-
1. Data: 2010-01-11 16:22:57
Temat: Pozycja w ostrych zakrętach
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
http://patrz.pl/filmy/zawody-policyjnych-motocykli
Na filmie widać, że kierowca w ostrych zakrętach stara się trzymać górną
część ciała jak najbliżej pionu. Wydawało mi się, że powinno być inaczej -
tułów w osi motocykla.
Kierowca to zawodowiec więc wie, co robi, ale czy to jedyna słuszna pozycja?
MN
-
2. Data: 2010-01-11 17:22:28
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Od: "Bialy" <w...@o...pl.wytnij>
Marcin N napisal:
| http://patrz.pl/filmy/zawody-policyjnych-motocykli
|
| Na filmie widać, że kierowca w ostrych zakrętach stara się trzymać
| górną część ciała jak najbliżej pionu. Wydawało mi się, że powinno
| być inaczej - tułów w osi motocykla.
|
| Kierowca to zawodowiec więc wie, co robi, ale czy to jedyna słuszna
| pozycja?
Przy małych prędkościach tak się robi, żeby zachować mniej więcej położenie
środka ciężkości. Jak przy takim zakręcie się pochylisz 'do środka', to
bankowo glebniesz ;)
--
Bialy | GG:1092403
-
3. Data: 2010-01-11 17:24:40
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Od: trud <t...@o...eu>
Dnia Mon, 11 Jan 2010 17:22:57 +0100, Marcin N napisał(a):
> http://patrz.pl/filmy/zawody-policyjnych-motocykli
>
> Na filmie widać, że kierowca w ostrych zakrętach stara się trzymać górną
> część ciała jak najbliżej pionu. Wydawało mi się, że powinno być inaczej -
> tułów w osi motocykla.
Masz trzy szkoły jazdy motocyklem. Niemiecka - jesteś sztywny jak kołek,
cały czas w linii z motocyklem, najbardziej popularny sposób jazda na co
dzień. Włoska - pochylasz się mocniej niż motocykl, właściwa dla szybkich
sportów. Angielska - flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.
--
pozdrawiam
trud
bj250
-
4. Data: 2010-01-11 23:20:05
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2010-01-11 18:24:40 +0100, trud <t...@o...eu> said:
> Masz trzy szkoły jazdy motocyklem. Niemiecka - jesteś sztywny jak kołek,
> cały czas w linii z motocyklem, najbardziej popularny sposób jazda na co
> dzień. Włoska - pochylasz się mocniej niż motocykl, właściwa dla szybkich
> sportów. Angielska - flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
> Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.
Dodajmy że swego czasu wszystkie 3 ścierały się ze sobą w czasie
wyścigów motocyklowych, więc to jak je przypisałeś do konkretnych
funkcji (uogólniając), jest wynikiem pewnej ewolucji.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
5. Data: 2010-01-12 06:43:47
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Od: "Sybi" <s...@g...pl>
Użytkownik "trud" napisał:
> sportów. Angielska - flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
> Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.
>
Ale dlaczego flegmatycznie?
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird
-
6. Data: 2010-01-12 11:12:35
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Od: zbigi <z...@w...pl>
Sybi pisze:
> Użytkownik "trud" napisał:
>> sportów. Angielska - flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
>> Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.
>>
> Ale dlaczego flegmatycznie?
Zeby bylo latwiej zapamietac:
Angielska - flegmatycznie
Niemiecka - sztywno
Włoska - z fantazja
;)
--
pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
-
7. Data: 2010-01-12 21:03:50
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Od: Shreek <p...@M...onet.pl>
de Fresz napisał(a):
> Dodajmy że swego czasu wszystkie 3 ścierały się ze sobą w czasie
> wyścigów motocyklowych, więc to jak je przypisałeś do konkretnych
> funkcji (uogólniając), jest wynikiem pewnej ewolucji.
Myślę też, że zależy to od kierowcy.
Nie jestem wielce doświadczony i jeżdzę nie wykorzystyjąc wszystkich
możliwości motocykla ale ze względu na swoje gabaryty - duży wzrost i
słuszna masa zauważyłem, że wygodniej mi się pokonuje zakręty metodą
angielską.
Z racji na wzrost i masę środek ciężkości przesuwa się sporo już przy
mniejszych zakrętach a ze względu na masę przy potrzebie szybkiej zmiany
kierunku jazdy łatwiej mi przerzucić motocykl między nogami niż motocykl
oraz to co na nim siedzi :-)
--
M.
-
8. Data: 2010-01-12 22:07:49
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2010-01-12 22:03:50 +0100, Shreek <p...@M...onet.pl> said:
> Z racji na wzrost i masę środek ciężkości przesuwa się sporo już przy
> mniejszych zakrętach a ze względu na masę przy potrzebie szybkiej
> zmiany kierunku jazdy łatwiej mi przerzucić motocykl między nogami niż
> motocykl oraz to co na nim siedzi :-)
Jak wróci pogoda poćwicz dociążanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk
zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
9. Data: 2010-01-12 22:50:19
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 12.01.2010 de Fresz <d...@N...pl> napisał/a:
> On 2010-01-12 22:03:50 +0100, Shreek <p...@M...onet.pl> said:
>
>> Z racji na wzrost i masę środek ciężkości przesuwa się sporo już przy
>> mniejszych zakrętach a ze względu na masę przy potrzebie szybkiej
>> zmiany kierunku jazdy łatwiej mi przerzucić motocykl między nogami niż
>> motocykl oraz to co na nim siedzi :-)
>
> Jak wróci pogoda poćwicz dociążanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk
> zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)
>
Ale ón dobrze gada, b.ciasne, zakręty, zwłaszcza naprzemienne, tak
właśnie najlepiej jechać, dokładnie jak na filmie. Tyle że to jazda
dobra na korek jest.
Jak wyjedzie z małego parkingu/korka, pojedzie szybciej to zależnie od
posiadanego sprzęta pewnie mu się zmieni. Byle tylko ten podnóżek
zewnętrzny raczej naciskał, czy jakoś tak.
--
kakmaratgmaildotcom
-
10. Data: 2010-01-13 10:56:34
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2010-01-12 23:50:19 +0100, kakmar <k...@g...com> said:
>> Jak wróci pogoda poćwicz dociążanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk
>> zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)
>>
> Ale ón dobrze gada, b.ciasne, zakręty, zwłaszcza naprzemienne, tak
> właśnie najlepiej jechać, dokładnie jak na filmie. Tyle że to jazda
> dobra na korek jest.
Często Ci się zdarza jeździć po tak krętej trasie z prędkościami
poniżej działania przeciwskrętu i taką gwałtownością zmiany kierunku
jazdy? Bo mi fcale. A odwołanie do sposobów angielskich itp. dotyczyło
również znacznie szybszej jazdy - tak się kiedyś ścigano.
--
Pozdrawiam
de Fresz