eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPowerbank vs akumulator motocyklowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 172

  • 71. Data: 2022-12-01 10:46:03
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.11.2022 o 14:27, alojzy nieborak pisze:
    > LordBluzg(R)?? napisał(a):
    >> W dniu 29.11.2022 o 18:45, alojzy nieborak pisze:
    >>> Kwasowo-ołowiowe podejrzewam jak o nie dobrze dbać, mogą służyć dziesiątki lat
    >>> w niektórych zastosowaniach.
    >> Zapisz się do prokuratury z tymi podejrzeniami :]
    >>
    >> Dawno takiej bredni nie czytałem :)
    >
    >
    >
    > W pojazdach wojskowych za PRyLu nie wymieniano akumulatorów
    > co 2-3 lata. Pewnie żebrzesz o link, ale linka nie dostaniesz.
    > Poproś Rączkoskiego P. może Ci znajdzie.

    Pokaż mi te "dziesiątki" lat. Podpowiem tylko że były takie zabiegi w
    centralach telefonicznych ale tam się obsługiwało takie baterie inaczej.

    O suchych nie piszemy, bo nie da się ich używać bez elektrolitu.

    Znów masz wiedzę z Internetów i zero własnej, nie pisząc już o
    doświadczeniu :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 72. Data: 2022-12-01 10:49:29
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.12.2022 o 10:26, J.F pisze:
    > On Thu, 1 Dec 2022 10:01:42 +0100, LordBluzg(R)???????????? wrote:
    >> W dniu 30.11.2022 o 18:01, J.F pisze:
    >>>> Moje doświadczenia przeczą temu.
    >>>> Tak, jak pisałem obok - Dell nominalnie ma 19.5, natomiast już przy 18
    >>>> zgłasza niemożność ładowania akumulatora.
    >>>
    >>> No to trzeba dac ogniw na 21V :-)
    >>>
    >>> Przy czym ja wiem, ze jak sie do Della podepnie zbyt slaby zasilacz
    >>> ale tez Della, to wyswietla, ze mocy mu brakuje i ze moze ograniczyc
    >>> wydajnosc laptopa ..
    >>>
    >> Łomatko. Przecież w zasilaczu Della siedzi EPROM, który o tym "mówi"
    >> laptopowi (po to jest to 3 złącze we wtyku) a nie, że jest to spadek
    >> napięcia :> Se kuknij w schemat. Problem znany od czasów Jezusa :>
    >
    > A czy ja mowie, ze nie?
    >
    > No ale tez widac laptop sie potem stara nie przeciazyc zasilacza.
    > Czy polega to na tym, ze nie laduje baterii?
    > Byc moze, skoro uzytkownik obciaza system, to mozna zaoszczedzic na
    > ładowaniu.
    >
    Brednia. Dell, jeśli nie odczyta poprawnie epromu w zasilaczu,
    zwyczajnie nie włącza ładowania i pracuje na połowie gwizdka :]

    Taki sam myk dostaniesz, jak zastosujesz 100x wydajniejszy zasilacz ale
    w pamięci EPROM będzie wpis, że ma 50% wymaganej mocy. To samo dzieje
    się, kiedy Eprom padnie lub podłączysz zasilacz bez eproma (2 wtykowy
    zamiast 3).

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 73. Data: 2022-12-01 11:29:47
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Dec 2022 10:49:29 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 01.12.2022 o 10:26, J.F pisze:
    >> On Thu, 1 Dec 2022 10:01:42 +0100, LordBluzgŽ������������
    wrote:
    >>> W dniu 30.11.2022 o 18:01, J.F pisze:
    >>>>> Moje doświadczenia przeczą temu.
    >>>>> Tak, jak pisałem obok - Dell nominalnie ma 19.5, natomiast już przy 18
    >>>>> zgłasza niemożność ładowania akumulatora.
    >>>>
    >>>> No to trzeba dac ogniw na 21V :-)
    >>>>
    >>>> Przy czym ja wiem, ze jak sie do Della podepnie zbyt slaby zasilacz
    >>>> ale tez Della, to wyswietla, ze mocy mu brakuje i ze moze ograniczyc
    >>>> wydajnosc laptopa ..
    >>>>
    >>> Łomatko. Przecieş w zasilaczu Della siedzi EPROM, który o tym "mówi"
    >>> laptopowi (po to jest to 3 złącze we wtyku) a nie, że jest to spadek
    >>> napięcia :> Se kuknij w schemat. Problem znany od czasów Jezusa :>
    >>
    >> A czy ja mowie, ze nie?
    >>
    >> No ale tez widac laptop sie potem stara nie przeciazyc zasilacza.
    >> Czy polega to na tym, ze nie laduje baterii?
    >> Byc moze, skoro uzytkownik obciaza system, to mozna zaoszczedzic na
    >> ładowaniu.
    >>
    > Brednia. Dell, jeśli nie odczyta poprawnie epromu w zasilaczu,
    > zwyczajnie nie włącza ładowania i pracuje na połowie gwizdka :]
    >
    > Taki sam myk dostaniesz, jak zastosujesz 100x wydajniejszy zasilacz ale
    > w pamięci EPROM będzie wpis, że ma 50% wymaganej mocy.

    Ale wtedy ładuje baterie.
    Wyswietla ostrzezenie, ze moc za mala i ze ograniczy wydajnosc,
    ale baterie laduje.


    J.


  • 74. Data: 2022-12-01 11:35:50
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Dec 2022 10:46:03 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 30.11.2022 o 14:27, alojzy nieborak pisze:
    >> LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):
    >>> W dniu 29.11.2022 o 18:45, alojzy nieborak pisze:
    >>>> Kwasowo-ołowiowe podejrzewam jak o nie dobrze dbać, mogą służyć
    dziesiątki lat
    >>>> w niektĂłrych zastosowaniach.
    >>> Zapisz się do prokuratury z tymi podejrzeniami :]
    >>> Dawno takiej bredni nie czytałem :)
    >>
    >> W pojazdach wojskowych za PRyLu nie wymieniano akumulatorĂłw
    >> co 2-3 lata. Pewnie Ĺźebrzesz o link, ale linka nie dostaniesz.
    >> Poproś Rączkoskiego P. może Ci znajdzie.
    >
    > Pokaż mi te "dziesiątki" lat. Podpowiem tylko że były takie zabiegi w
    > centralach telefonicznych ale tam się obsługiwało takie baterie inaczej.

    No wlasnie - prawie nie pracują, i trzymane w warunkach wzorcowych.

    > O suchych nie piszemy, bo nie da się ich używać bez elektrolitu.

    Ale do zakonserwowanych zapasow wojskowych pasują.

    Bo inaczej to co - zrobic stojak z akumulatorami jak w centrali?

    > Znów masz wiedzę z Internetów i zero własnej, nie pisząc już o
    > doświadczeniu :]

    Tym niemniej wojskowy problem jest - pojazdow duzo, a akumulatorow
    w PRL mało :-)

    No i te ubooty .. tam tez co 3 lata wymieniali?

    J.


  • 75. Data: 2022-12-01 11:48:29
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.12.2022 o 11:29, J.F pisze:
    > On Thu, 1 Dec 2022 10:49:29 +0100, LordBluzg(R)???????????? wrote:
    >> W dniu 01.12.2022 o 10:26, J.F pisze:
    >>> On Thu, 1 Dec 2022 10:01:42 +0100, LordBluzg(R)???????????? wrote:
    >>>> W dniu 30.11.2022 o 18:01, J.F pisze:
    >>>>>> Moje doświadczenia przeczą temu.
    >>>>>> Tak, jak pisałem obok - Dell nominalnie ma 19.5, natomiast już przy 18
    >>>>>> zgłasza niemożność ładowania akumulatora.
    >>>>>
    >>>>> No to trzeba dac ogniw na 21V :-)
    >>>>>
    >>>>> Przy czym ja wiem, ze jak sie do Della podepnie zbyt slaby zasilacz
    >>>>> ale tez Della, to wyswietla, ze mocy mu brakuje i ze moze ograniczyc
    >>>>> wydajnosc laptopa ..
    >>>>>
    >>>> Łomatko. Przecież w zasilaczu Della siedzi EPROM, który o tym "mówi"
    >>>> laptopowi (po to jest to 3 złącze we wtyku) a nie, że jest to spadek
    >>>> napięcia :> Se kuknij w schemat. Problem znany od czasów Jezusa :>
    >>>
    >>> A czy ja mowie, ze nie?
    >>>
    >>> No ale tez widac laptop sie potem stara nie przeciazyc zasilacza.
    >>> Czy polega to na tym, ze nie laduje baterii?
    >>> Byc moze, skoro uzytkownik obciaza system, to mozna zaoszczedzic na
    >>> ładowaniu.
    >>>
    >> Brednia. Dell, jeśli nie odczyta poprawnie epromu w zasilaczu,
    >> zwyczajnie nie włącza ładowania i pracuje na połowie gwizdka :]
    >>
    >> Taki sam myk dostaniesz, jak zastosujesz 100x wydajniejszy zasilacz ale
    >> w pamięci EPROM będzie wpis, że ma 50% wymaganej mocy.
    >
    > Ale wtedy ładuje baterie.
    > Wyswietla ostrzezenie, ze moc za mala i ze ograniczy wydajnosc,
    > ale baterie laduje.
    >
    Zależy od modelu. Miałem takiego Della co nie ładował baterii przy
    zasilaczu 80W a wymaganym 130W.

