  • Data: 2017-11-08 02:28:24
    Temat: Re: Pralka Whirlpool AWO/D 5520/P (6 sense) nie wiruje
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-08 o 00:02, Marek pisze:
    > Witajcie,
    >
    >  Pralka Whirlpool AWO/D 5520/P (6 sense) nie wchodzi na obroty przy
    > wirowaniu ze wsadem
    >  (nawet równo rozłożonym), ale bez wsadu wirowanie działa (próbowałem
    > kilka razy).
    >  Tak samo w teście serwisowym nie wchodzi na obroty jeśli jest wsad, a
    > po zakończeniu
    >  testu nie pokazuje na wyświetlaczu żadnego kodu błędu.
    >  Co może być tego przyczyną?

    To chyba nie temat na tą grupę?

    Odpisuję bo też kiedyś walczyłem z czymś podobnym. Zacznij od
    sprawdzenia czy odpływ masz całkowicie drożny. Czasem zdarza się, że coś
    z bębna potrafi się przedostać i przytkać go. Nawet lekkie przytkanie =
    koniec wirowania.

    Po drugie - co bardziej prawdopodobne: wykrywane są drgania bębna
    prawidłowo. Sęk w tym, że nie tylko niewyważone pranie je powoduje. Np.
    zajechane łożysko bębna, strzępiący się pasek, szczotki silnika (o ile
    je ma) i pewnie jeszcze coś. Te wibracje mogą mieć zupełnie inny zakres
    częstotliwości a czujnik na nie zareaguje tak samo jak na faktyczne
    niewyważenie. Jeśli to łożysko, to wyobrazić mogę sobie scenariusz, że
    nawet delikatne obciążenie (np. koszula w bębnie) znacząco zwiększy
    drgania.

    Zawsze do testów użyj kilku ciuchów aby miały szansę ułożyć się poprawnie.

    Kodów błędu nie masz bo informatyk zadbał o dochody serwisantów :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek