  • 11. Data: 2013-09-06 12:32:32
    Temat: Re: Prawo jazdy zagranica, dokad wyjechac?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-06 12:02, Pawel Mojski pisze:

    > Zwykłe prawo jazdy USA *NIE JEST* honorowane w Polsce.
    > Potrzebne jest ichniejsze międzynarodowe prawo jazdy (nie pamiętam jak
    > to się u nich nazywa). I wtedy - w zależności od stanu - czasami
    > wymagają dodatkowego egzaminu by je wydać
    >
    > Pozdrawiam;
    > Paweł Mojski

    Ale na podstawie prawka USA wydają nasze i przechodzi bez bólu, znam
    gościa który po 7 latach w USA przyjechał do PL no i chciał uzyskać
    nasze prawko poszedł do odpowiedniego urzędu ale pani w okienku
    powiedziała że musi mieć tłumaczenie, zrobił tłumaczenie ale w
    tłumaczeniu zawarł wszystkie nasze kategorie (w oryginale miał tylko
    samochód osobowy i motocykl), tłumacz mu to klepnął i teraz może jeździć
    autobusami, ciężarówkami, motocyklami, ciągnikami...

    Lewis

  • 12. Data: 2013-09-06 12:32:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał
    >A wracając do tematu. U nas na śląsku jeszcze kilka lat temu były
    >organizowane wycieczki do Czeskiego Cieszyna. Wiem, że podobne
    >wycieczki były organizowane z Poznania. Nie wiem, czy takie wycieczki
    >nadal są

    Pare lat temu to takie wycieczki byly i do nas. Z Niemiec.

    >organizowane bo nie były do końca legalne. Nie pamiętam dokładnie ale
    >chyba był jakiś wymóg, że by zdawać czeskie prawko trzeba tam
    >mieszkać czy coś takiego i ludzie się fikcyjnie meldowali na kilka
    >tygodni. W każdym razie było to postępowanie z gatunku tych szarych
    >czyli formalnie nielegalnych ale niekaralnych.

    Ukarac to latwo. Za to formalnie trudno udowodnic, jak kto ma troche
    rozumu.
    Zameldowal sie, mieszkal, a ze w 12 w jednym pokoju ... tani pokoj to
    i miejsca bylo malo :-)

    J.

  • 13. Data: 2013-09-06 12:37:10
    Od: Pawel Mojski <p...@p...net>

    W dniu 2013-09-06 12:32, J.F pisze:
> [...]
    > rozumu.
    > Zameldowal sie, mieszkal, a ze w 12 w jednym pokoju ... tani pokoj to i

    Ja tam nie wiem, mądre ludzie tak mówią:
    http://polish.krakow.usconsulate.gov/service/informa
    cje-dla-podrnych-i-osb-zamieszkaych-w-polsce/prawo-j
    azdy-w-polsce.html

    Zresztą moja kuzynka prowadząc w Polsce samochód (ze zwykłym
    amerykańskim prawem jazdy - nie IDP) podczas kontroli Policji zapłaciła
    keszem 500PLN mandatu za jazdę bez uprawnień i dzwoniła po kierowcę bo
    chcieli jej samochód holować. W 2010 bodajże roku.

    Pozdrawiam;
    Paweł Mojski

  • 14. Data: 2013-09-06 12:39:11
    Od: Pawel Mojski <p...@p...net>

    W dniu 2013-09-06 12:37, Pawel Mojski pisze:

> [...]
    > keszem 500PLN mandatu za jazdę bez uprawnień i dzwoniła po kierowcę bo
    > chcieli jej samochód holować. W 2010 bodajże roku.

    Przepraszam, to była oczywiście odpowiedź na posta Lewisa.
    Nie udało już mi się go cofnąć - moja wina, kajam się.

    Pozdrawiam;
    Paweł Mojski

  • 15. Data: 2013-09-06 15:04:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-09-06 12:15, Ergie pisze:

    > Oczywiście nie da się ich nauczyć na pamięć, ale jak się przeczyta kodeks z
    komentarzem to sa banalnie proste.

    Co należy zrobić po potrąceniu dzikiego zwierzęcia?
    a) nie trzeba powiadamiać policji
    b) należy powiadomić straż leśną
    c) należy powiatowe słuzby weterynaryjne

    Prawidłowa odpowiedź... a)

    A co należy naprawdę? Powiadomić policję LUB inne służby.
    Czyli faktycznie, literalnie i zgodnie z logiką formalną, nie *trzeba* policji.
    Zajebiście.

    Aha: pytanie za 3 punkty, czyli o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu. Ja
    p...

  • 16. Data: 2013-09-06 15:15:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Albo: (film na którym pojazd jedzie pasem, który za chwilę zaniknie. Póki co
    obok linia ciągła, jednak widać już z przodu przerywaną. Film zatrzymuje się)

    Pytanie: Czy w tej sytuacji można zmienić pas?

    I zgaduj zgadula co mieli na myśli: czy "ta sytuacja" oznacza JUŻ (znaczy,
    gdy jeszcze ciągła), czy to co będzie za ~2 sekundy?

  • 17. Data: 2013-09-06 15:18:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > I zgaduj zgadula co mieli na myśli: czy "ta sytuacja" oznacza JUŻ (znaczy,
    > gdy jeszcze ciągła), czy to co będzie za ~2 sekundy?

    Jak migacz nie włączony, to nie można :P

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2013-09-06 15:48:24
    Od: p47 <k...@w...pl>

> [...]
    > keszem 500PLN mandatu za jazdę bez uprawnień i dzwoniła po kierowcę bo
    > chcieli jej samochód holować. W 2010 bodajże roku.

    Gdzie kuzynka miała stałe miejsce zamieszkania/obywatelstwo?

  • 19. Data: 2013-09-06 18:03:36
    Od: "Kacper" <k...@m...pl>

    Użytkownik "_Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czemu nie wiem).
    >
    > podobno bardzo szybko, bardzo tanio i więcej szczegółów nie

    Też słyszałem że w USA praktycznie nie da się nie zdać na prawko, ale ten
    kraj daleko, trzeba wizy i chyba już nie tak łatwo to zrobić na
    turystycznej.

  • 20. Data: 2013-09-06 18:05:43
    Od: "Kacper" <k...@m...pl>

> [...]
    > czy coś takiego i ludzie się fikcyjnie meldowali na kilka tygodni. W
    > każdym razie było to postępowanie z gatunku tych szarych czyli formalnie

    Czegoś takiego właśnie szukam, fikcyjny meldunek może być ale reszta ma
    być legalna,
    bez jakichś przekretów typu, że nigdy nie byłem w Czechach i nie
    prowadziłem Skody po Libercu, czyli coś jak te prawka wczasowiczów z
    Egiptu...
    Mógłbyś podać więcej info o tych wycieczkach? Jakieś namiary?