    Nawet jest info w/z BIOS. Można to oszukać, podłączając oryginał i jak
    komp odpali to podmienić :] Też nie zawsze działa.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 76. Data: 2022-12-01 11:55:56
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.12.2022 o 11:35, J.F pisze:
    > On Thu, 1 Dec 2022 10:46:03 +0100, LordBluzg(R)???????????? wrote:
    >> W dniu 30.11.2022 o 14:27, alojzy nieborak pisze:
    >>> LordBluzg(R)???????????? napisał(a):
    >>>> W dniu 29.11.2022 o 18:45, alojzy nieborak pisze:
    >>>>> Kwasowo-ołowiowe podejrzewam jak o nie dobrze dbać, mogą służyć dziesiątki lat
    >>>>> w niektórych zastosowaniach.
    >>>> Zapisz się do prokuratury z tymi podejrzeniami :]
    >>>> Dawno takiej bredni nie czytałem :)
    >>>
    >>> W pojazdach wojskowych za PRyLu nie wymieniano akumulatorów
    >>> co 2-3 lata. Pewnie żebrzesz o link, ale linka nie dostaniesz.
    >>> Poproś Rączkoskiego P. może Ci znajdzie.
    >>
    >> Pokaż mi te "dziesiątki" lat. Podpowiem tylko że były takie zabiegi w
    >> centralach telefonicznych ale tam się obsługiwało takie baterie inaczej.
    >
    > No wlasnie - prawie nie pracują, i trzymane w warunkach wzorcowych.

    Pracują w buforze, ciągle ładowane (mowa o starych centralach).

    Tu masz obrazek.
    https://labiryntarium.pl/images/stories/poczta_histo
    ryczna/ph_wrzut_05/centrala_siemens_zarow%20(37).jpg
    >
    >> O suchych nie piszemy, bo nie da się ich używać bez elektrolitu.
    >
    > Ale do zakonserwowanych zapasow wojskowych pasują.

    To tak samo jak produkować na bieżąco.
    >
    > Bo inaczej to co - zrobic stojak z akumulatorami jak w centrali?

    Teraz tak jest (BTS) ale tam są już żelówki o długości życia 10l.
    >
    >> Znów masz wiedzę z Internetów i zero własnej, nie pisząc już o
    >> doświadczeniu :]
    >
    > Tym niemniej wojskowy problem jest - pojazdow duzo, a akumulatorow
    > w PRL mało :-)

    Akumulator tak na poważnie, to służy do rozruchu i pracuje 1 min na
    dzień. Resztę robi alternator. Lepszego zatem nie potrzeba i się nie
    stosuje. Tutaj nawet nie ma mowy o cyklach.
    >
    > No i te ubooty .. tam tez co 3 lata wymieniali?
    >
    Tam też były inne i inna obsługa w sensie budowy i części zapasowych.
    Jak padła jedna cela to się wymieniało jedną celę i popsutą się naprawiało.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 77. Data: 2022-12-01 12:12:05
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Dec 2022 11:55:56 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 01.12.2022 o 11:35, J.F pisze:
    >> On Thu, 1 Dec 2022 10:46:03 +0100, LordBluzgŽ������������
    wrote:
    >>> W dniu 30.11.2022 o 14:27, alojzy nieborak pisze:
    >>>> LordBluzg®������������ napisał(a):
    >>>>> W dniu 29.11.2022 o 18:45, alojzy nieborak pisze:
    >>>>>> Kwasowo-ołowiowe podejrzewam jak o nie dobrze dbać, mogą służyć
    dziesiątki lat
    >>>>>> w niektĂłrych zastosowaniach.
    >>>>> Zapisz się do prokuratury z tymi podejrzeniami :]
    >>>>> Dawno takiej bredni nie czytałem :)
    >>>>
    >>>> W pojazdach wojskowych za PRyLu nie wymieniano akumulatorĂłw
    >>>> co 2-3 lata. Pewnie Ĺźebrzesz o link, ale linka nie dostaniesz.
    >>>> Poproś Rączkoskiego P. może Ci znajdzie.
    >>>
    >>> Pokaż mi te "dziesiątki" lat. Podpowiem tylko że były takie zabiegi w
    >>> centralach telefonicznych ale tam się obsługiwało takie baterie inaczej.
    >>
    >> No wlasnie - prawie nie pracują, i trzymane w warunkach wzorcowych.
    >
    > Pracują w buforze, ciągle ładowane (mowa o starych centralach).

