eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrąd rzeki może napędzać łódź w górę strumienia.Re: Prąd rzeki może napędzać łódź w górę strumienia.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Prąd rzeki może napędzać łódź w górę strumienia.
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <5ca91f9e$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <1...@4...net>
    <5ca9df2d$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@4...net>
    <5ca9ff63$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cab3a89$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Mon, 8 Apr 2019 14:50:02 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5cab3a89$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 31
    Message-ID: <5cab437c$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.49.86.40
    X-Trace: 1554727804 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 500 95.49.86.40:52387
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2355
    X-Received-Body-CRC: 3073500003
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42492
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-04-08 o 14:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5ca9ff63$0$520$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2019-04-07 o 13:59, J.F. pisze:
    >>> Prom tak, mowimy o holowaniu łódki pod prad.
    >
    >> Były stosowane łańcuchy umieszczone wzdłuż rzeki:
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/Chain_boat
    >> Silnik był na łodzi i wciągał łańcuch z jednej strony i wypuszczał z
    >> drugiej.
    >
    > Ciekawe.
    >
    > Ale jakos nie pisza, zeby polaczono to z napedem wodnym.

    Bo pewnie prędkość była zbyt mała takiego zawalidrogi.
    Nie stosowano zapewne tego rozwiązania.

    >
    > Nikt nie wpadl, czy to razem jakos slabo dziala ?
    >

    Piszą, że dobrze to działało przy sinikach parowych słabej mocy,
    bo lepiej niż koło łopatkowe boczne, które wtedy było używane.
    Przy silnikach dużej mocy i dużych prędkościach był problem z szybkim
    podnoszeniem łańcucha.
    Statek z identycznym silnikiem i śruba był szybszy i bardziej niezależny.



    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: