-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Prąd rzeki może napędzać łódź w górę strumienia.
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <5ca91f9e$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<1...@4...net>
<5ca9df2d$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@4...net>
<5ca9ff63$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<5cab3a89$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
From: WM <c...@p...onet.pl>
Date: Mon, 8 Apr 2019 14:50:02 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5cab3a89$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 31
Message-ID: <5cab437c$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.49.86.40
X-Trace: 1554727804 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 500 95.49.86.40:52387
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2355
X-Received-Body-CRC: 3073500003
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42492
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-04-08 o 14:10, J.F. pisze:
> Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5ca9ff63$0$520$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 2019-04-07 o 13:59, J.F. pisze:
>>> Prom tak, mowimy o holowaniu łódki pod prad.
>
>> Były stosowane łańcuchy umieszczone wzdłuż rzeki:
>> https://en.wikipedia.org/wiki/Chain_boat
>> Silnik był na łodzi i wciągał łańcuch z jednej strony i wypuszczał z
>> drugiej.
>
> Ciekawe.
>
> Ale jakos nie pisza, zeby polaczono to z napedem wodnym.
Bo pewnie prędkość była zbyt mała takiego zawalidrogi.
Nie stosowano zapewne tego rozwiązania.
>
> Nikt nie wpadl, czy to razem jakos slabo dziala ?
>
Piszą, że dobrze to działało przy sinikach parowych słabej mocy,
bo lepiej niż koło łopatkowe boczne, które wtedy było używane.
Przy silnikach dużej mocy i dużych prędkościach był problem z szybkim
podnoszeniem łańcucha.
Statek z identycznym silnikiem i śruba był szybszy i bardziej niezależny.
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.19 14:55 Marcin Debowski
- 08.04.19 14:55 WM
- 08.04.19 20:38 WM
- 09.04.19 00:30 4...@g...com
- 10.04.19 16:48 J.F.
- 10.04.19 23:43 WM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=