    To tak jakby nie pracowały :-)

    > Tu masz obrazek.
    > https://labiryntarium.pl/images/stories/poczta_histo
    ryczna/ph_wrzut_05/centrala_siemens_zarow%20(37).jpg
    >>
    >>> O suchych nie piszemy, bo nie da się ich używać bez elektrolitu.
    >>
    >> Ale do zakonserwowanych zapasow wojskowych pasują.
    >
    > To tak samo jak produkować na bieżąco.

    Owszem, ale to musisz miec te same typy.
    Stare Stary przestaly chyba jezdzic po drogach,
    nowe moga miec nieco inne parametry.

    A co wsadzali do czołgów?

    A jak przeciwnik zacznie wojne od zbombardowania fabryki akumulatorow?
    Cos z biezącej produkcji mozna pozbierac po hurtowniach,
    czy nawet miec strategiczny zapas w wojsku, rotowany co miesiąc.
    Ale musi to byc chodliwy typ.

    >> Bo inaczej to co - zrobic stojak z akumulatorami jak w centrali?
    > Teraz tak jest (BTS) ale tam są już żelówki o długości życia 10l.

    Chyba jednak wymagają regularnego ładowania ...

    >>> Znów masz wiedzę z Internetów i zero własnej, nie pisząc już o
    >>> doświadczeniu :]
    >>
    >> Tym niemniej wojskowy problem jest - pojazdow duzo, a akumulatorow
    >> w PRL mało :-)
    >
    > Akumulator tak na poważnie, to służy do rozruchu i pracuje 1 min na
    > dzień. Resztę robi alternator. Lepszego zatem nie potrzeba i się nie
    > stosuje. Tutaj nawet nie ma mowy o cyklach.

    Owszem, co nie zmienia faktu, ze zywotnosc tego akumulatora jakas
    jest, a bez niego wojskowy pojazd nie ruszy.

    Ale zeby zywotnosc byla długa, to trzeba regularnie ladowac.

    >> No i te ubooty .. tam tez co 3 lata wymieniali?
    >>
    > Tam też były inne i inna obsługa w sensie budowy i części zapasowych.
    > Jak padła jedna cela to się wymieniało jedną celę i popsutą się naprawiało.

    No ale sugerujesz, ze 3 lata plywania i stare aku na złom ?

    J.






  • 78. Data: 2022-12-01 12:37:10
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    >>> sprobuj. Mam wrazenie, ze na 5V nie ruszy. Tzn wylaczony nie bedzie
    >>> ladowal baterii, wlaczony nie bedzie jej podladowywal, bo zeby
    >>> pracowal na 5V ... nawet glupie 20W to 4A, a podejrzewam, ze lubi
    >>> wiecej.
    >>
    >> Nie mam jak spróbować.
    >
    > podlacz do laptopa zasilacz USB od od komorki

    Problem w tym, ze tego też nie mam jak spróbować. Nie mam ładowarki
    do (ani od) komórki. W ogóle telefon ładuję tylko w samochodzie, też
    w tzw. "szybkim trybie". Telefon pokazuje mi,że jest szybko, ale nie
    "ekstra szyko", jak w przypadku użycia prądu ze ściany. Zgaduję, że
    tu dostaję napięcie akumulatora (ok. 14 V), a nie maksymalne 20 V.
    Może laptop by pokazał to napięcie, ale jakoś nie chce mi sie z nim
    zjeżdżać na dół do garażu.

    > Nie podejrzewam, aby bral mniej niz 15W w czasie pracy ... to tak
    > nawet nieprzecietny zasilacz USB 5V przeciazy ...

    Fabryczna ładowarka do mojego *telefonu* ma 33 W. To tak zwany zwykły
    telefon i zwykła (choć szybka) ładowarka. Są już takie około 100 W.

    > I stacja szybko nie wynegocjuje i nie podniesie napiecia? Dziwne.

    Dzisiaj wciąż jest 5 V. jak zacznę robić coś energochłonnego, to pewnie
    się podniesie.

