  • 111. Data: 2004-01-24 21:59:59
    Temat: Re: Poznań Internet Exchange ??
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > Myślisz , że to dużo ??
    > Ja uważam , że to bardzo dobra cena - nawet w stosunku do POLPAKA.
    >
    > Poza tym - czemu nie skomentujesz ?
    > To w końcu twój temat , i twoja dyskusja.

    Uważam, że to jest dużo biorąc pod uwagę ceny internetu w krajach bardziej
    rozwiniętych. Ale tak to już chyba jest i wg niektórych nawet powinno być,
    że z polaczka trzeba wyciągnąć ostatni grosz. Tak samo jak elektronika jest
    40% tańsza 150 km na zachód stąd ...

    Powiedzcie mi szczerze - od czego ceny łącz w Polsce są uzałeżnione ??

    ps. Od nowych bum prezesów i wakacji na hawajach ??

  • 112. Data: 2004-01-24 22:09:26
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    [...]

> [...]
    > nawet powinno być, że z polaczka trzeba wyciągnąć ostatni grosz. Tak
    > samo jak elektronika jest 40% tańsza 150 km na zachód stąd ...

    Ostatnio przytaczalem przyklady bodajze z Niemiec. Internet nie jest
    tam wcale tak znowu duzo tanszy niz u nas.

    Michal

  • 113. Data: 2004-01-24 22:09:58
    Temat: Re: Pozna? Internet Exchange ??
    Od: m...@n...pl

    mathom <m...@p...pl> wrote:
    > Powiedzcie mi szczerze - od czego ceny ??cz w Polsce s? uza?e?nione ??
    Od wolnego rynku. Bierzesz koszty, dorzucasz do tego tyle zeby dalo sie
    to sprzedawac (punkt mniej wiecej na skrzyzowaniu krzywych podazy i
    popytu) i to w wielkim uproszczeniu tyle.

    > ps. Od nowych bum prezes?w i wakacji na hawajach ??
    Tez. W koncu dla kogos je produkuja i czasu komunizmu mamy cale
    szczescie za soba.

    pz

    --
    http://www.netsync.pl/~mazek/ : nic-hdl: MM3380-RIPE
    GnuPG 6687 E661 98B0 AEE6 DA8B 7F48 AEE4 776F 5688 DC89

  • 114. Data: 2004-01-24 22:52:48
    Od: Andrzej Nowak <e...@d...art.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004 23:09:26 +0100, Michal Gawrylczyk wrote:

    > Ostatnio przytaczalem przyklady bodajze z Niemiec. Internet nie jest tam
    > wcale tak znowu duzo tanszy niz u nas.

    Jesli chodzi o koncowego uzytkownika: za ~30 euro mozna miec 768kbit do
    domu. Zwazywszy na niemieckie zarobki, to jest duzo taniej. Z pewnoscia
    sytuacja taka jest spowodowana lepsza infrastruktura sieci w Niemczech
    etc, ale tu dyskusja ograniczyla sie do ceny.

    +e

  • 115. Data: 2004-01-24 22:56:53
    Temat: Re: Poznan~ Internet Exchange ??
    Od: f...@i...pl

    On 24 Jan 2004, Jacek Zapala wrote:

    > A co sie dzialo na spotkaniu, mozesz napisac?

    Nie wiem, mnie nie bylo, byl Bartosz.

    Wojtek

  • 116. Data: 2004-01-24 22:58:47
    Od: "Tom(asz)" <t...@g...pl>

    Dnia 2004-01-24 23:52, Andrzej Nowak napisał:

> [...]
    > sytuacja taka jest spowodowana lepsza infrastruktura sieci w Niemczech
    > etc, ale tu dyskusja ograniczyla sie do ceny.

    Ale my nie piszemy o końcowych użytkownikach, tylko o stykach operatorskich.

    tom(asz)

  • 117. Data: 2004-01-25 13:17:00
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Andrzej Nowak wrote:

> [...]
    > pewnoscia sytuacja taka jest spowodowana lepsza infrastruktura sieci
    > w Niemczech etc, ale tu dyskusja ograniczyla sie do ceny.

    Czy uwazasz, ze z racji nizszych zarobkow w Polsce internet powinien byc
    tanszy? Bo mi sie wydaje, ze np. urzadzenia kosztuja u nas tyle co w
    Niemczech
    (czesto nawet wiecej). Podobnie ma sie sprawa z infrastruktura (np. sieci
    swiatlowodowe nie sa u nas rozbudowane az tak jak na zachodzie, a w zwiazku
    z tym sa drozsze).
    A pomimo tego dla uzytkownika koncowego podales cene 30 euro czyli okolo
    140 PLN za 768kb. Neostrada o minimalnie gorszych parametrach kosztuje
    jezeli sie nie myle chyba tez cos kolo.
    W tym watku pojawiala sie wiele razy teza, ze internet u nas jest strasznie
    drogi w porownaniu z lepiej rozwinietymi krajami. Ale jezeli siegnac do
    dokladnych cennikow okazuje sie ze nie jest to prawda, tylko ploteczki
    przekazywane od kolegi do kolegi, ktory ma znajomego, ktory rzekomo
    zna kogos kto ma tani internet. Ba, ma w domu 100Mb za 50$ ;-)

    Michal

  • 119. Data: 2004-01-25 13:33:19
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bv0fkd$1ps3$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > przekazywane od kolegi do kolegi, ktory ma znajomego, ktory rzekomo
    > zna kogos kto ma tani internet. Ba, ma w domu 100Mb za 50$ ;-)

    skandywanawia
    poszukaj cen - gdzie kiedys za 50 Eurosow mignal mi ADSL 8M/768k

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 118. Data: 2004-01-25 13:33:19
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

  • 120. Data: 2004-01-25 13:41:55
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <bv0gir$s52$1@inews.gazeta.pl> Mateusz Swatek napisał(a):

    > skandywanawia
    > poszukaj cen - gdzie kiedys za 50 Eurosow mignal mi ADSL 8M/768k

    ale to jest tylko przepustowosc petli abonnenckiej. Kieruj?c sie tym
    w polsce jestjescze taniej po jest masa sieci osiedlowych z dostepem
    10/100Mb/s !

    --
    Tomasz Paszkowski