-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-253-38-91.adsl
.inetia.pl!not-for-mail
From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
Date: Sun, 11 Dec 2022 14:08:47 +0100
Organization: A.P.Z.
Message-ID: <tn4kq0$13nlj$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <tm2o1e$20m8p$1@dont-email.me>
<1...@4...net>
<NwShL.2372179$ulh3.1284663@fx06.ams1>
<1qdmg184rt6gc$.11i1gbbufucja.dlg@40tude.net>
<wpBiL.2630622$%q2.1416868@fx15.ams1>
<10gfrs4u1s5hy$.wp6rz4qas5d4.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<2qf17w501h78$.1w41ecjlxlrps$.dlg@40tude.net>
<h6yjL.1793694$wkZ5.920107@fx11.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<QLQjL.1677152$Eeb3.1553163@fx05.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<YQ_jL.319395$GzSf.110346@fx04.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<wtdkL.1678460$Eeb3.1547018@fx05.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<HMkkL.1806091$YC96.1376119@fx12.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<6OukL.319552$GzSf.284860@fx04.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<3XPkL.1802085$wkZ5.61731@fx11.ams1>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 11 Dec 2022 13:09:20 -0000 (UTC)
Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
posting-host="77-253-38-91.adsl.inetia.pl:77.253.38.91";
logging-data="1171123"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.5.1 Hamster/2.1.0.11
Content-Language: pl
In-Reply-To: <3XPkL.1802085$wkZ5.61731@fx11.ams1>
X-Antivirus: AVG (VPS 221211-2, 11.12.2022), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:776134
[ ukryj nagłówki ]W dniu 10.12.2022 o 00:56, Marcin Debowski pisze:
>>> Nagłe zepsucie jest jednak trochę problematyczne. Dobrze by było, żeby
>>> nie sprowadzało się do pojedyńczego zdarzenia.
>>
>> Nagłość jest pojęciem względnym. Dla mnie tym "pojedynczym zdarzeniem"
>> jest poranne nieodpalenie. Ono uruchamia sekwencję zdarzeń, kończących
>> się nowym akumulatorem pod maską. W razie czego wiem, że mam w rezerwie
>> jakiś tydzień czasu. Może nawet trochę więcej, ale raczej nie pół roku.
>
> Tydzień to jeszcze do ogarnięcia. Byleby to jedno krzywe odpalenie nie
> było ostatnim.
Nie do końca jest to zdefiniowane. Problemy mogą być gdzie indziej.
Miałem/mam taki właśnie. Wystarczy temperatura -10C i nie mogę odpalić
silnika nawet, jeśli akumulator jest nowy. Kiedyś myślałem, że to wina
akumulatora ale to cykl pewnych zdarzeń. Akumulator po nocy - 10C ma
niższe napięcie a zatem prąd rozruchowy jest mniejszy. Mam silnik
3L/diesel i mechanik nakarmił go olejem półsyntetycznym (był syntetyk)
wobec czego olej przy tej temperaturze stawia znacznie większy opór,
rozrusznik nie potrafi wznieść się na obroty, co skutkuje mniejszym
ciśnieniem na pompie wtryskowej i dupa :) 2 x wymieniałem akumulator ale
tak się składało, że temperatura później była wyższa i silnik odpalał.
Dopiero po 4-5 zaniemówieniu obwodu, doszedłem do tego wniosku :)
>
>> Podejrzewam, że o bliskim końcu akumulatora mógłby ostrzegać komputer
>> pokładowy. Przy przeglądach też zdaje się potrafią zmierzyć i przewidzieć.
Do tego są odpowiednie przyrządy, głównie bazujące na metodzie "zwarcia"
i pomiaru ale nawet obsługa potrafi "spierdolić" pomiar na skutek
niewłaściwego styku/podłączenia. Ponawianie takiego pomiaru już nie jest
takie samo, bo pierwszy pomiar może spowodować rozładowanie...a oni
potrafią mierzyć 5x i za każdym razem jest gorzej, pomimo że może być
dobrze :) Cóż, wiedza.
>
> No właśnie przes chwilę zastanawiałem się, czy nie zamontować sobie
> jakiegoś woltomierza, ale z drugiej strony dość wyraźnie słyszę jak
> odpala. Nawet jeśli nadal odpala po 1 obrocie to jest różnica.
Mam woltomierz ale to nie jest liniowe. Dopiero kiedy jest "ten dzień" i
wskaże napięcie rano 12.0V to później już jest lawina zdarzeń. Nawet we
współczesnych smartfonach nie jest łatwe określenie stanu baterii do
momentu, kiedy nagle wyłączy się przy 30%. Ogólnie brakuje dobrego
algorytmu do takich pomiarów i specjalnie dostosowanych urządzeń
_bezzwarciowych_. Nawet wszelakie apki w telefonach pokazują tak różne
stany, że nie wiadomo której wierzyć a jest to spowodowane głównie tym,
że każdy obwód elektroniczny w innym telefonie się różni między sobą i
nie ma "stałych" na których można oprzeć resztę, stąd różne wskazania.
Nie piszę tu o skrajnosciach ale właśnie o systemie powiadamiania
_przed_ awarią.
>
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.22 08:19 Wiesiaczek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-02 Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=