  • Data: 2010-11-22 13:29:29
    Temat: Re: Predkosc narastania napiecia?
    Od: "Desoft" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >> Raczej bałbym się zakłóceń.
    >
    > Nie bardzo rozumiem.

    Zaprojektowałem kiedyś układzik: stroboskop.
    Idea była taka że poprzez diodę i rezystor 10R ładowałem kondensator.
    Wyzwolenie palnika następowało tylko wówczas kiedy napięcie sieci było
    ujemne.
    I dioda 3A czasami padała.

    Nie wiem jaki to zasilacz, ale co się stanie gdy triak (tyrystor) załączy
    się sam z siebie - dokładnie przez jakieś zakłócenie?

    > Tak zrobię.

    > Wszyscy dają np rezystor, co przy prądzie 20mA jest OK. Tutaj płynie
    > prawie
    > 1A.

    Telewizory biorą większy prąd, rezystory tam spotykane to 4,7R/5W

    > NTC też się grzeje, wstawię, jak nie zadziałają inne sposoby.

    Hmm Termistory rozruchowe mają 30-50 miliomów po nagrzaniu. W tym zakresie
    napięć to nawet tranzystory MOS przy nich wymiękają.

    --
    Desoft