eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwPreferencje użytkowników screen readerówRe: Preferencje użytkowników screen readerów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!
    atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Piotr Siudak <s...@x...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Preferencje użytkowników screen readerów
    Date: Mon, 02 Feb 2009 11:22:50 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 34
    Message-ID: <gm6i27$h8o$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <gm6772$jta$1@inews.gazeta.pl> <gm6931$2is$5@news.onet.pl>
    <gm6aib$7qc$1@inews.gazeta.pl> <gm6cep$771$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gm6cec$gii$1@inews.gazeta.pl> <gm6cmh$287$2@news.onet.pl>
    <gm6e5l$oq$3@atlantis.news.neostrada.pl> <gm6eke$287$3@news.onet.pl>
    <gm6hav$fep$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: blb159.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1233570696 17688 83.28.195.159 (2 Feb 2009
    10:31:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Feb 2009 10:31:36 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.19 (X11/20090105)
    In-Reply-To: <gm6hav$fep$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.www:390395
    [ ukryj nagłówki ]

    Grzegorz Staniak pisze:
    > On 02.02.2009, ethanak <s...@b...pl> wroted:
    >
    >>> [...]
    >>> To ja będę jednak upierdliwy i wskażę, że jeśli nie mamy
    >>> reprezentatywnych próbek, mówienie o "preferencjach
    >>> polskiego/amerykańskiego użytkownika" na podstawie wyników takich badań
    >>> jest jednak lekkim nadużyciem.
    >> Dlatego zaproponowałem ankietę dla subskrybentów list użytkowników
    >> screenreaderów... nie powiesz chyba że nie ma to szans bycia próbką
    >> reprezentatywną ;)
    >
    > Ma większe szanse, ale... wiesz, to jednak trzeba skonstruować tak, żeby
    > odzwierciedlało demografię użytkowników. Nie możemy wiedzieć z góry np.
    > jaki odsetek użytkowników screenreaderów jest zapisany na listy, czy
    > obecność na takiej liście nie koreluje mocno z innymi zmienymi (np.
    > wiek), a przez to nie wpływa na odpowiedzi zależne od wieku, nie
    > faktu używania screenreadera itd. itp. Żeby mieć naprawdę _wiedzę_,
    > a nie mniej lub bardziej educated guesses, trzeba jednak skonstruować
    > próbkę reprezentatywną zgodną ze strukturą populacji użytkowników
    > screenreaderów. Czyli najpierw należałoby ją właśnie ogólnie zbadać.
    >
    > GS

    niby racja z tym że takie badania z reguły prawie nigdy nie mają
    doskonale reprezentatywnej próby. Prawie zawsze później dane trzeba
    wazyć zeby tą reprezentatywność osiagnąć. Z drugiej strony to racja ze
    wybieranie ankietowanych wyłącznie spośród uczestników jakiejś
    zamknietej grupy od początku skazuje takie badanie na porażkę.



    --
    Piotr Siudak

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: