  • Data: 2009-12-11 12:24:57
    Temat: Re: Prawko - mam!
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz Kruk pisze:
    > Po części jest.

    Nie można być trochę w ciąży. Albo jest prawda albo nie jest.

    > A to nie.

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz ? Ja przytoczę coś na obronę mojej tezy:

    http://www.scigacz.pl/Uprawnienia,do,kierowania,Kier
    ujacy,6696.html

    Art. 88. (cytuję fragment)

    1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem
    silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

    2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:

    1. kategorii A - motocyklem;

    [...]

    Nie jest napisane, że uprawnienia nabywasz w momencie zdania egzaminu
    państwowego. Dokumentem potwierdzającym uprawnienie jest PJ.
    Nie odzywał bym się w temacie, ale w tym roku kumpel robił prawko na
    kat. A i przerabialiśmy ten temat.

    > To przyjrzyj się dokładnie temu swojemu PJ (o ile masz). Od frontu jest
    > data _wydania prawa jazdy_. Na odwrocie są daty _wydania uprawnień_ na
    > daną kategorię.
    > (a inna sprawa, że na pierwszym prawku obie te daty są te same).

    No akurat ja miałem już prawo jazdy A i B jak jeszcze nie było tych
    plastikowych, C dorobiłem później i to była pierwsza wymiana, a druga
    jak trzeba było wymienić na plastikowe. Ale jeśli ktoś dorabiał kat. A i
    ma PJ na którym data nabycia uprawnień na kat. A jest różna od daty
    wydania dokumentu (np. o jakiś tydzień albo dwa) to zwracam honor.

    Tymczasem obstaję przy swoim.
    Zdrówka
    --
    DrFugazi & Suzuki GSX 1300R Hayabusa