  • 1. Data: 2009-04-18 19:27:08
    Temat: "Prefiksy" - tańsze rozmowy miedzynarodowe i miedzymiastowe.
    Od: ant <a...@n...tld>

    Witam.

    Poszukuję do firmy jakiegoś sprawdzonego operatora oferującego
    "prefiksy" umożliwiające radykalne obniżenie kosztów rozmów
    miedzymiastowych i międzynarodowych.

    Niestety takich firm jest od groma, dlatego pozwalam sobie
    zadać pytanie, czy jesteście w stanie polecić mi takiego
    sprawdzonego operatora - przy czym niekoniecznie chodzi
    tu o takiego z najniższymi cenami, a o takiego, który
    działa bez zastrzeżeń i traktuje klientów poważnie?

    Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2009-04-19 00:25:25
    Od: <a...@g...pl>

    a jaki rejon? jaka ilosc minut? jaka technologia dostepu?
    przez prefiks mozna rozumiec 1033np ale tez np 28 lub inne cyfry u roznych
    operatorow , czasem blednie jest tez nazywany prefiksem numer dostepowy do
    tanszych polaczen.
    w roznych regionach rozni operatorzy daja sobie rade lepiej lub gorzej
    tak samo dla jednych radykalne obnizenie to skok z 0,15 na 0,07 a dla innych
    z 0,005 na 0,004
    i w miedzynarodowych wazne sa kierunki na ktore najczesciej dzwoonisz i
    ilosci minut.
    ja testuje malego opa teraz /test dostepu voip/ z dobrymi jak na detal
    stawkami i jak narazie dzialajacego dobrze ale polecic go ewentualnie bede
    mogl po jakims okresie bezawaryjnego dzialania.

  • 3. Data: 2009-04-19 11:49:36
    Od: ant <a...@n...tld>

    a...@g...pl wrote:
> [...]
    > stawkami i jak narazie dzialajacego dobrze ale polecic go ewentualnie
    > bede mogl po jakims okresie bezawaryjnego dzialania.

    Rejon to dokładnie Opole (woj. opolskie), ilości minut teraz nie
    przytoczę(z braku dokładnych informacji), ale jest to około 8 linii ISDN
    na chwilę obecną i rachunki z TPSA oscylują w granicach 5-6k miesięcznie.
    Kierunki międzynarodowe to w głównej mierze Niemcy, Bułgaria, Czechy,
    Ukraina. W Polsce to praktycznie wszystkie międzymiastowe kierunki.
    Na VoIP mamy słabe szanse ze względu na lokalizację i tragiczny
    dostęp do Internetu. Na obecną chwilę mamy łącze 4096/4096 (na papierze)
    na kilkadziesiąt stanowisk komputerowych, a doprowadzenie tam
    innego sensownego łącza bezprzewodowego zostało wstępnie wycenione
    na 5k miesięcznie, więc traci to sens i nie będziemy się w to jeszcze
    pakować. Tepsa czarowała nas kilka dobrych lat metroethernetem,
    złożyliśmy nawet oficjalne zamówienie, które po roku zostało
    przez nich anulowane, ze względu "niestety nie będzie tej inwestycji,
    gdyż nie zwróci się nam ona w 1.5 roku". Jest fatalnie, bo jesteśmy
    za kanałem i bardzo daleko od centrali, co powoduje, że nawet awaryjny
    DSL z TPSA musiał zostać obniżony z 2Mbit na 1Mbit, a potem na 512, żeby
    w ogóle stabilnie pracował. Więc ogólnie patowa sytuacja...

    Mamy centralkę ELMEG (modelu teraz nie pomnę), ale z rozmowy
    z jej operatorem wynika, że można ją zaprogramowac tak, aby sama
    z automatu wybierała odpowiedni "prefiks".

  • 4. Data: 2009-04-19 15:20:17
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Mamy centralkę ELMEG (modelu teraz nie pomnę), ale z rozmowy
    > z jej operatorem wynika, że można ją zaprogramowac tak, aby sama
    > z automatu wybierała odpowiedni "prefiks".

    sa dwie drogi: ta, o ktorej piszesz czyli ustawienie centralki oraz podobna
    operacja, ale na centrali tpsa
    po wiecej zapraszam na privat

  • 5. Data: 2009-04-20 06:47:58
    Od: <a...@g...pl>

    > na chwilę obecną i rachunki z TPSA oscylują w granicach 5-6k miesięcznie.
    > dostęp do Internetu. Na obecną chwilę mamy łącze 4096/4096 (na papierze)
    > na 5k miesięcznie, więc traci to sens i nie będziemy się w to jeszcze

    hm
    te 4/4 to skad jest? od jakiegos normalnego opa? papier a real to jaka
    roznica i za ile to lacze? a tp to fakt, musialbym billing zobaczyc ale
    conajmniej polowe mniej wyjdzie dzwoniac chyba przez dowolnego opa voip
    /mysle o normalnym voip a nie skype/.

  • 6. Data: 2009-04-20 09:25:58
    Od: ant <a...@n...tld>

    a...@g...pl wrote:
> [...]
    > roznica i za ile to lacze? a tp to fakt, musialbym billing zobaczyc ale
    > conajmniej polowe mniej wyjdzie dzwoniac chyba przez dowolnego opa voip

    4/4 jest z Airmax.pl, WiFi 5GHz. Problem jest taki, że to łącze już
    jest wysycone przez pozostałe usługi (poczta,www, etc) i nie zmieści
    się tam już VoIP. Download oscyluje w granicach 250-300kB/s.
    Cennik: http://airmax.pl/klienci_biz/internet/?airexpress
    u nas konkretnie 1199 (umowa na czas nieoznaczony).

  • 7. Data: 2009-04-20 09:26:48
    Od: ant <a...@n...tld>

    brum wrote:
    > sa dwie drogi: ta, o ktorej piszesz czyli ustawienie centralki oraz podobna
    > operacja, ale na centrali tpsa
    > po wiecej zapraszam na privat

    Na adres z From czy Reply-To?

  • 8. Data: 2009-04-20 09:53:28
    Od: <a...@g...pl>

> [...]
    > Cennik: http://airmax.pl/klienci_biz/internet/?airexpress
    > u nas konkretnie 1199 (umowa na czas nieoznaczony).

    masz na tej samej www oferte od nich voipa, mysle ze przy takim ruchu
    wynegocjujesz stawki. proponuje tez na voipa male osobne lacze zestawic lub
    zwalic problem na nich - ma dzialac i maja zrobic zeby dzialalo, chyba ze
    nie jestes z nich zadowolony wtedy mozna cos kombinowac. Mozesz tez na
    centrali skierowac ruch ze masz tpisdn przychodzace a po voip wyjscia
    /prezentacja nr voip lub brak/.

  • 9. Data: 2009-04-20 12:42:49
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Na adres z From czy Reply-To?

    obojetnie :)
    w jednym przypadku bezposrednio, a w drugim po usunieciu smieci z adresu

  • 10. Data: 2009-04-20 12:50:52
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A najzwyklejszy "1069" nie obniży kosztów?
    JaC

    -----