  • 121. Data: 2004-01-25 13:46:28
    Temat: Re: Poznań Internet Exchange ??
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    [...]

    > skandywanawia
    > poszukaj cen - gdzie kiedys za 50 Eurosow mignal mi ADSL 8M/768k

    Wlasnie przejrzalem sobie www.telia.se i tak:

    250kb/64kb 299kr = 150PLN
    500kb/400kb 375kr = 185PLN
    2Mb/400kb 449kr = 220PLN

    Daja tez lacza 10Mb, ale w bardzo bliskiej odleglosci od centrali
    i tylko w kilku duzych miastach (tyle zrozumialem po szwedzku ;-)

    Ceny rzeczywiscie sa troche nizsze, ale nie zapominajmy, ze
    Szwecja jest krajem najbardziej nasyconym internetem w calej
    Europie.

    Michal

  • 122. Data: 2004-01-25 13:51:19
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <bv0hbl$1qqd$1@news2.ipartners.pl> Michal Gawrylczyk napisał(a):

    > 250kb/64kb 299kr = 150PLN
    > 500kb/400kb 375kr = 185PLN
    > 2Mb/400kb 449kr = 220PLN

    OK, a rozmawiales z kim kto ma takie lacze ? Bo jak tak i osiagi sa
    bardzo dalekie od tych 2Mb/400kb, nawet w samym szkielecie telii.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 123. Data: 2004-01-25 14:00:50
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:
    > W artykule <bv0hbl$1qqd$1@news2.ipartners.pl> Michal Gawrylczyk

    > OK, a rozmawiales z kim kto ma takie lacze ? Bo jak tak i osiagi sa
    > bardzo dalekie od tych 2Mb/400kb, nawet w samym szkielecie telii.

    Nie rozmawialem z nikim, i nie wiem jak dzialaja te lacze. Przytoczylem
    ceny, zebysmy rozmawiali o konkretach a nie wrozyli z fusow. Ceny jak
    widac jakies super niskie nie sa - i o to mi chodzilo, zeby porownac
    oferte TPSA i Telii (bo obie firmy to operatorzy "narodowi").

    A jezeli do tego osiagi sa kiepskie to tym bardziej potwierdza sie moje
    stwierdzenie, ze nie ma nic za (pol)darmo ;-)

    Michal

  • 124. Data: 2004-01-25 14:01:28
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 25 Jan 2004, Tomasz Paszkowski wrote:

    > ale to jest tylko przepustowosc petli abonnenckiej. Kieruj?c sie tym
    > w polsce jestjescze taniej po jest masa sieci osiedlowych z dostepem
    > 10/100Mb/s !

    nie tylko osiedlowych, na ten przyklad: E-wro

    Wojtek

  • 125. Data: 2004-01-25 14:03:33
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Tomasz Paszkowski" <a...@e...net> napisał w wiadomości
    > W artykule <bv0hbl$1qqd$1@news2.ipartners.pl> Michal Gawrylczyk

    > OK, a rozmawiales z kim kto ma takie lacze ? Bo jak tak i osiagi sa
    > bardzo dalekie od tych 2Mb/400kb, nawet w samym szkielecie telii.

    czyzby szkieletm im sie zatykal ?
    :D

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 126. Data: 2004-01-25 14:05:02
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 25 Jan 2004, Mateusz Swatek wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Paszkowski" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    > czyzby szkieletm im sie zatykal ?

    bzdura.....
    spokojnie mozna wyciagnac w sposob ciagly wiele wiele wiecej.

    Wojtek

  • 127. Data: 2004-01-25 14:33:57
    Od: Andrzej Nowak <e...@d...art.pl>

    On Sun, 25 Jan 2004 14:17:00 +0100, Michal Gawrylczyk wrote:

    > Czy uwazasz, ze z racji nizszych zarobkow w Polsce internet powinien byc
    > tanszy? Bo mi sie wydaje, ze np. urzadzenia kosztuja u nas tyle co w
    > Niemczech (czesto nawet wiecej).

    Nie uwazam tak, uwazam ze jest u nas duzo drozej i nic ponadto. Poza
    tym dyskusja bodajze toczyla sie o laczach operatorskich, wiec moj
    komentarz nie byl do konca na miejscu. Nie pracuje w sieciach i nie wiem
    jakie sa koszty utrzymania lacza lub polityka ekspansji, zwrocilem tylko
    uwage, ze za granica jest taniej jesli chodzi o end-usera.

    > Podobnie ma sie sprawa z infrastruktura (np.
    > sieci swiatlowodowe nie sa u nas rozbudowane az tak jak na zachodzie, a
    > w zwiazku z tym sa drozsze).

    Dlatego tez napisalem stosowne przypuszczenie.

    > A pomimo tego dla uzytkownika koncowego podales cene 30 euro czyli okolo
    > 140 PLN za 768kb. Neostrada o minimalnie gorszych parametrach kosztuje

    Minimalnie? O polowe wieksza przepustowosc maksymalna to jest minimalna
    roznica? Poza tym o parametrach neostrady lepiej nie zaczynajmy sie
    wypowiadac, bo sie kolejny flejmuor zrobi ;-)

    > jezeli sie nie myle chyba tez cos kolo. W tym watku pojawiala sie wiele
    > razy teza, ze internet u nas jest strasznie drogi w porownaniu z lepiej
    > rozwinietymi krajami. Ale jezeli siegnac do dokladnych cennikow okazuje
    > sie ze nie jest to prawda, tylko ploteczki przekazywane od kolegi do
    > kolegi, ktory ma znajomego, ktory rzekomo zna kogos kto ma tani
    > internet. Ba, ma w domu 100Mb za 50$ ;-)

    Akurat tak sie sklada, ze przegladalem biezace oferty a nie
    najswiezsze "ploteczki kolegow". I podtrzymuje to, co napisalem.

    Swoja droga w 100Mb za 50$ to ja uwierze, pod warunkiem, ze jest 100Mb do
    modemu w skrzynce za domem ;-)

    pzdr,

    +e

  • 128. Data: 2004-01-25 14:40:25
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    [...]

    > Minimalnie? O polowe wieksza przepustowosc maksymalna to jest
    > minimalna roznica? Poza tym o parametrach neostrady lepiej nie
    > zaczynajmy sie wypowiadac, bo sie kolejny flejmuor zrobi ;-)

    Eee, 512 a 768 to jakas powalajaca roznica nie jest. W praktyce przy
    normalnej pracy/zabawie nie poczulbys roznicy.

    Michal

  • 129. Data: 2004-01-25 14:50:08
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Sun, 25 Jan 2004 13:41:55 +0000 (UTC), Tomasz Paszkowski <a...@e...net> wrote:

    > ale to jest tylko przepustowosc petli abonnenckiej. Kierując sie tym
    > w polsce jestjescze taniej po jest masa sieci osiedlowych z dostepem
    > 10/100Mb/s !

    A co niektórzy jak się "sprężą" mają 10/100/1000 MBit :)
    I taka cena jest nie do pobica za 50 zł Gigabit :)

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 130. Data: 2004-01-25 18:08:04
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <P...@i...pl> f...@i...pl
    napisał(a):

    > bzdura.....
    > spokojnie mozna wyciagnac w sposob ciagly wiele wiele wiecej.

    nie bsdura, mam znajomego ktory siedzi w szwecji i ma takie lacze ...

    --
    Tomasz Paszkowski