2023 o 09:50, Adam pisze:

    > Więc doświadczenie masz ogrooooomne ;)

    Dlatego pytam.

    > A drukarki biurowe, o których piszę, to w zasadzie zaczynają się powyżej 10
    > tys. zł.

    Im droższa tym trudniejsza?

    > Niektóre tak.

    Moje WiFi nie sięga tak daleko. ;) BTW -- me balkonowe TPlinki nawet
    wewnątrz siebie (pomiędzy portami tej samej hybrydy) nie dają sobie
    rady... Ostatnie podrygi zdychającej ostrygi...

    > Właśnie o tym piszę.
    > Nawet OKI i niektóre Bizhuby miewały błędy w oprogramowaniu WiFi.
    > Natomiast marketowe drukareczki to w zasadzie bywają poza konkurencją. W
    > negatywnym znaczeniu.

    Nie mam komunikacyjnych problemów z drukarką via WiFi -- co prawda
    tylko dwa laptopy mają dostęp, ale problemów nie mam.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 16. Data: 2023-10-25 03:26:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 paź 2023 o 07:29, heby pisze:

    > Czyli masz nieskończenie wiele przycisków.

    W skończonym świecie. ;)

    > To się nazywa touchscreen. To
    > nie ma związku z *brakiem* sterowania w typowej drukarce dla suwerena.

    Co wówczas, gdy drukarka ma masę ,,przycisków'' w sofcie odpalanym
    na PeCecie?

    > Właśnie wymyśliłeś porządną drukarkęz ethernetem.

    Być może -- ale instalacja nowego softu do mej drukarki naprawdę
    była skrajnie prosta (podobna do instalacji drukarki wiszącej na
    USB -- wystarczyła obecność drukarki jak w typowym pnp) a hasło
    do apka WiFi chyba też można ustawić z PeCeta.

    > Po prostu zamiast
    > najtańszego guano z wifi, kup nastepnym razem jakiś normalny laser
    > przewidziany do pracy, a nie dicking around.

    Musiałbym mieć kiełbie we łbie -- by wewnątrz mieszkania
    inwestować w ethernet. TV -- owszem, bo TV nie ma WiFi...
    Balkonowe hybrydy mają ethernet -- trzeba je zenergetyzować,
    więc bezprzewodowo raczej trudno... Nadto te TPlinki nie
    zezwalają na szyfrowanie w stosowny trybie... Gdyby było
    to szyfrowanie i możliwość zasilenia ze słoneczka, chyba
    zrezygnowałbym z przewodów i ethernetu także tutaj...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 17. Data: 2023-10-25 17:23:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/10/2023 03:26, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Co wówczas, gdy drukarka ma masę ,,przycisków'' w sofcie odpalanym
    > na PeCecie?

    To wtedy bardzo dobrze.

    Tyko że mowa o kontroli *zanim* PC się do niej podepnie. Kiedy na 3
    przyciskach nie ma jak wpisać hasła wifi, a parowanie z telefonem to
    operacja wymagająca cierpliwości i przede wszystkim bycia imbecylem -
    tylko wtedy nie widać fuszerek programistów.

    Pewien rekord pobiła drukarka HP (nie pamiętam modelu, nie moja), która
    nie parowała się z apliakcją na ani jednym z kilku telefonów.

    Okazało się, że debile-programiści nie wpadli na to, że maska sieci może
    mieć coś innego niż 255 i 0. Ale nie dowiedziałem się o tym, bo się nie
    chciało sparować. A nie chciało z powodu tego błedu. Straciłem kilka
    godzin życia tylko dlatego, że jakiś imbecyl zrobił oszczędności na
    wyświetlaczu i zamiast programistów zatrudnił kretynów.

    Nigdy-więcej-drukarek-wifi.

    > Musiałbym mieć kiełbie we łbie -- by wewnątrz mieszkania
    > inwestować w ethernet.

    Ja, kiedy robiłem remont generalny mieszkania, a potem budowałem dom,
    nie miałem kiełbie we łbie i zrobiłem instalację ethernet. Niewiele
    rzeczy w moim domu przydało się bardziej, od tych kilkuset metrów kabla.

  • 18. Data: 2023-10-26 02:01:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-25, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > nie miałem kiełbie we łbie i zrobiłem instalację ethernet. Niewiele
    > rzeczy w moim domu przydało się bardziej, od tych kilkuset metrów kabla.

    To samo u mnie. I to nawet nie, że drukarki wifi, choć tez od 20 lat
    kupuję wyłącznie z siecią po kablu, ale generalnie wszystko co
    wykorzystuje sieć. Cudowania z jakimis meshami, mostami wifi, EoP'ami...
    tego się nie da porównać do stabilności i prędkości kabla.

    A cena nie musi być duża. Mozna i po, tylko trzeba sie pierniczyć z
    robieniem przepustów. Nadal MZ warto.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2023-10-26 17:50:31
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 paź 2023 o 17:23, heby pisze:

    > Tyko że mowa o kontroli *zanim* PC się do niej podepnie. Kiedy na 3
    > przyciskach nie ma jak wpisać hasła wifi, a parowanie z telefonem to

    Można na chwilę skasować hasło?
    (jedynie wybrać strzałkami nazwę sieci, zaś hasło ustawić
    z PeCeta -- po zainstalowaniu drukarki w systemie)

> [...]

    > godzin życia tylko dlatego, że jakiś imbecyl zrobił oszczędności na
    > wyświetlaczu i zamiast programistów zatrudnił kretynów.

    Z maskami tak chyba bywa w domowych urządzeniach. ;)
    Inna sprawa, że w domu chyba można pozwolić sobie na zero.

> [...]

    > nie miałem kiełbie we łbie i zrobiłem instalację ethernet. Niewiele
    > rzeczy w moim domu przydało się bardziej, od tych kilkuset metrów kabla.

    Nie miałem kiełbI we łbie -- więc nie inwestowałem w okablowanie...
    W mieszkaniu mam wpodłogowe orurkowanie -- ani myślę o wciągnięciu
    tam skrętki...

    -=-

    Moja drukarka z WiFi podpięta do Tendy okupuje na stałe adres
    6.6.6.6 -- bezproblemowo. Zamaskowałem to 255.255.255.0 -- być
    może nie bez powodu, ale teraz nie pamiętam, bo niekoniecznie
    rozpamiętuję problemy a i na maskach mi nie zależy.

    Inna Tenda ma adres 192.6.4.1 z maską 255.255.255.0 i tutaj
    pamiętam problem zarówno z adresem (chciałem dać 6.6.4.1)
    jak i maską.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 20. Data: 2023-10-26 18:14:50
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 paź 2023 o 02:01, Marcin Debowski pisze:

    > A cena nie musi być duża. Mozna i po, tylko trzeba sie
    > pierniczyć z robieniem przepustów. Nadal MZ warto.

    Moim zdaniem ogólnie nie warto inwestować w sygnałową miedź.
    (zasilanie też chętnie powierzyłbym akumulatorom i słońcu)

    Przed nami łączność WiFi5 (bardzo tania) i WiFi6 oraz (na razie
    raczej droga) łączność 5G i coraz tańsza LTE rozsądnych kategorii...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s