    >>> Co do USB-C to juz nie jestem taki pewien ...
    >> Ja tu niczego nie jestem pewien, bo nigdy się tym nie zajmowałem.
    >> Ale mnie to wygląda na rzecz dobrze zaprojektowaną.
    >
    > No i dlatego nie wiem czy sobie poradzi np z 22V,
    > albo czy mozna mu podlaczyc na chama 20V bez wstepnych negocjacji.

    Ja bym nie podłączał wprost. Ale szybka ładowarka samochodowa to już
    nie jest rocket science, kosztuje kilka czy kilkanaście złotych.
    Ukryte w niej scalactwo radzi sobie całkiem dobrze.

    >> Zdaje się, że przez ten kabelek może iść moc do 100 W (przy 20
    >> woltach). Znaczy przy tym samym prądzie 5 A i napięciu 5 V będzie
    >> 25 W. Całkiem znośnie.
    >
    > Niby tak, ale po co taki duzy prąd - lepiej podniesc napiecie.
    >
    > No i zasilacz musi byc taki, ze napiecie podniesie ..

    W samochodowym nie jest to aż tak konieczne. Potencjalnie mamy 60 W
    (12 V, 5 A).

    >> O, napięcie baterii wzrosło do 12,253, czyli chyba ładuje. A na USBC
    >> wciąż 5 V.
    >
    > pradu gdzies tam nie masz? Moze i faktycznie 5A plynie ..

    Laptop połączony jest z resztą świata tylko tym jednym kabelkiem USBC
    (czy tam thunderbolt).

    --
    Jarek


  • 79. Data: 2022-12-01 12:40:11
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 01 Dec 2022 00:11:07 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > On 2022-11-30, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> No i teraz:
    >> -te w magazynie ... nie wiem - akumulator nowy, sucholadowany,
    >> obok beczka elektrolitu? Nalewamy i po 24h pojazd gotowy do jazdy?
    >
    > Dlaczego po 24h? Chodzi Ci o to, jeśli np. jakiś żelowy? A jak suchy to
    > musi być żelowy?

    Suchoładowane akumulatory samochodowe były swego czasu sprzedawane w
    sklepach, były bez elektrolitu. Mogły tak stać latami.
    Kupowało się taki akumulator, zalewało elektrolitem, czekało na nasączenie
    elektrod i można było rozpocząć ładowanie. Czasami pomagało kilka lekkich
    kopniaków albo innych delikatnych wstrząsów, jeśli ktoś zbyt szybko zalewał
    płyty i w woreczkach zostawało powietrze.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 80. Data: 2022-12-01 12:43:25
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Nov 2022 18:10:46 +0100, J.F napisał(a):

    > On Wed, 30 Nov 2022 08:16:20 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:
    >> środa, 30 listopada 2022 o 14:27:38 UTC+1 alojzy nieborak napisał(a):
    >>> LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):
    >>>> W dniu 29.11.2022 o 18:45, alojzy nieborak pisze:
    >>>> > Kwasowo-ołowiowe podejrzewam jak o nie dobrze dbać, mogą służyć
    dziesiątki lat
    >>>> > w niektĂłrych zastosowaniach.
    >>>> Zapisz się do prokuratury z tymi podejrzeniami :]
    >>>>
    >>>> Dawno takiej bredni nie czytałem :)
    >>> W pojazdach wojskowych za PRyLu nie wymieniano akumulatorĂłw
    >>> co 2-3 lata. Pewnie Ĺźebrzesz o link, ale linka nie dostaniesz.
    >>> Poproś Rączkoskiego P. może Ci znajdzie.
    >
    >> Oczywiście że nie wymieniano co dwa lata ale w książce obsługi w
    >> określonych w instrukcji obsługi okresach czasu pojawiał się wpis
    >> że były ładowane. A jak producent napisał że co trzy lata trzeba
    >> wymienić to nawet jak raz nie był użyty to szedł na złom.
    >
    > W PRL?
    > Mowisz, ze akumulatora obywatel nie mogl kupic, bo wiekszosc produkcji
    > szla do wojska? Ja tam mysle, ze wojsko tez mialo potrzebnej ilosci
    > :-)
    >
    > A nieuzywany aku ołowiowy dosc szybko sie psuje.
    >

    Sam byłem świadkie, jak w JW do przemiału szły nowiutkie buty, mundury oraz
    (co najbardziej bolało) skrzynie naprawcze. A w takiej skrzyni to czasem
    było pół samochodu w częściach: kable, cewki, aparaty zapłonowe, świece,
    gaĹşniki.
    Mnie się tylko udało zdobyć parę butów, ale oficjalnie: trzeba było napisać
    podanie.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 18


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: